mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 03:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 05 červenec 2010 20:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud si to správně pamatuji, tak jediné těsnění, které by se možná dalo použít vícenásobně, je těsnění sacích beranů vůči hlavě. Naopak těsnění pod víkem ventilů bych si netroufl nevyměnit, a to právě proto, abych ho pak nemusel měnit znovu.

Jinak jsem viděl "návody" na výměnu rozvodů, kde se automaticky počítá se sundáním víka ventilů, "aby bylo vidět na pozici vaček". Neumím si představit, k čemu by to mělo být dobré, resp. zapotřebí, tedy pokud zrovna neřeším načasování rozvodu s již prasklým řemenem, nebo jsem ten řemen napřed bezhlavě nesundal a až potom nezačal řešit, v jaké že to vlastně pozici...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2010 09:23 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Tak jsem koukal na ty svíčky a žádný olej jsem na nich nenašel, akorát mi připadalo, že na jedný je cosi jako vazelína, která ale nijak nezasahovala pod těsnění. Jinak v tý černý trubičce co vede od cívky ke svíčce byla mezi pérkem a svíčkou taková nazelenalá jakoby měděná patina asi u dvou znich. O víkendu jsem jel Praha-Hradec a zpět po dálnici a ani cuk :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2010 09:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Někteří servismani mažou závit svíčky před její montáží. Měl bych pro to i pochopení, kdyby používali odpovídající mazadlo.

To Tebou odhalené zoxidované perko zajišťuje přenos vysokého napětí z cívky na středovou elektrodu svíčky. Jakýkoli přechodový odpor v těchto místech způsobuje přeskok jiskry v bodě největšího elektrického odporu, tedy i fyzické opotřebení daného místa až do jeho úplného selhání, např. rozpadu materiálu oné pružinky, a samozřejmě o to méně energie se pak dostane na elektrody svíčky, kde potom přeskakuje pouze slabá, event. vůbec žádná jiskra. Proto je při každé demontáži svíček nezbytné prostříkat fajfky speciálním (čistí, konzervuje) sprejem na elektrické kontakty!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2010 11:17 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Trochu jsem to vyčistil, ale ničím neprostřík, stačí kontaktolem nebo musí být něco speciálního?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2010 11:26 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Čímkoli na kontakty, kde je uvedeno, že to čistí, konzervuje a pokud možno také "odvodňuje" (i z hlediska preventivního).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 08:43 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
A kde tedy pokračovat dál? Auto zas jezdilo 3 dny bez cukání, ale včera jsem se na semaforu skoro nerozjel, jak se to dusilo, zbytek dne zas ok :roll: Svíčky tam jsou izfbr6, ale nemám páru kdy byly měněny naposled, jejich životnost je cca???EGR ventil cvaká docela zřetelně, auto jinak celkem pěkně táhne, má cenu např. dělat diagnostiku?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 09:40 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Deklarovaná životnost těchhle svíček je 90 tis. km. Jestli jsou na výměnu nebo ne, to poznáš především podle stavu elektrod: ta střední, iridiová, bývá OK, horší je to s tou vnější, která odchází mnohem dříve. Základním problémem těchto svíček v kombinaci s jejich prací v motorech GDI používaných převážně na krátké vzdálenosti a/nebo provozovaných tzv. "na úsporu", je zakarbonování izolátoru (jiskra pak jde po tom karbonovém povlaku, nikoli mezi elektrodami), poněvadž nemají pomocné elektrody zajišťující opalování toho karbonu. Už proto jsou svíčky Denso pro motory spalující chudou směs jednoznačně lepší!

Jinak bych se zaměřil na stav pružinek ve fajfkách cívek: pokud se dlouho na svíčky nesahalo a ty cívky s fajfkami nebyly při demontáži opatrně uvolněny kývavým pohybem (většinou je každý mechanik rovnou "vytrhne"), mohlo se stát, že došlo k poškození dosedacích ploch na jedné či obou stranách oněch pružinek, které pak již nezajišťují dokonalý přenos. A tohle diagnostika neodhalí. Ostatně se mi ještě nestalo, že by diagnostika odhalila jakýkoli problém, s nímž jsem u vozů Mitsubishi kdy setkal!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 11:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě mne napadla jedna věc: Totálně za.raný sací trakt, z něhož už odpadávají kusy toho bordelu, které se čas od času zachytí na dosedací ploše ventilového sedla a než zase odpadnou, tak v některém z válců není komprese.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 13:28 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Ale tam je pak řešení to celý vyčistit a to pro mě uživatele už není moc reálný. Neexistuje nějaká vyzkoušená chemka, která by to alespon trochu zmírnila?Nebo je to bez šance?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 14:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Bez šance! U GDI totiž proudí sacím traktem pouze čistý vzduch s příměsí výfukových plynů. A pokud někdo tvrdí, že "to jde nějakým sprejem", pak vůbec netuší, o čem že je to vlastně řeč.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 17:31 
No comment . http://www.iob.cz/produkty-bg-care/deka ... motoru.php


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 17:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Milý anonymní návštěvníku, po shlédnutí odkazu a zejména instruktážního videa v něm musím konstatovat, že jeho vložením právě sem, do tohoto vlákna, jsi pouze prokázal platnost mého konstatování z předchozího příspěvku, totiž že pokud jde o techologii GDI a problémy s ní spojené, vůbec netušíš, o čem je tu vlastně řeč! Další možnou variantou je pak samozřejmě tvoje snaha vydělat na "opičích kapkách".

Jinak jsem se alespoň pobavil: zvláště zábavná mi připadla především ona "chemickotechnická reakce"... :razz:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 18:10 
:razz: No a pak že se nezasmějem :cool:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 18:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Akorát že Winc-ovi a dalším postiženým (i těm "jen" potenciálně postiženým) do smíchu nejspíše příliš není...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 18:20 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Takže se dá předpokládat, že se to s postupem času začne ještě zhoršovat, pokud tedy problém vězí právě v tom? Jak jsem psal, sám toto vyčištění bohužel nezvládnu, kdysi jsem tady četl něco o dekarboniazaci pomocí ořechových skořápek, ale má vůbec cenu pouštět se u tak starého auta do tak finančně náročné operace? Je třeba někdo, kdo se dekarbonizací u nás v republice zabývá? Jak moc časově a finančně náročné by bylo to vyčištění u někoho nechat udělat?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz