mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 01:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 22 duben 2013 22:44 
Offline

Registrován: 22 duben 2013 22:29
Příspěvky: 8
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92kw
Rok výroby: 1998
Vím že se to tu řešilo už x krát, ale v žádnym vláknu o volnoběhu/klapce jsem nenašel řešení problému ani podobnej projev závady...

Poslední dobou jsem si všiml že ohřátej motor drží příliš nízkej volnoběh, asi tak 400-500 ot., prostě bylo cítit že motor už se lehce chvěje a něco není OK... podezření padlo na špinavou klapku, sundal jsem hadici sání a skutečně, klapka zezadu špinavá jako prase. Nechtěly se mi odpojovat hadice s vodou, tak jsem jen uvolnil těleso klapky na šroubech a opatrně jí vyčistil zepředu i zezadu, dal nové těsnění, odpojil a po chvíli připojil mínus při zapnutým zapalování. V klapkce to škrklo, hrklo a šlo se startovat. Auto se "neučilo", otáčky nijak nelítaly, ale motor na volnoběh točil klidných cca 700-800 otáček a tak jsem si medil. Po chvíli jízdy ale opět stejná situace.

Druhý den jsem jel asi dvacetikilometrovou trasu a cestou zpátky jsem si všimnul, že volnoběh na neutrálu už padá skoro až k nule, ale motor ani jednou nezhasnul, jen se tak tak převaloval.

Ze zoufalství jsem sání sundal ještě jednou a pro sichr vyčistil kartáčkem díry kolem osy klapky a vše pečlivě vytřel, vyměnil filtr vzduchu a mrknul na váhu vzduchu (byla čistá jako lilie). Pak opět reset, ale efekt žádnej, motor se tentokrát už ani neudržel a při neutrálu nebo sešláplý spojce ihned chcípal. Po vychladnutí se to upravilo natolik, že jsem byl schopen dojet domů. Situace pořád stejná: studenej motor jakž takž, ohřátej spíš jen přežívá nebo to vzdá a zhasne.

Auto se jinak chová normálně, podává plnej výkon a jde do otáček. Napadá mě snad už jen vymontovat klapku úplně, odšroubovat spodní část toho tělesa a pročistit obtokový kanálky. Za jakýkoliv rady budu vděčen :(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 22 duben 2013 22:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vlastič píše:
... V klapkce to škrklo, hrklo a šlo se startovat. Auto se "neučilo", otáčky nijak nelítaly, ale motor na volnoběh točil klidných cca 700-800 otáček a tak jsem si medil. ...(

Tohle je zjevný příznak rozštelované klapky (téměř jistě byla rozštelovaná už předtím, jen se to do jejího vyčištění a resetu ŘJ neprojevilo), neboť po vyčištění klapky a resetu ŘJ vyletí volnoběh u GDI při prvním startu až někam k 1600 ot./min., je velmi neklidný a jen neochotně klesá. Takhle se to děje i při několika dalších startech, ovšem se stále menší intenzitou, až se to pak časem ustálí na pro GDI typických provozních projevech.

Bohužel Ti neporadím, co s tím, klapku na GDI seřídit neumím.
Máš ovládání klapky ještě lankem plynu napřímo, nebo je tam už jen servomotor?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 22 duben 2013 23:27 
Offline

Registrován: 22 duben 2013 22:29
Příspěvky: 8
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92kw
Rok výroby: 1998
Je to ještě klasika s lankem. Klapka rozštelovaná snad není, už se mi kdysi stalo že volnoběh lítal nahoru a dolů a při vyřazení občas chcípnul, ale to bylo právě po smrti baterky a výměny za novou se špinavou klapkou. Znaje tohohle nešvaru jsem požádal mechanika o vyčištění klapky a reset a auto od tý doby chodilo perfektně (jsou to asi tři roky). Teď se to projevovalo postupně - volnoběh nezdravě klesl ale po vyčištění se nic nezměnilo, až se to postupně zhoršilo do fáze, kdy motor volnoběh sotva udrží. Zvláštní je, že "sytič" za studena fungoval- ale jakmile si volnoběh chce klesnout na běžnou hodnotu, auto už ho není schopno regulovat a nechá motor kuckat v hrozně nízkých otáčkách.

Ještě donedávna to fungovalo tak, že auto po startu rychle vyběhlo cca na 1500 otáček, plynule kleslo zhruba na tisíc a tam se chvilku drželo, po mírnym ohřátí drželo cca 800 a když se motor prohřál a ručička vody vystoupala do půlky, drželo si to ten snížený volnoběh zhruba 600 ot, ale bez klepání nebo chvění ve volantu. Posledně jmenované se postupně začalo snižovat do nezdravých hodnot kdy už se motor třepal, proto jsem usoudil na klapku a vyčistil jí, ale nepomohlo to a s odstupem pár dnů to vygradovalo do situace že jsem neudržel teplý motor v chodu aniž bych mu nepomáhal plynem :(


Naposledy upravil Vlastič dne 22 duben 2013 23:40, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 22 duben 2013 23:39 
Offline

Registrován: 22 duben 2013 22:29
Příspěvky: 8
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92kw
Rok výroby: 1998
Ještě jsem zapomněl napsat že auto se ohledně řízení volnoběžných otáček chovalo v pořádku i v tom směru že při dojezdu s neutrálem drželo do zastavení zvýšený volnoběh a na otočení volantem nebo zapnutí spotřebiče reagovalo okamžitým přidáním a návratem na původní hladinu. Teď je to ale všechno v kopru...

Samozřejmě je tu možnost, že se mechanik tenkrát v klapce hrabal a všechno jakžtakž fungovalo dokud jsem jí nevyčistil, ale to nemám bohužel jak potvrdit ani vyvrátit.

snad bych ještě doplnil, při zapnutí zapalování si klapka "odcvaká" jako na tomto videu
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... NluA#t=24s samozřejmě bez toho pípání a skřípání po vypnutí klíčku... to ale dělala celou dobu co auto mám pokud si dobře pamatuji


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 23 duben 2013 10:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vlastič píše:
...Samozřejmě je tu možnost, že se mechanik tenkrát v klapce hrabal a všechno jakžtakž fungovalo dokud jsem jí nevyčistil, ale to nemám bohužel jak potvrdit ani vyvrátit.

Praktické zkušenosti mi napovídají, že až na jeden případ, kterým jsem se však nezabýval já, pouze jsem s ním detailně obeznámen (avšak Tvého provedení klapky se tak jako tak netýká), tam není nic "rozbitého", ale jedná se o následek předchozího (a může jít o dobu třeba před několika roky) zásahu. Jen mi to nějak nesedí s tím, že Tvoje klapka donedávna dělala naprosto dokonale a přesně to, co dělat má. Takže jsem s radami v koncích...

Vlastič píše:
...snad bych ještě doplnil, při zapnutí zapalování si klapka "odcvaká" jako na tomto videu
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... NluA#t=24s ...

To cvakání na začátku záznamu nepochází od klapky, ale od EGR ventilu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 24 duben 2013 21:08 
Offline

Registrován: 22 duben 2013 22:29
Příspěvky: 8
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92kw
Rok výroby: 1998
Ježděním se to upravilo do stádia kdy volnoběh padá jen když je voda plně ohřátá a ručička vylezla na půlku, do tý doby všechno funguje na jedničku - po studenym startu vyšší volnoběh, při dojezdu na neutrál taky, po zastavení klesne na správnou hodnotu. Může být něco špatně v obtoku klapky, kam vede vyhřívání vodou? Co tam vůbec je? :?:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 24 duben 2013 21:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vlastič píše:
... Může být něco špatně v obtoku klapky, kam vede vyhřívání vodou? Co tam vůbec je? :?:

Může. Viděl jsem mnoho různých provedení klapky na motorech od MMC a u jednoho tam právě byl člen, který v závislosti na teplotě chlad. kapaliny ovlivňoval obtok (vzduchu) klapky. Na mé služební Carismě 1,8 GDI ovšem nic takového nebylo.

Jinak vyhřívání klapky chlad. kapalinou je snad na všech motorech, ovšem jeho hlavním účelem je zabránit jejímu zamrzání při jízdě za mínusových teplot.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 24 duben 2013 21:52 
Offline

Registrován: 22 duben 2013 22:29
Příspěvky: 8
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92kw
Rok výroby: 1998
Jde se k těm kanálkům dostat odšroubováním toho vyhřívaného kusu na čtyřech šroubech?
Obrázek

V servisním manuálu varují před vniknutím čističe do těch bypass kanálků, pokud se tak stalo mohlo to snímač definitivně zblbnout, ty kanálky navíc hádám musí být zanesené stejně jako samotná klapka. Je to poslední věc kterou je v mých silách zkontrolovat, pak už jsem v koncích a servis mě nemine :pray:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 25 duben 2013 04:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vlastič píše:
Jde se k těm kanálkům dostat odšroubováním toho vyhřívaného kusu na čtyřech šroubech?

Tak zrovna tohle provedení neznám. Ovšem za rozebrání nic nedáš. Jen si dobře poznač polohu těch dílů, které jsou nastavitelné, hlavně snímače polohy klapky!

Vlastič píše:
V servisním manuálu varují před vniknutím čističe do těch bypass kanálků, pokud se tak stalo mohlo to snímač definitivně zblbnout, ty kanálky navíc hádám musí být zanesené stejně jako samotná klapka. ...

Dokud jsem ještě chodil do servisů, dělali to tam úplně stejně, jako to "dle jejich vzoru" s úspěchem už roky dělám já, tj. s pomoci k tomu určeného spreje. Akorát si s tím tak moc nehráli ve statické fázi, tj. před nastartováním, a namísto hadru používali takový tvrdší krepový papír. Byl jsem však varován před použitím jakéhokoli jiného přípravku, než explicitně určeného na klapky, tj. např. spreje na brzdy a spojky. Zda jsou kanálky obtoku stejně špinavé jako klapka a difuzor, to nevím, rozebrané jsem to nikdy neměl, ale už na první pohled to tak vypadá a já jsem se jim při prostříkávání sprejem rozhodně nevyhýbal a ani si neumím představit, jak by to bylo možno zařídit. Jen jsem si vždy dával pozor, abych krátce po vyčištění klapky vždy vyjel na projížďku: to z obavy, aby tam ten rozpuštěný humus někde nezatvrdnul.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 06 květen 2013 18:00 
Offline

Registrován: 22 duben 2013 22:29
Příspěvky: 8
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92kw
Rok výroby: 1998
Po vyjetí nádrže a natankování 100 ROZ benzínu u OMV problém s chcípáním a padáním volnoběhu sám od sebe zmizel a vše se vrátilo na začátek, tzn. plně ohřátej motor drží volnoběh asi 500 ot, ale nechcípe a při dojezdu drží vyšší otáčky :shock: Pořád to není ideální ale oproti předchozím patáliím nebe a dudy. Přijde mi ale že auto nepodává plnej výkon, takže je asi čas kouknout na svíčky.

Prostříknout bypass kanálky na klapce ještě zkusím, uvidíme co z toho vyteče za neřád (na čištění klapky jsem použil sprej k tomu určený od LiquiMoly, s čističem na brzdy nebo karburátory bych nehazardoval)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 06 květen 2013 19:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Každopádně bych prověřil stav lambdasondy. Nízký volnoběh studeného motoru je přesně příznakem K.O sondy.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 06 květen 2013 20:41 
Offline

Registrován: 22 duben 2013 22:29
Příspěvky: 8
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92kw
Rok výroby: 1998
Volnoběh slábne právě jen a pouze při ohřátym motoru, za studena šlape perfektně včetně toho "elektronickýho sytiče" kterej drží po startu asi 1100 ot. Auto má najeto lehce přes 78 tisíc, takže variantu že by se tam něco zásadního podělalo si nepřipouštím, ale nejbližší dny ukážou.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 06 květen 2013 22:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Vlastič píše:
Volnoběh slábne právě jen a pouze při ohřátym motoru, za studena šlape perfektně včetně toho "elektronickýho sytiče" kterej drží po startu asi 1100 ot. Auto má najeto lehce přes 78 tisíc, takže variantu že by se tam něco zásadního podělalo si nepřipouštím, ale nejbližší dny ukážou.


pardon-jsem to ale osel. Mělo být.....nízký volnoběh TEPLÉHO motoru je....

Za studena lambda do řízení motoru nezasahuje,ten jede z předem nastavených hodnot,teprve až se lambda ohřeje,začne korigovat složení směsi.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 06 květen 2013 22:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
U GDI nastupuje řízení směsi s využitím lambdy už po 40 sekundách od studeného startu. Po důkladném zahřátí se za tepla sotva převaluje, poněvadž jede na chudou směs v poměru 1:40 při předstihu 27 st. před HÚ. Proto těch 500-550 ot./min. Když ho necháš na ten volnoběh běžet déle, po pár minutách se přepne na stechiometrický poměr při předstihu 5 st. před HÚ o volnoběh vyleze o min. 200 otáček výše.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GDI nedrží volnoběh
PříspěvekNapsal: 07 květen 2013 11:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
nechci se přít ale za 40 sekund se i "supervyhřívaná" lambda nemá šanci ohřát na provozní teplotu tak aby začla bezchybně fungovat.
Vycházím z toho,že sonda z principu nemůže začít pracovat dříve,než při teplotě 300-350 stupnů,provozní teplota je někde kolem 600 stupnů.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz