mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 07:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 03 září 2008 15:03 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Zdravím vespolek,
tak jsem se před cca 14 dny stal majitelem ojeté carismy, ze které jsem celkově po skoku z felicie nadšen. Bohužel, možná toto nadšení postupně vyprchává, protože musím řešit pravděpodobně první problém a to zřejmě pořádný.
Při startu motoru mi slyšitelně motor cvaká , řekl bych že trochu více za studena, méně za tepla . V obojím případě cvakání po cca 5 min. jízdy zmizí ...

Ptám se tedy - můžou být vadné hydroštely ??? Co stojí oprava - výměna ??? Jak to řešit ???

Mám z toho docela strach, při vědomí že je to v podstatě nové auto ...
Díky za každý názor k věci ...

údaje o autě:
motor 4G92 - 1,6 16V 76kW,r.v. 2004
najeto 40 000km - opravdových (většinou krátké trasy), koupil jsem jej od příbuzného
olej naposledy měnen (Castrol 5w 40) v 35 000km, nyní mám 40600km , olej byl měnen pravidelně co rok při ujetí průměrně 9000km.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 00:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Stačí shodit víko ventilů a podívat se, zda tam hydroštely jsou nebo ne.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 10:12 
to mitsi: to mi včera řekli v servisu - hydroštely to má, takže se to seřizuje samo ... takže si mám připravit 20 000kč ??? po 40tkm ???


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 10:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Je mi líto, ale nejspíš ano. Nemám však pro to žádné racionální vysvětlení, jelikož jsem o problémech s hydroštely na motoru 1,6 až dosud nikdy neslyšel. Motor má málo najeto, olej byl měněn ještě dříve, než zní předpis, a přestože já už Castrolu zcela přestal věřit, nemyslím si, že by to mohl způsobit právě on. Ledaže by se na tom podepsal servis: tvrdil, že dal Castrol 5W-40 a nedal nebo dal pouze "půlku" či ve skutečnosti aplikoval to nejlacinější, co se vůbec dá koupit. A po vlastních zkušenostech se značkovými servisy se už vůbec ničemu nedivím...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 10:45 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
Je mi líto, ale nejspíš ano. Nemám však pro to žádné racionální vysvětlení, jelikož jsem o problémech s hydroštely na motoru 1,6 až dosud nikdy neslyšel. Motor má málo najeto, olej byl měněn ještě dříve, než zní předpis, a přestože já už Castrolu zcela přestal věřit, nemyslím si, že by to mohl způsobit právě on. Ledaže by se na tom podepsal servis: tvrdil, že dal Castrol 5W-40 a nedal nebo dal pouze "půlku" či ve skutečnosti aplikoval to nejlacinější, co se vůbec dá koupit. A po vlastních zkušenostech se značkovými servisy se už vůbec ničemu nedivím...

ano u nás je možné vše ... nicméně tu uživatel rosťa píše, že 1,6 hydroštely nemá , tak čekám na odpověď ... snad pozitivní ...
jinak než jsem koupil toto, jsem obcházel octavie a byly to 3x 1,6 a 1x 2,0 a všechny vydávaly podobné zvuky ( ale měly daleko více najeto) ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 10:48 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
mitsi - kde prosím tě zjistím pravdu ohledně toho zdali to teda má hydroštely ??? (krom toho , že sundám víko ventilů) ???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 11:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud to chceš vědět na 100% a nehodláš se nechat napálit servisem, musíš sundat víko. Vždyž je to operace, a to včetně zpětné montáže, na max. 20 minut.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 12:34 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
V servisním manuálu je psáno toto:
" Motor F8QT, F9Q1 a F9Q2 nemá hydraulické vyrovnání vůle ventilů, proto není potřebná pravidelná kontrola vůle ventilů".
(podle mě tam je teda chyba v tom "není potřebná" - je potřebná , akorát nechápu to označení motoru - mám typ 4G92 .... co je to teda za označení motorů ???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 12:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepik píše:
V servisním manuálu je psáno toto:
" Motor F8QT, F9Q1 a F9Q2 nemá hydraulické vyrovnání vůle ventilů, proto není potřebná pravidelná kontrola vůle ventilů".
(podle mě tam je teda chyba v tom "není potřebná" - je potřebná , akorát nechápu to označení motoru - mám typ 4G92 .... co je to teda za označení motorů ???


To je přímo exemplární příklad toho, jak jsou některé manuály na ho.no, zejména pak jejich české překlady! Vždyť je to úplný nesmysl: Jestliže motor NEMÁ hydroštely, pak je pravidelná kontrola a seřizování ventilové absolutně nezbytné, nikoli naopak!!! A označení motorů F8Q1 atd. mi vůbec nic neříká, naopak 4G92 apod. ano.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 13:05 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
pepik píše:
V servisním manuálu je psáno toto:
" Motor F8QT, F9Q1 a F9Q2 nemá hydraulické vyrovnání vůle ventilů, proto není potřebná pravidelná kontrola vůle ventilů".
(podle mě tam je teda chyba v tom "není potřebná" - je potřebná , akorát nechápu to označení motoru - mám typ 4G92 .... co je to teda za označení motorů ???


To je přímo exemplární příklad toho, jak jsou některé manuály na ho.no, zejména pak jejich české překlady! Vždyť je to úplný nesmysl: Jestliže motor NEMÁ hydroštely, pak je pravidelná kontrola a seřizování ventilové absolutně nezbytné, nikoli naopak!!! A označení motorů F8Q1 atd. mi vůbec nic neříká, naopak 4G92 apod. ano.

tak v návodu k obsluze je , že F9Q1 A F9Q2 jsou diesely od renaultu, ty se seřizují .... a u 4G92 je napsáno automatické seřízení, takže se můžu jít střelit ...
Něco jako řemenice nebo něco úplně jiného to asi nebude , že ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 15:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To stěží. Napadá mne už jediná věc: vůle v pístních a ojničních čepech v důsledku trvalého a totálního podtáčení. Ale ty se s rostoucí teplotou naopak zvětšují...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 06 září 2008 11:45 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
BTW aj F8QT je diesel od Renaultu
inak to viko nieje ziaden hlavolam
preco to neskusis?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 06 září 2008 19:58 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
pajama píše:
BTW aj F8QT je diesel od Renaultu
inak to viko nieje ziaden hlavolam
preco to neskusis?

nejsem mechanik ... jinak jsem to znovu poslouchal a uklidnil jsem se , to cvakání jde odkudsi odspodu, je nejvíc znatelné když to poslouchám zpod auta, nikoliv od motoru - ten se mi zdá v pohodě ... každopádně jsem na středu objednaný do mitsubishi, tak uvidíme ... jakoby cvakalo něco , co je vespodu na klíňáku - altík ??? nevim , uvidíme ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 07 září 2008 08:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud něco cvaká v rozvodech, je to spíš průšvih, než "banální" cvakání... A v alternátoru nemá co cvakat.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
PříspěvekNapsal: 07 září 2008 18:15 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
Pokud něco cvaká v rozvodech, je to spíš průšvih, než "banální" cvakání... A v alternátoru nemá co cvakat.

spíš to bude opravdu někde na klíňáku ... rozvody snad ne ... byl jsem s tím v chorvatsku a bylo to úplně v pohodě ... uvidíme ... kdyžtak se budu hádat s bazarem ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz