mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=796
Stránka 1 z 3

Autor:  pepik [ 03 září 2008 15:03 ]
Předmět příspěvku:  1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

Zdravím vespolek,
tak jsem se před cca 14 dny stal majitelem ojeté carismy, ze které jsem celkově po skoku z felicie nadšen. Bohužel, možná toto nadšení postupně vyprchává, protože musím řešit pravděpodobně první problém a to zřejmě pořádný.
Při startu motoru mi slyšitelně motor cvaká , řekl bych že trochu více za studena, méně za tepla . V obojím případě cvakání po cca 5 min. jízdy zmizí ...

Ptám se tedy - můžou být vadné hydroštely ??? Co stojí oprava - výměna ??? Jak to řešit ???

Mám z toho docela strach, při vědomí že je to v podstatě nové auto ...
Díky za každý názor k věci ...

údaje o autě:
motor 4G92 - 1,6 16V 76kW,r.v. 2004
najeto 40 000km - opravdových (většinou krátké trasy), koupil jsem jej od příbuzného
olej naposledy měnen (Castrol 5w 40) v 35 000km, nyní mám 40600km , olej byl měnen pravidelně co rok při ujetí průměrně 9000km.

Autor:  Mitsi [ 04 září 2008 00:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

Stačí shodit víko ventilů a podívat se, zda tam hydroštely jsou nebo ne.

Autor:  Návštěvník [ 04 září 2008 10:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

to mitsi: to mi včera řekli v servisu - hydroštely to má, takže se to seřizuje samo ... takže si mám připravit 20 000kč ??? po 40tkm ???

Autor:  Mitsi [ 04 září 2008 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

Je mi líto, ale nejspíš ano. Nemám však pro to žádné racionální vysvětlení, jelikož jsem o problémech s hydroštely na motoru 1,6 až dosud nikdy neslyšel. Motor má málo najeto, olej byl měněn ještě dříve, než zní předpis, a přestože já už Castrolu zcela přestal věřit, nemyslím si, že by to mohl způsobit právě on. Ledaže by se na tom podepsal servis: tvrdil, že dal Castrol 5W-40 a nedal nebo dal pouze "půlku" či ve skutečnosti aplikoval to nejlacinější, co se vůbec dá koupit. A po vlastních zkušenostech se značkovými servisy se už vůbec ničemu nedivím...

Autor:  pepik [ 04 září 2008 10:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

Mitsi píše:
Je mi líto, ale nejspíš ano. Nemám však pro to žádné racionální vysvětlení, jelikož jsem o problémech s hydroštely na motoru 1,6 až dosud nikdy neslyšel. Motor má málo najeto, olej byl měněn ještě dříve, než zní předpis, a přestože já už Castrolu zcela přestal věřit, nemyslím si, že by to mohl způsobit právě on. Ledaže by se na tom podepsal servis: tvrdil, že dal Castrol 5W-40 a nedal nebo dal pouze "půlku" či ve skutečnosti aplikoval to nejlacinější, co se vůbec dá koupit. A po vlastních zkušenostech se značkovými servisy se už vůbec ničemu nedivím...

ano u nás je možné vše ... nicméně tu uživatel rosťa píše, že 1,6 hydroštely nemá , tak čekám na odpověď ... snad pozitivní ...
jinak než jsem koupil toto, jsem obcházel octavie a byly to 3x 1,6 a 1x 2,0 a všechny vydávaly podobné zvuky ( ale měly daleko více najeto) ...

Autor:  pepik [ 04 září 2008 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

mitsi - kde prosím tě zjistím pravdu ohledně toho zdali to teda má hydroštely ??? (krom toho , že sundám víko ventilů) ???

Autor:  Mitsi [ 04 září 2008 11:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

Pokud to chceš vědět na 100% a nehodláš se nechat napálit servisem, musíš sundat víko. Vždyž je to operace, a to včetně zpětné montáže, na max. 20 minut.

Autor:  pepik [ 04 září 2008 12:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

V servisním manuálu je psáno toto:
" Motor F8QT, F9Q1 a F9Q2 nemá hydraulické vyrovnání vůle ventilů, proto není potřebná pravidelná kontrola vůle ventilů".
(podle mě tam je teda chyba v tom "není potřebná" - je potřebná , akorát nechápu to označení motoru - mám typ 4G92 .... co je to teda za označení motorů ???

Autor:  Mitsi [ 04 září 2008 12:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

pepik píše:
V servisním manuálu je psáno toto:
" Motor F8QT, F9Q1 a F9Q2 nemá hydraulické vyrovnání vůle ventilů, proto není potřebná pravidelná kontrola vůle ventilů".
(podle mě tam je teda chyba v tom "není potřebná" - je potřebná , akorát nechápu to označení motoru - mám typ 4G92 .... co je to teda za označení motorů ???


To je přímo exemplární příklad toho, jak jsou některé manuály na ho.no, zejména pak jejich české překlady! Vždyť je to úplný nesmysl: Jestliže motor NEMÁ hydroštely, pak je pravidelná kontrola a seřizování ventilové absolutně nezbytné, nikoli naopak!!! A označení motorů F8Q1 atd. mi vůbec nic neříká, naopak 4G92 apod. ano.

Autor:  pepik [ 04 září 2008 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

Mitsi píše:
pepik píše:
V servisním manuálu je psáno toto:
" Motor F8QT, F9Q1 a F9Q2 nemá hydraulické vyrovnání vůle ventilů, proto není potřebná pravidelná kontrola vůle ventilů".
(podle mě tam je teda chyba v tom "není potřebná" - je potřebná , akorát nechápu to označení motoru - mám typ 4G92 .... co je to teda za označení motorů ???


To je přímo exemplární příklad toho, jak jsou některé manuály na ho.no, zejména pak jejich české překlady! Vždyť je to úplný nesmysl: Jestliže motor NEMÁ hydroštely, pak je pravidelná kontrola a seřizování ventilové absolutně nezbytné, nikoli naopak!!! A označení motorů F8Q1 atd. mi vůbec nic neříká, naopak 4G92 apod. ano.

tak v návodu k obsluze je , že F9Q1 A F9Q2 jsou diesely od renaultu, ty se seřizují .... a u 4G92 je napsáno automatické seřízení, takže se můžu jít střelit ...
Něco jako řemenice nebo něco úplně jiného to asi nebude , že ?

Autor:  Mitsi [ 04 září 2008 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

To stěží. Napadá mne už jediná věc: vůle v pístních a ojničních čepech v důsledku trvalého a totálního podtáčení. Ale ty se s rostoucí teplotou naopak zvětšují...

Autor:  pajama [ 06 září 2008 11:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

BTW aj F8QT je diesel od Renaultu
inak to viko nieje ziaden hlavolam
preco to neskusis?

Autor:  pepik [ 06 září 2008 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

pajama píše:
BTW aj F8QT je diesel od Renaultu
inak to viko nieje ziaden hlavolam
preco to neskusis?

nejsem mechanik ... jinak jsem to znovu poslouchal a uklidnil jsem se , to cvakání jde odkudsi odspodu, je nejvíc znatelné když to poslouchám zpod auta, nikoliv od motoru - ten se mi zdá v pohodě ... každopádně jsem na středu objednaný do mitsubishi, tak uvidíme ... jakoby cvakalo něco , co je vespodu na klíňáku - altík ??? nevim , uvidíme ...

Autor:  Mitsi [ 07 září 2008 08:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

Pokud něco cvaká v rozvodech, je to spíš průšvih, než "banální" cvakání... A v alternátoru nemá co cvakat.

Autor:  pepik [ 07 září 2008 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 16V hydroštely ??? snad ne ...

Mitsi píše:
Pokud něco cvaká v rozvodech, je to spíš průšvih, než "banální" cvakání... A v alternátoru nemá co cvakat.

spíš to bude opravdu někde na klíňáku ... rozvody snad ne ... byl jsem s tím v chorvatsku a bylo to úplně v pohodě ... uvidíme ... kdyžtak se budu hádat s bazarem ...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/