mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 01:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odpojení baterky
PříspěvekNapsal: 30 srpen 2004 14:32 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Kdesi jsem četl že není jedno kterým pólem se odpojuje baterka. Takže se chci zeptat, co mám odpojit nejdřív? Plus, nebo mínus? A jak to zase zapojit?

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 září 2004 00:37 
Offline

Registrován: 20 srpen 2004 19:47
Příspěvky: 5
me se zda ze minus ale nejsem si jisty. dokonce sem vedel i proc ale uz si to nepamatuju. psali to v zarucaku k baterce. tak asi kvuli ni.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 červenec 2005 20:32 
Nejprve se odpojuje ukostření (-) aby až se bude odpojovat (+) nevznikl kraťas kdybych se náhodou při tom dotkl klíčem kostry. A nejdříve se připojuje (+) a pak (-) ze stejného důvodu. :D


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 červenec 2005 23:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vždy však může nastat průser, zvláště u Mitsubishi: ŘJ zapomene nastavení volnoběhu (celé je to na dlouhé povídání). Proto v případě nutnosti odpojení akumulátoru je třeba připojit náhradní zdroj, a to ještě před odpojením startovacího aku až do jeho opětovného připojení!Nejspolehlivějším způsobem je tak učinit přes zásuvku zapalovače.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2005 07:02 
Offline

Registrován: 22 březen 2005 11:23
Příspěvky: 42
Bydliště: Brno
Mitsi....jak to myslis, takze vemu jinou baterku, pripojim ji do zdirky pro zapalovac a az pak zacnu odpojovat tu co menim (nejdriv - pak +...)? Ceka me to taky, tak kdyz uz se tu o tom mluvi... 8)

_________________
Carisma '97, 1.8 GLSi


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2005 08:25 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Ja uz baterku odpojil, a zadny zmeny ve volnobehu ani jinde jsem nezaregistroval. Ale ono to mozna bude tim ze Carisma diesel neni motor od Mitsubishi ale od Renaulta.

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2005 09:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já používám malou gelovou baterku v pouzdře s přípojkami, což se běžně prodává jako zdroj pro kutily. Na kabelu mám "male" ("samčí") zástrčky na obou stranách: jeden píchnu do zásuvky v náhradním zdroji (samozřejmě musí být na nominální napětí 12V), druhý konec pak do zdířky pro zapalovač v autě. Pozor! Klíček zapalování musí zůstat v poloce ACC ON, tedy kontrolky nesvítí, ale rádio (a hlavně onen zapalovač) běží, tj. 1. poloha klíčku. Jinak je totiž přípojka zásuvky neprůchozí, tudíž by nebylo možno dostat napětí k paměti ŘJ.
V nouzi samozřejmě stačí např. tři ploché baterie zapojené v sérii, ale v tom případě nesmí běžet žádný spotřebič (vadí i žárovka vnitřního osvětlení), jelikož takovýto náhradní zdroj má velmi omezenou proudovou kapacitu.
Při odpojování startovacího akumulátoru je samozřejmě úplně jedno, jestli napřed odpojuji + nebo -, ale právě pro možnost zkratování + na kostru (tedy jakoukoli kovovou součást vozidla) při manipulaci s nářadím se doporučuje napřed odpojit -. Připojení se pak provádí v opačném sledu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2005 20:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 červen 2005 22:57
Příspěvky: 214
u mitsu 3000 GT si klidne baterku odpojte a otacky volnobehu nikam neutecou :D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2005 21:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A mohu se Tě, Placento, zeptat, co u Mitsubishi 3000 GT dělá volnoběh, když otočíš volantem?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2005 21:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 červen 2005 22:57
Příspěvky: 214
u meho 3000 GT vubec nic i kdyz mam motor venku nebo uvnitr, maximalne se pohnou kola :D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2005 21:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jinými slovy: motor si sám nezvýší volnoběh v momentě jeho zatížení přes posilovač?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červenec 2005 22:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 červen 2005 22:57
Příspěvky: 214
pokud myslis to ze si ridici jednotka prida na volnobehu pri zatoceni tak u meho auta NE, anebo ja to nepostrehnu na rozdil napriklad od klimy kdyz spusti, volnobezne otacky se nastavuji sroubkem u Y trubky, a pokud se nekomu snizi, zvysi, zmizi, utecou a ja nevim co jeste se stane s otackama tim ze vypoji baterku, at mi napise, z moji strany nemam co dodat a proc si zapojujes gel, zalozni baterku kvuli ztrate otacek sem napis pro ostatni, me je to jedno ja o ne pri vypojeni neprisel nikdy :D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2005 02:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To mne tedy překvapuje. Já myslel, že všechny vozy Mitsubishi (tedy myslím "originály", nikoli např. Carismy s motory Renault či nové Colty atd.) mají adaptivní ŘJ, a tedy i plně "elektronický volnoběh", který umožňuje třeba rozjezd bez použití pedálu plynu, aniž by poklesly volnoběžné otáčky.

Další funkce "elektronického volnoběhu":
- při zatížení motoru jakýmkoli odběrem výkonu (posilovač řízení, zvýšený odběr proudu přes alternátor, málo plynu při rozjezdu) si ŘJ sama přidá (v rámci rozjezdu "umí" i cca. 1500 ot./min.);
- dokud je auto v pohybu, nezávisle na poloze pedálu plynu motor drží "zvýšený volnoběh" (cca do 1200 ot./min.), přičemž otáčky spadnou na normální volnoběh až pár sekund po úplném zastavení vozidla;
- totéž funguje i při "samovolném rozpohybování" vozu - jakmile se pohne (např. s kopce po uvolnění brzd), volnoběh jde sám nahoru.

K adaptivní ŘJ:
- jde vlastě o "dvojitou" ŘJ, kdy jedna její část sama vytváří (adaptuje) datové mapy pro druhou, a to s přihlédnutím k převažujícímu stylu jízdy řidiče, stupni opotřebení motoru a "stárnutí" nejrůznějších čidel, kvalitě používaného paliva atd. atd.

Odpojení aku způsobí ztrátu "naadaptovaných" map, jelikož paměti v ŘJ nejsou zálohovány (kvůli možnosti resetu). To však může znamenat zvláště u staršího vozu úplnou katastrofu: "ideální (pro konkrétní vůz) naadaptované" mapy jsou fuč a na ty původní, resp. základní "fabrické" daná ojetina po resetu ŘJ prostě odmítá jezdit tak, jak jezdila před odpojením aku. Prvním příznakem průšvihu je pak právě "zapomenutí volnoběhu": za studena má motor na volnoběh extrémně vysoké otáčky (třeba přes 2000), po ohřátí pak zase padají extrémně nízko (i pod 500), přičemž motor má tendenci chcípnou při každém vyhození kvaltu před križovatkou. To, že ŘJ jede v nouzovém režimu, se pozná právě podle chování "elektronického volnoběhu": při otočení volantem otáčky padají namísto toho, aby stoupaly, při dojezdu bez kvaltu se "zvýšený volnoběh" vůbec nekoná, naopak se objeví nepřirozeně nízký volnoběh, aby se po zastavení vozu ustálil na normální hodnotě atd. atd.

Stačí?

PS: S Mitsubishi 3000 GT v tomto ohledu žádné osobní zkušenosti nemám, jen mne prostě překvapuje, že zmíněné "vymoženosti" postrádá, když to MMC cpala i do základních modelů Colt/Lancer se vstřikováním už od přelomu 80. a 90. let. V té době podobným systémem disponovalo jen BMW 850i a motorističtí novináři z toho byli úplně odvázaní, aniž by si všimli, že to už někdo jiný dávno používá na úplných "prdítkách". Jak vidět, v oboru médií se od té doby nic nezměnilo...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2005 19:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
pokud tedy ŘJ zapomene data, doučí se je sama zpět? Je mi jasný, že to bude dělat nějaký čas psí kusy, ale pokud je adaptivní, tak by se měla po čase "srovnat" ne?
Mě dělali rozvody a baterie byla asi dva dny odpojená a vše OK

pokud točím volantem, otáčky jdou mírně dolů a pak se dorovnávají (je tam asi 0,5-1s prodleva) to samé když zapnu světla nebo klimu, nejdřív spadnou a pak se vrátí(v tomhle případě se zvednou kousek nad vonoběh)
rozjezd z vonoběhu jde, ale musí se umět hodně se spojkou, ale spíš bych řekl že ne, stejně mě to totiž šlo i s Ford Sierrou


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2005 20:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Begy: A co Ti to dělalo předtím (nevím totiž, jaký tam máš motor)?
Jinak je to pravý opak toho, jak to má správně fungovat: otáčky musejí jít nahoru "napřed" (zvl. při otáčení volantem - je tam snímač úhlové rychlosti otáčení), nikoli pouze "dorovnávat". Tzn., že ŘJ jede v nouzovém režimu (prioritou je v daném případě zachování funkce motoru a ochrana katalyzátoru před zničením) a "nenaučí" se nic!
I po správném uvedení celého systému do provozu může to učení trvat i několik desítek tisíc km. Zní to neuvěřitelně, ale mám takovou praktickou zkušenost.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz