mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 02:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Převodové oleje
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2006 10:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak jsem se hrabal v dílenském CD k převodovkám a ke svému (musím říct, že docela nemilému) překvapení jsem zjistil, že norma pro všechny mechanické převodovky je dle MMC 75W-85W GL4 v hypoidní modifikaci. Jinými slovy: to, co je obecně uváděno v instrukčních knížkách k novým autům, je s největší pravděpodobností špatně: 75W-85 či 75W-90 totiž podle mého názoru není to samé, jako 75W-85W. Tento údaj já chápu jako: 75W, 80W či 85W, nikoli však už jako širokorozsahový olej 75W-90. Co vy na to?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2006 09:07 
Skutecně jsem na http://www.workshoponline.com, což jsou stranky, kde jsou podrobny info a atd nasel, ze do prevodovky ma byt SAE 75W-85W nebo SAE 75W-90W.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2006 11:20 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ale nevyjádřil jsi se k mé otázce: je to to samé, co 75W-85 nebo 75W-90 či ne, resp. je to třeba chápat "poněkud jinak"?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2006 23:42 
No podle http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=pre_visko bych rekl, ze to bude asi to samy, jenom to pismeno W bude garantovat maximalni hodnotu viskozity pri nizkych teplotach...Budu jeste patrat dal.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srpen 2006 08:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já jsem tu svou otázku myslel poněkud jinak: když napíšu 75W-85, jedná se jednoznačně o "vícerozsahový" olej; jenže když napíšu 75W-85W, mohu tím říkat "75W a/nebo 85W", tedy alternativně jednorozsahový olej 75W a/nebo jednorozsahový olej 85W.

A z toho, že např. Denzel řeší problémy s řazením po výměně oleje v mechanické převodovce aplikací ATF Castrol TD-Q (či TQ-D? - teď nevím přesně), který má viskozitu podle SAE 75W, tak mi z toho vychází spíše onen "variantní" přístup, nikoli "vícerozsahovost".

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Převodovka
PříspěvekNapsal: 30 srpen 2006 23:54 
Offline

Registrován: 30 srpen 2006 21:33
Příspěvky: 8
Uz chapu kam miris..NO dle tabulky viz priloha bych nerekl, ze to bude jednorozsahovy, protoze by jinak v tabulce napsali api -gl 4 nebo api-gl 5.Ale je to jenom muj odhad. Do mitsuservisu origod jsem se dnes nedovolal-spis mi po 3 telefenatu co to nikdo nebral dosla trpelivost


Přílohy:
1156974851_100d4b63d26b681bdb96d0e8e6d5b052.pdf [0 bajtů]
683 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říjen 2006 16:11 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Jak už jsem řekl-řešení problému do hloubky. Mám Carismu GDI DOHC z konce roku 1998 a skutečně je v příručce hypoidní přev.olej API GL-3 SAE 75W-85W , pro motory 1600 a 1800 SOHC je to Tranself TRX 75W-80W. Na této stránce http://www.mujweb.cz/www/andrla/Automob ... dukty.html je typ převodového oleje Geartex EP–A
SAE 80W
SAE 85W-90
SAE 75W-90
Mohli uvézt pouze olej SAE 75W-90, kde by byly podchyceny všechny výše uvedene oleje a nemuseli by udávat taky i typ oleje jen SAE 80W. Z toho vyplývá, že je to z označením asi jak uvažuje Mitsi. Možná stojí za úvahu rozdíl, když použiju např. olej 85W-90, nebo jen olej 85W nebo jen olej 90W.Jaký by byl přínos a jaké mínusy.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říjen 2006 16:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Z praxe vím, že olej do převodovky od MMC je nutno použít pokud možno co nejřidší, rozhodně ne naopak!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říjen 2006 16:36 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
To určitě, menší odpor lepší řazení atd, jen jsem naznačil,že výrobce vozidla dovoluje olej 75W, 80W a taky 85W. Každý samostatně teda vyhovuje. Mám tedy lepší možnost vybrat jeden druh podle oblasti, kde vozidlo provozuji. Druhá možnost by zůstala s použitím oleje 75W-85 do každých podmínek pro lidi, kterým olej nic neříka.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2006 19:25 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Pane Mitsi našel jsem celkem zajímavý článek o značení a použití olejů na těchto stránkách http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406 , http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=408. Zde si určitě každý může ujasnit, jak to z oleji vlastně je.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2006 21:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jako "uvod do problematiky oleju" je to sice OK, nicmene to ani v nejmensim neposkytuje odpoved na to, co mne zajima.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2006 21:53 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Máte pravdu, dá se to vysvětlovat asi různě. Zkusil jsem ještě zadát do vyhledávače oleju moji carismu GDI z roku 1998 a vyšlo mi tohle. SynPower TDL 75W-90


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říjen 2006 07:41 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jenže na převoďáky 75W-90 to zdaleka nefunguje tak, jako na původní olej z výroby (ověřeno na několika vozech a docela reprezentativním vzorku olejů nejrůznějších výrobců). Ostatně právě proto se tím tady zabývám.

PS: Jinak doporučuji sekci Carisma, kde jsem své zkušenosti dávno popsal. Do tohoto vlákna jsem to vložil jen proto, že mne z obecného hlediska zajímal názor ostatních na výklad požadavku výrobce (podle orig. servisního CD) ve formě 75W-85W (to druhé W přitom považuji za kámen úrazu!).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říjen 2006 09:34 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Vazeni,

Taky jsem se ted oleji trosku taky zabyval, kdyz mam ten problem s prevodovkou.... :cry:

Dokonce v instrukcni knizce pro muj Evo Lancer je napsano:


prevodova skrin: olej 75W-85W nebo 75W-90 ve specifikaci API GL-4 (ne GL-5)!
Napln 2.8l (ne 2.3 jak napsal Mitsi), ale Mitsi se taky nespletl, jak jsem prostudoval moji almaru, ma zakerne dva nalevni srouby...jeden na klic c.24 a jeden asi 5cm nad nim pro klic Torx (ten se mi nepodarilo povolit, nemam dost dobre naradi), takze kdyz jsem tam nalil (spis nastrikal moji el.pumpickou) tu dvoulitrovku a ten aditiv Bardhall 0.3l tak uz zacal pretekat pres okraj zavitu, tak jsem to zasrouboval. Proto ten rozdil 0.5l mezi 2.3 od Mitsiho a 2.8 v prirucce.

Taky pisou, ze napln predniho diferaku je 0.6l a je zvlast, ne v bloku s prevodovkou, nebo jsem to tak aspon pochopil.

Ja si osobne myslim, ze to oznaceni 75W-85W oznacuje japonsky olej a ze to neni jen ve stylu nalijte tam neco co je mezi 75W a 85W, treba teda 75W-90....ale nevim, uvidim, co mi rekne dealer za tyden, az budu bojovat o novou almaru.

Ono ja to totiz uz od Mitsubishi tu vymenu schvalenou mam a almaru maji skladem, jenze az uvidi, ze auto je modifikovano...bez kataku, s LPG apod...tak toho se nejvice bojim...protoze si toho jeste nevsimli.
Sice jsem maximum veci prehodil zpet, vcetne doplnku MOMO, filtru vzduchu i oleje, ale ty kataky jsem vymlatil kladivem, to asi nezapru...

Na druhou stranu si rikam, ze nechci garanci na motor, ale na prevodovku, ktera nema s myma upravama nic spolecneho, ale znam je, je to tenky led...

No, cvika mi u prdelky, to se priznam...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říjen 2006 09:43 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Četl jsem všechny vaše přízpěvky. Myslím si, že jsou opravdu přínosem. Taky naprosto rozumím vašemu bádáni nad tím, které ze dvou vámi vyše popsaných značení oleju je správně. Já mám v příručce taky jen variantu 75W-80W Proto mě to taky zaujalo, ale vypadá to,že přesné objasnění by mohl podat jen výrobce.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz