mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 01:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ABS
PříspěvekNapsal: 15 červen 2010 08:47 
Offline

Registrován: 13 červen 2010 12:14
Příspěvky: 27
Galant 2,5 24V V6, r.v. 2000, najeto 194 000 - Mám dotaz: při brždění na suché vozovce se mi spouští ABS. Při diagnostice během jízdy jsme přišli na to, že pravé zadní kolo vykazuje chybu. Ruční měřák napojeny uvnitř auta během jízdy ukazoval na třech kolech stejnou rychlost (70km/h) a na pravém zadním chvíli 70 pak skočil na 50 a zase se vrátil na 70, a to pořád dokola. Během jízdy při brždění se po dvu třech zabržděních ABS automaticky vyplo, začala svítit kontrolka ABS a auto jelo dále bez ABS. Po zastavení se vše znovu opakovalo. Abych mohl zatím jezdit bez těchto problémů, vytáhl jsem pojistku ABS, svítí to, ale jezdí a brzdí bez ABS. Je léto, tak mne to zatím netrápí. Co ale s tím? V servise navrhují důkladnou prohlídku, kontrolu kabelu, čídla, vyčištění a v nejhorším případě výměnu čídla (našel jsem ha na netu za 9 000 Kč... to je teda pálka za kus drátu s čídlem).


Přílohy:
23042010270.jpg
23042010270.jpg [ 195.71 KiB | Zobrazeno 14550 krát ]

_________________
Mitsubishi Lancer 1,8 r.v. 2008
Mitsubishi Space Gear GLX 2,0l r.v. 2000
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ABS
PříspěvekNapsal: 15 červen 2010 09:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Napřed zkontroluj vůli v ložisku! Pak sundej kolo a "kotoučobuben", vyčisti "sluníčko" a nastav/změň polohu čidla: musí být co nejblíže zubům "sluníčka", ale při ostrém průjezdu zatáčkou se ho nesmí dotýkat kvůli vůli (krásně se to sešlo, že... :smile: ) v ložisku. Citlivost toho čidla jde nastavit i přes MUT, ale rozhodně se nejedná o korektní "opravu".

S vadným čidlem ABS jsem se u Mitsubishi ještě nesetkal! Vyjma jednoho případu, kdy při broušení kotouče na ose ve značkovém (!) servisu to čidlo, resp. jeho kabel, právě vzadu poškodili.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ABS
PříspěvekNapsal: 15 červen 2010 17:33 
Offline

Registrován: 13 červen 2010 12:14
Příspěvky: 27
Díky za návod. Kábel je i zde "poškozený", teda vypadá to tak, je uvolněný a plandá tam. Takže jsem s ním musel někde zachytit nebo něco podobného. Já si to bohužel opravit neumím. Ale předám Tvé rady opraváři, který to bude dělat. Patrně to bude servis v Opavě. Zatím mi dělali všechny Mitsubishi a vždy dobře. U nás na maloměstě nikoho neznám. Hlavně aby nebylo poškozené čidlo. Díval jsem se na ceny čídel a jde to do tisíců. Nemůže být to čídlo tak zarezlé, že už s ním nepujde pohnout? (někde jsem to četl, že ho museli celé vyklepat ven a tím ho zničili...myslím, že to bylo na galant webu)

_________________
Mitsubishi Lancer 1,8 r.v. 2008
Mitsubishi Space Gear GLX 2,0l r.v. 2000


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ABS
PříspěvekNapsal: 15 červen 2010 17:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud je poškozený jenom kabel a i na straně čidla ho ještě alespoň kousek čouhá, neměl by být problém ho opravit.

Co do vlastního čidla a jeho fixace, mám takový dojem, že pro změnu jeho polohy vůči "sluníčku" není nutné jím pohybovat vůči jeho držáku/objímce, ale že se mění poloha celého kompletu držák čidla/čidlo vůči fixačnímu místu. Ovšem pokud by bylo nutné uvolnit samotné čidlo z jeho držáku/objímky, pak věřím, že by to kvůli korozi mohlo být neřešitelné.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ABS
PříspěvekNapsal: 15 červen 2010 21:06 
Offline

Registrován: 13 červen 2010 12:14
Příspěvky: 27
Kabel drží, jen je "volně visící a pohyblivý" takže může být někde uvolněný či přerušený uvnitř. Bude to chtít prohlídku. Nechám to stejně na prázdniny. Teď s tím jezdím denně. Uvidíme. Jen to fakt musím nechat na ten servis, sám to nesvedu. Díky za rady. Jen ještě jedna praktická: dá se jezdit i bez toho ABS? U tak velkého auta? v zimě? Má to vliv ještě i na něco jiného? Nebo stačí jen brzdit jak za stara, kdy jsme o ABS ani nevěděli (moje první auto byla 105, pak Felicie...). Když si na tu 105 vzpomenu ve srovnání s Galantem, tak ........... :lol:

_________________
Mitsubishi Lancer 1,8 r.v. 2008
Mitsubishi Space Gear GLX 2,0l r.v. 2000


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ABS
PříspěvekNapsal: 16 červen 2010 01:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Bez ABS se samozřejmě jezdit dá, dokonce bych řekl, že nejlepší ABS je takové, které se prakticky nikdy neaktivuje. Jenže to záleží především na tom, jakým způsobem konstruktér navrhl brzdovou soustavu, jaké změny do ní vnesl uživatel např. nesprávnou volbou vzájemné kombinace materiálu brzdových kotoučů a desek, v dakém stavu jsou vodítka třmenů atd. atd.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ABS
PříspěvekNapsal: 26 březen 2011 12:45 
Offline

Registrován: 26 květen 2010 09:04
Příspěvky: 13
Bydliště: Přerov
Automobil: Mitsubishi Galant V6-24
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1998
Tak pánové.. začlo mi to dělat taky.. Ale s tím rozdílem že to začne klepat do pedálu jen pokud nejede auto úplně rovně, zabrzdí se silněji ( ale ne zase tak moc aby se to mělo šanci na suchu bloknout ), a kontrolka abs se nerozsvítí... spouští se určitě zadek.. Měl jsem sjeté 15ky zimní, tak jsem si říkal že už prostě nestíhají když silněji zabrzdím a taky byly vzadu vyteklé tlumiče tak jsem si říkal že se to třeba tak moc zvedne ( :roll: ) ... Jenomže teď jsem dělal STK, hodil tam nové destičky a kotouče, kvůli novým tlumičům a uložení se dělala samozřejmě i geometrie.. Včera jsem nazul letní 16ky a dělá to pořád :pray: :think: všechno se zdá být OK tak opravdu nevím..

_________________
98´ Galant V6-24


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz