mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 01:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 14 září 2009 15:22 
Offline

Registrován: 14 září 2009 15:05
Příspěvky: 6
Automobil: mitsubishi
Typ motoru: 1.8
Rok výroby: 96
Zdravím,mám Galanta z roku 95,1.8 ku benzín,kolísaly mi otáčky volnoběhu,taky problémy se startem(někdy),tak jsem se řídil radami tady,vyčistit do zlatova klapku i hřídelku,pak několikrát restart při kontrolkách a vypnutých spotřebičích,sedalo si to,otáčky volnoběhu si super sedly,starty se lepšily,ale vracelo se to zpět,kdy už jsem skoro pokaždé musel udělat restart ř.j.,klapka si sedla,chvíli klid,ale zhoršilo se to,včera už jsem vůbec nenastartoval,po restartu už v oblasti klapky nebylo slyšet,jak si sedá..Kontakty jsem prošel,diagnostiku,kde mě jsou schopní napojit, mají v jednom ,,servisu",kam po zkušenostech už nejdu,umí jen měnit,to umí každý vůl...Tak píšu,jestli někdo nemá podobné zkušenosti,jinak musím do nejbližšího Mits.a to je v Brně,vzhledem k tomu,že auto nejede,by to nebylo na vozíku plus připojení nejlevnější...Díky všem za radu..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 15 září 2009 10:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A zkoušel jsi to (na-)startovat pod plynem? Co to dělá, ani neškytne? Je/není cítit benzín z výfuku po startování pod plynem? Jiskru dává?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 15 září 2009 11:11 
Offline

Registrován: 14 září 2009 15:05
Příspěvky: 6
Automobil: mitsubishi
Typ motoru: 1.8
Rok výroby: 96
Ahoj Mitsi,jsem rád,že jsi se ozval zrovna ty,protože tvýma radama jsem se držel,opravdu to mělo snahu fungovat,jak jsem už popisoval,ale potom začaly být problémy hlavně se starty,pak už jen po resetu,pak už jsem nenastartoval.Zkoušel jsem startovat i pod plynem i bez,benzín není cítit,na tu jiskru dnes podívám i jestli nejsou mokré svíčky.Četl jsem tady na fóru i složitější postupy,čištění servomotorku s ventilem pro řízení volnoběhu ISC,nastavení šroubu dorazu škrtící klapky SAS...až po spojení Pinů1-4 v konektoru OBD-II,to bych asi ponechal někomu jinému,připadá mi to už složité.Ještě k tomu autu,to auto mám od známého,neměl jedinný problém,jen asi půl roku stálo(koupili si nové).Potom začaly tyhle problémy,padání otáček volnoběhu a starty..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 15 září 2009 11:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Bohužel provedení těch "věciček" kolem škrticí klapky se podle motoru a ročníku auta dost liší. Už jsem se setkal snad s 5, navíc vzájemně nekompatibilními provedeními (samozřejmě u Mitsubishi). Princip je však vždy stejný: jeden "šroubek" udává prostřednictvím snímače řídící jednotce motoru základní polohu škrt. klapky, ten druhý "míru kompenzace", tj. kolik si sama ŘJ bez zásahu řidiče umí přidat na plynu.

Pokud auto půl roku stálo, nejspíše došlo k vybití akumulátoru a tím i ke ztrátě předchozím provozem načtených dat v ŘJ. Jejich obnovení není možné, možná je pouze náhrada novými. Jenže původní základní nastavení klapky z fabriky často selhává, pokud má auto už něco najeto - dle mých zkušeností k tomu dochází tak od 80 tis. km výše. Jinými slovy: data shromážděná po dobu těch 80 tis. km úspěšně nahrazují/maskují již z hlediska potřeb ojetosti motoru rozhozené nastavení klapky, ale po jejich výmazu se ŘJ nedokáže vzpamatovat a začít si vytvářet nové "úpravy" v trvalé paměti uložených datových polí, jelikož některý z parametrů nastavení klapky je již mimo rozsah toho, co je ŘJ ještě schopna strávit. Na tento stav ŘJ obvykle reaguje tím, že záměrně neumožní spuštění motoru (blokuje přívod paliva - rozhodně vstřiky a možná i podávací čerpadlo), aby zabránila poškození katalyzátoru. Sám jsem se při empirickém seřízování klapky do tohoto stavu opakovaně dostal a prvním signálem/varováním je právě to, že po zapnutí zapalování se kolem klapky najednou "nic neděje". Z toho plyne i recept: ty šroubky kolem klapky je prostě třeba seřídit s přihlédnutím k potřebám daného kusu jetého motoru. Ovšem jak to udělat, to se ani neodvažuji popsat: ono se totiž přes net těžko radí, jak správně naladit např. koncertní křídlo...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 15 září 2009 13:17 
Offline

Registrován: 14 září 2009 15:05
Příspěvky: 6
Automobil: mitsubishi
Typ motoru: 1.8
Rok výroby: 96
Díky za snahu mi pomoct,vše nasvědčuje tomu,co jsi popsal.Auto stálo v zimě,aku bylo odpojeno.Vidím to taky to,co jsi popsal,až po to,že možná Ř.J. blokuje vstřiky nebo přívod paliva.Pomalu to vidím dost bledě,protože neznám nikoho,kdo by tohle uměl,jsou to všechno ,,odborníci",co mi maximálně poradili přidat na šroubku dorazu škrtící klapky,což jsi popsal jako prasečinu už někde,já to taky tak vidím.Naštěstí se nikdo v ničem nevrtal,že by rozešt.zákl.nastavení potenciometru klapky a podob.
Četl jsem na foru z 25.3. 2006 od Xora,který se v podstatě řídil tebou,jen popisuje přesné nastavení všech šroubků atd..Mám se jeho postupem řídit?Jemu se to osvědčilo.Tohle auto mělo bez problémů natočeno 218tis.,potom začaly tyto problémy.Jinak jsem též fandou Japonců,měl jsem od Cariny II,E,přes M626 po Galanta,mám druhého,ten první byl dvoulitr,teď mám tu 1.8ku 126K,nikdy jsem neměl zásadní problém s žádným z nich,takže bych tuhle myslím si drobnost rád vyřešil.Jen chybí opravdu někdo,kdo by tohle uměl standartně dělat,ježí se mi vlasy,když zjišťuji,co vše lidem na těch autech prasí tito specialisté,co jsou na každém rohu..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 15 září 2009 13:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, xor disponuje zcela exaktním postupem, který je určitě nejlepší. Jenže já jsem byl svého času okolnostmi donucen "pomoci si sám" (po "odborném" zásahu značkového servisu... :evil: ), internet byl ještě v plenkách, a tak mi nezbývalo, než si vytvořit vlastní, čistě empirický způsob seřizování. Možná nejsem s nastavením přesně tam, kde to předpokládal výrobce, ale jednak to funguje, jednak si hodím reakce otáček motoru na pohyb volantem, pohyb vozu, zapnutí klimy apod. právě tam, kde mi to nejvíce vyhovuje.

Přestože si na autě dělám téměř všechno sám, včetně zásahů do elektriky (mj. jsem namontoval snad 10 alarmů, několik autorádií atd.), xor-ův způsob jsem zatím nenašel odvahu aplikovat, jelikož věci kolem ŘJ motoru a airbagů považuji za téměř nedotknutelné. Ale hlavně: nerad bych sebe nebo někoho jiného dostal do situace, kdy by nezbylo než zajít do značkového servisu s požadavkem o napíchnutí na MUT...

P.S.: Předloni jsem na kamarádově Hondě Civic musel odvrtat a vytlouct totálně zarezlý šroub vodítka předního brzdového třmenu ("někdo" tam při výměně desek opomenul vrátit prachovku :evil: :evil: :evil: ) a při tom klepání seplo čidlo airbagů v předním nárazníku. Naštěstí nebylo zapnuté zapalování, takže bagy nevystřelili, "jen" pak zůstala svítit jejich kontrolka. Holt následovala vynucená návštěva značkového servisu za účelem vymazání chyby z paměti ŘJ airbagů.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 15 září 2009 14:11 
Offline

Registrován: 14 září 2009 15:05
Příspěvky: 6
Automobil: mitsubishi
Typ motoru: 1.8
Rok výroby: 96
Taky se mi do něčeho tak zásadního a citlivého,co popisuje Xor,zatím moc nechce,i když ví o čem mluví.Máš tedy nějaký ještě osvědčený způsob,co bych mohl vyzkoušet..?Je to to,co popisuješ v odkazu z 16.Listop.2004?Kdyby jsi měl ještě nějakou ,,vychytávku",rád to vyzkouším.Četl jsem tady taky odkaz na dobrý Mitsubishi servis ve Znojmě,odkud jsem,ale bohužel,už nefunguje.Jinak to,co jsi napsal,co dokáží ,,odborníci" na autech,je na jinou a dlouhou diskuzi,příkladů mám moc,je to někdy až absurdní.Vadí mi i ti ,,měniči",co začnou Lambdou,pak neví...skončí výměnou za novou Ř.J.,kdy se to vše vyšplhá na30tis. a nejsou doma..Záležitost je úplně někde jinde,trapná banalita v řádu desítek korun...To se honosí mega servisem,značkovou technikou.Vážně už pomalu nevím,kam jít,když je potřeba...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 15 září 2009 15:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ten servis ve Znojmě už nefunguje téměř tři roky - vytuneloval ho jeden rákosník.

Jediný jeho tehdejší mechanik, p. Černý, pak nějakou dobu pracoval ve zcela novém servisu Peugeot ve Znojmě, ale když jsem se po něm v srpnu t.r. sháněl, tvářili se tam, jakoby se po něm zem slehla (věčná to škoda!). Zato se mohli přetrhnout s ujištěním, že mi rádi udělají rozvody klidně i na Mitsubishi. Povadž ovšem o razítko do servisky za těžké peníze nestojím, udělal jsem si je "pro jistotu" sám.

A tak Tě odkážu maximálně na Hondu/Mitsubishi Novotný Jihlava. Osobní zkušenost nemám prakticky žádnou, ale mé známé tam někdy před 5 lety pomohli, a to za docela přijatelný peníz. Ovšem časy se mění: co jsem slyšel, tak dnes jedou hlavně na Hondách a opravovat Mitsubishi nemají velký zájem.

Jinak já jsem se tady snad už se vším svěřil, tedy nemám moc co dodat. Alespoň Ti popřeji hodně zdaru a pevné nervy!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 15 září 2009 15:21 
Offline

Registrován: 14 září 2009 15:05
Příspěvky: 6
Automobil: mitsubishi
Typ motoru: 1.8
Rok výroby: 96
Díky,jmenuji se taky Černý :lol: ,ale radši si seženu toho pravého Černého,jak mě odkazuješ!Asi to nebude takový problém,jinak ten Peugeot je ale nářez,byl jsem tam řešit nějakou technickou banalitu,ale nemají ánung o základních věcech...Tak v každém případě moc dík za ochotu a čas,kdykoliv se dozvím něco zajímavého,pustím to sem pro další.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 15 září 2009 15:48 
Offline

Registrován: 14 září 2009 15:05
Příspěvky: 6
Automobil: mitsubishi
Typ motoru: 1.8
Rok výroby: 96
Jinak jsem se teď spojil s nyní už Honda Jihlava,ale jsou ochotní udělat i Mitsubishiho,hned věděli,kde je problém,když jsem jim řekl,že jde o Galanta do roku 97,ale potřebuje to pouze počítač,doma s tím už nic nesvedu.Jen kdybych to alespoň nakopl,nechce se mi platit odtah...Uvidím,podělím se o zkušenost.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: problém se startem Galanta
PříspěvekNapsal: 15 září 2009 18:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak dobré pořízení! Starý Novotný (otec, zakladatel firmy) byl moc prima, ale snad si už užívá důchodu. Syn už takový nadšenec sice není, ale na kvalitu mechaniků v dílně to stejně nemá velký vliv...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz