mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 03:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2010 11:21 
Zdarec a čauky lidičky, kamarád má asi velkej problémek se svým Galantíkem 2,4 GDI. Po nastartování vyletí otáčky asi do cca 3000 ot/min asi tak na 1s a pak klesnou a kolísají mezi 1500 ot až 2300ot/min. Stále to houpe ve stejné frekvenci. Bliká kontrolka MIL. Jeho známej vyčetl ECU a je tam závada.....92 ETV motor FB, což je prý ele.mag. skrtici klapka - zpětná vazba. Závada se dá normálně vymazat.Klapka byla rozebraná viz foto , ale je to čistě jen el.cívka a magnet.. Dělal jsem reset ECU odpojením - polu na aku , ale beze změny. Tlak paliva nízký i vysoký je o.k, klapka je vyčištěná, snímače poloh ukazují správně a i egr ventil je vyčištěný a snad už všechno, svíčky atd. Už je z toho docela zoufalej, nevíte někdo nebo nesetkal jste se někdo s takovou závadou? diky za každou reakci.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2010 11:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Moje reakce je jednoduchá, jednoznačná a stále stejná: někdo odpojil aku, následně to kvůli špinavé klapce nedrželo volnoběh, takže dotyčného nenapadlo nic lepšího, než to poštelovat na šroubcích kolem klapky! Jinými slovy: není tam nic "vadného" , "jen" je to rozštelované. Bohužel neznám nikoho, kdo by to zvláště u GDI uměl znovu správně nastavit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2010 17:34 
Na té klapce je jen jeden šroub a to je doraz klapky v určité urovni otevření a ten je ještě zapečetěn barvou z výroby. Nic jiného tam na štelování není...je to plně elektromagnetická škrt. klapka bez obtokového ventilu či kanálu a bez vzdušníku, ovládaná přímo jednotkou TCV 4mi vodiči systémovým napětím a ta je propojená s ECU motoru. Žádný potenciometr ovládaný lankem plynu, ale potenciometr přímo na pedálu plynu pod palubní deskou. Reset byl proveden přesně podle návodu od jednoho mechanika ze servisu na Mitsubishi, takže žádnej amaterismus..a přesto je to stále nefunkční. :sad: :roll:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2010 20:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A je opravdu jisté, že se jedná o "zapečetění barvou z výroby"? Já mám totiž nejspíše stejné provedení motoru 2,4 GDI a daný šroub mám "zaplombovaný" černou plastovou zátkou na jeho díře, přičemž na samotné hlavě šroubu žádná barva není. Kromě toho mám potenciometr pedálu plynu, který je ovládán lankem plynu (!), umístěn na pravém podběhu v motorovém prostoru - nevylučuji však, že Galant to může mít jinak. I zde se dá nastavovat poloha onoho potenciometru vůči mechanickému převodu lankem, kromě toho lze nastavovat i délku/napětí toho lanka - musí být volné!!!

Co ovšem zcela vylučuji, to je absence potenciometru mechanicky spřaženého se škrticí klapkou: žádný servomotor se totiž neobejde bez zpětné informace o své aktuální poloze směrem k řídícímu systému! A tím jsem se oklikou dostal na začátek: jestliže ŘJ nemá informaci o aktuální poloze škrticí klapky nebo ji dostává zkreslenou, nemůže správě řídit. :idea:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 červenec 2010 16:55 
Jedná se nejspíš o poslední řadu GDI kde je plně elektronicky řízená škrt.klapka, bez lanka plynu. Samozřejmě je na kontrolu její polohy potenciometr spřažen s osou klapky, ale ten na grafické diagnostice ukazuje oba , proti sobě jdoucí signály, (zkoušeno na MUT III) , bez jakýchkoliv ruchů(tzv. chlupů) na signální křivce. Bavil jsem se s jedním člověkem, co má tenhle motor a ten říkal, že i když je signál jak víno , není to stoprocentní. Měl problém , že mu při dosažení určité polohy plynu, vozidlo skákalo do nouzáku a že to taky kontrolovali na MUT III a že to ukazovalo vše o.k a stejně to nakonec byl vadný potenciometr na plynu. A pak čemu má člověk věřit že?
Tohle ale asi není můj problém, protože dneska jsem s tím byl v servisu a tam mi při běhu motoru kontrolovali vstřikovače vypínáním přes MUT III a při vypnutí 1. a 4. vstřiku se "běh" motoru vůbec nezměnil, takže vlastně jde jen na dva válce a Lambdy prý neukazují žádné údaje, mrtvo...prostě se to zbláznilo.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26 červenec 2010 21:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Návštěvník píše:
Jedná se nejspíš o poslední řadu GDI kde je plně elektronicky řízená škrt.klapka, bez lanka plynu.

- Vždyť já mám rovněž "plně elektronicky řízenou škrt. klapku", jen ten potenciometr pedálu plynu mám na lanku v motorovém prostoru, NIKOLI na tělese klapky! Motory 2,4 GDI ostatně "klasické lankové řešení" snad ani nikdy neměly. A mým popisem v minulém příspěvku jsem chtěl naznačit, že je tam vícero možností "rozštelování", což určitě platí i pro řešení použité u Galantu.


Samozřejmě je na kontrolu její polohy potenciometr spřažen s osou klapky, ale ten na grafické diagnostice ukazuje oba , proti sobě jdoucí signály, (zkoušeno na MUT III) , bez jakýchkoliv ruchů(tzv. chlupů) na signální křivce.

- Ano, tohle "sedí".


Bavil jsem se s jedním člověkem, co má tenhle motor a ten říkal, že i když je signál jak víno , není to stoprocentní. Měl problém , že mu při dosažení určité polohy plynu, vozidlo skákalo do nouzáku a že to taky kontrolovali na MUT III a že to ukazovalo vše o.k a stejně to nakonec byl vadný potenciometr na plynu. A pak čemu má člověk věřit že?

- Řekl bych, že spíše rozštelovaný, než vadný - viz též první odrážka mé dnešní reakce + popis ze včerejška.


Tohle ale asi není můj problém, protože dneska jsem s tím byl v servisu a tam mi při běhu motoru kontrolovali vstřikovače vypínáním přes MUT III a při vypnutí 1. a 4. vstřiku se "běh" motoru vůbec nezměnil, takže vlastně jde jen na dva válce a Lambdy prý neukazují žádné údaje, mrtvo...prostě se to zbláznilo.

- Tohle je samozřejmě problém jiného druhu, než který jsme řešili až doposud. Osobně bych rozhodně začal se svíčkami (jaké tam vlastně jsou?), zapalovacími cívkami a kontrolou průchodnosti sacích kanálů (jenže na to je potřeba endoskop, který projde dírou pro zapal. svíčku).


A nakonec se ještě zeptám: Jedná se o čerstvě pořízenou ojetinu? Problémy byly od počátku? Jak se objevily - zničehož nic, nebo postupně? Co jim předcházelo? Pod plynem to už jede normálně?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27 červenec 2010 20:51 
Tak už je to o.k, půjčil jsem si skrtici klapku z vrakoviště za nevr. zálohu a namontoval mu jí tam a světe div se ...přede jako kocourek, ani bych nevěřil , že el.mag cívka může nadělat takové alotrie.
Každopádně moc díky za snahu mi/nám pomoci, díky vážím si toho. Snad zase někdy :wink: u jiného problému . čau


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27 červenec 2010 21:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak gratuluji k úspěchu!

Jinak jsem si dnes schválně důkladněji prohlédl ten potenciometr na konci lanka plynu na pravém podběhu: není jeden, ale jsou tam dokonce dva, oba "seřizovací" a ke každému vede hrůza drátů...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz