Mitsi píše:
Jinak obecně k EGR, aniž bych zabíhal do teorie či se zabýval otázkou exhalací: odpojení/zaslepení ventilu EGR se v praxi projeví výrazným zúžením rozpětí mezi min. a max. průměrnou spotřebou a motor lépe reaguje na pohyby pedálu plynu. Tedy to má smysl zejména pro toho, kdo jezdí opravdu ostře/stále naplno využívá výkonových parametrů motoru. Jemu pak průměrná spotřeba může výrazně klesnout. Naopak ten, kdo jezdí (byť jen občas) tzv. "na spotřebu", by se mohl dočkat nepříjemného zklamání...
................................odp...................tak, jak to tedy je? tohle je názor uživatele blázen...cituji............ale to je holý nesmysl, EGR při plné zátěži motor nepoužívá..je zavřený.. stejně tak při volnoběhu..cituji od jinud....Eliminace EGR je (stejne jako u ostatnich motoru) u 4G63 naprosto zbytecnou modifikaci bez jakychkoliv prinosu (s vyjimkou nepatrneho snizeni teploty intake manifoldu) a naopak vede pouze k nekolika negativnim nasledkum. Pomineme-li (pro tunery nepodstatne) zvyseni emisi a spotreby prave v ekonomicke oblasti zateze, nejzavaznejsi je zvysene tepelne namahani vyfukovych ventilu a moznost jejich propaleni (kdy se cast jejich hlav doslova odstepi) po prechodu ECU do "open loop" stadia (kdy pote ve valcich bez pritomnosti EG a reference O2 sensoru dochazi k ochuzeni AFR). EGR neni pouzivana pri volnobehu a plne zatezi, takze na maximalni vykon motoru nema absolutne zadny vliv. Co se tyka nejakeho zanaseni motoru, ten je zanasen samotnym spalovanim paliva tak jako tak... EGR valve se da bez negativnich nasledku odstranit pouze v pripade moznosti nasledovneho dolazeni AFR v "open loop" (at uz pomoci standalone ECU anebo nejakeho piggy-back gizma [S-AFC, eManage, etc.]) a ma sve opodstatneni pouze v pripade, kdy se nekdo snazi dostat z motoru kazdeho kone i na ukor spotreby pomoci upravenych palivovych map. Jinak to nema smysl a clovek dlouhodobe ztrati vice, nez touto upravou ziska......a názor dalšího fora......
http://mojevectra.cz/opel-vectra-b/egr- ... epen%C3%AD