Stručně řečeno, čtyřválcový dvoulitr se může stěží rovnat dvouapůllitrovému šestiválci (pozor, tohle konstatování ale nemusí nutně platit při srovnávání motorů různých výrobců!). Ale pokud bys tu otázku položil trochu jinak, tj. pokud by ses mne zeptal, zda ten dvoulitrový čtyřválec většině uživatelů vyhoví, pak odpovím, že ano, vyhoví.
Co se týče spotřeby Galanta sedan 2,5 V6 24 s mechanickou převodovkou, uvedu pár čísel níže. Ale bohužel nemám k dispozici pro srovnání věrohodné údaje o spotřebě Galanta sedan 2,0 MPI rovněž v manuálu a provozovaného obdobným způsobem, pouze o Galantu kombi 2,0 MPI, ovšem s automatem a navíc povětšinou přetěžovaného, což by bylo srovnávání hrušek s jablky.
K tomu musím předeslat, že s tím Galantem V6 jezdí můj syn, který vždy dosahuje lepších časů při současně nižší spotřebě, než já: jak to dělá, to nevím... Motor toho Galanta výrazně ožil po náhradě platinových svíček Bosch, které tam dal značkový servis, za Denso Iridium Power IK20. Další přínos dynamice i spotřebě znamenala výměna originálního vzduchového filtru z netkané textilie za bavlněný od K/N, samozřejmě "do boxu". No a výkonově citelný efekt měla i výměna všech 24 hydroštelů, jelikož ty původní ve 177 tis. km již cvakaly i za tepla, jelikož původní majitel s tím vozem jezdil po celou dobu zásadně do značkových servisů, kde mu vždy lili (nebo přinejmenším účtovali...) Castrol
, který způsobil zanešení dutin vnitřního ústrojí těch hydroštelů (teď je tam místo posledního Castrolu 5W-30 Shell 10W-40 ACEA A3 API SL). Nějaký vliv na spotřebu může mít i náhrada rovněž značkovým servisem měněného oleje v převodovce (nejspíše tam dali 75W-90 v GL5 - špatně to řadilo za studena) Tutelou Car Technyx 75W-85 GL4+ a také repase brzd: nové přední kotouče, přesoustružené a přebroušené zadní, výměna předních a srovnání zadních brzd. desek, vše důkladně očištěno a promazáno. Obutí je originálních rozměrů 195/60x15 na originálních hliníkáčích 6x15, pneu Michelin Pilot Primacy - na nich toho Galanta koupil a byly téměř zánovní, ale půjdou do stoupy, jakmile budou trochu ojetější
a přijdou tam Pirelli P7.
No a teď konečně k té spotřebě při cca polovičním vytížení a používání klimatizace:
- až dosud zaznamenaný rozsah minimální a maximální PRŮMĚRNÉ spotřeby (na bázi min. 400 km): 6,7 - 13,8 l/100 km (ten "vršek" ovšem při rychlostech ke 240 km/h!);
- courání se po městě: 9 l/100 km;
- "venkov", tj. bez velkých měst a dálnice (při striktním dodržování rychl. limitů): max. 8 l/100 km;
- plavná jízda rovinatým terénem rychlostí 200 km/h: 10 l/100 km.
Pochybuji, že by na tom byl Galant s motorem 2,0 MPI při srovnatelném tempu lépe, tedy pokud pominu jistý fakt, že 240 nejede ani náhodou!
Pozn. pro "školitele": vše, co vychází nad rámec v ČR platných rychl. limitů, se týká Německa, naopak rekordně nízký průměr 6,7 l/100 km pro změnu Švýcarska, a to ho ještě stačil zkazit úsek cca 60 km "přískokové jízdy" v ranní špičce.