mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 02:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2009 12:39 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Zdravim, mam otazku, pretoze som take nieco este nikdy nerobil. Spadol mi klinovy remen, ktory pohana servo a klimu. Je medzi nimi napinacia kladka. A prave to sa chcem opytat, ako ten remen nahodit nas5. Najprv som myslel, ze sa remen roztrhol, no nakoniec je iba spadnuty z remenic, co sa netusim akym zazrakom stalo. Takze ako spravne uvolnit a potom napnut napinaciu kladku po nahodeni remena na spravne miesto?
Vdaka


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2009 21:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Předpokládám, že nejde o "klínový", ale "drážkový" řemen. A pokud byl alespoň trochu funkční, tj. byť jen minimálně napnutý, vůbec si neumím představit, jakým způsobem mohl spadnout.

Sice nevím, jak je to daném Galantu konkrétně vyřešené, ale Mitsubishi obvykle používá systém, kdy je třeba napřed trochu povolit osu napínací kladky a teprve poté lze manipulovat s jejím napínákem, což je dlouhý šroub s držákem osy kladky (zjednodušeně řečeno). Tedy nejprve je třeba napínací kladku dostat do polohy, kdy nejméně působí na řemen, ten řemen nahodit, posléze napnout pomocí onoho dlouhého šroubu a na závěr dotáhnout šroub osy kladky.

Na míru napnutí každého z řemenů sice existuje konkrétní předpis, ale obecně platí, že plus-minus správné napnutí je takové, že řemen lze v místě nejdelší tětivy překroutit o 90 stupňů.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2009 21:47 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Ano, samozrejme oprava...je to drazkovy remen :lol:
Tak hned sa na to zajtra pozriem a skusim to nahodit, ked sa mi tu aretacnu skrutku podari uvolnit najma kvoli nedostatku priestoru. No s tou dlhou napinacou skrutkou sa mi tocit podarilo, tak snad pojde aj ta druha. Lebo bez serva pride clovek coskoro o ruky...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2009 22:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No, s tím dlouhým šroubem by v zásadě nemělo jít vůbec pohnout (tedy přinejmenším ve směru utahování kladky), pokud je šroub osy napínací kladky dotažen.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2009 15:53 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
No tak dnes som sa k tomu dostal. Najvacsi problem bol uvolnit aretacnu skrutku, co trvalo vyse hodiny, no nakoniec pomocou brzdovej kvapaliny, prstencovej 14tky kluca, kladiva a poryska zo sekery, pomocou ktorej sa cloveku podarilo dostat ku klucu sa to podarilo a zvysok bol uz 5 minutova zalezitost a je to nahodene :grin: :grin: :grin:
Len sa mi teraz naskyta druha otazka po spekulovani, preco to mohlo spadnut...
Ked som sa na to cele pozeral ako to bezi pri behu motora, tak som si vsimol, ze remenica na klukovke, ktora pohana uz spominany spadnuty remen a zaroven pohanajuca dalsi remen na altik, ma akysi zvlastny pohyb a toci sa ako ked je osmicka na kolese bicykla s vykyvom asi 1 mm. Urcite to tak byt asi nema, no netusim ako dlho je ten stav takyto (pripustam, ze je mozne aj to, ze odkedy som majitelom auta, pretoze som na to tak detailne este nepozeral) a rad by som sa opytal na pripadne napravenie situacie. A mozno aj trosku oleja, co som nasiel pod hriadelom pochadza od vystupu hriadela zo skrine na remenicu.
Takze teraz je situacia dobra, remen bezi, ako ma a aj vsetky spotrebice su OK bez vole. Tak to muselo pri jednom startovani padnut prave odtial. Bolo by fajn, keby sa to uz nezopakovalo :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2009 21:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Především si zkontroluj, zda máš dobře utažený centrální šroub, který fixuje řemenici na/ke klikovce. Event. únik oleje s tímhle nijak nesouvisí: gufero je uloženo poměrně hluboko a ohnutou klikovku, případně vysypané její uložení ("šály"), předpokládám, nemáš. Někdy je samotný vnějšek řemenice fixován na její centrální část čtyřmi šrouby: pokud máš toto provedení, zkontroluj i je. Pokud je to udělané "vcelku", bude tam už pravděpodobně tzv. dvouhmotová řemenice, tzv. že ona vnější část je spojena s tou vnitřní vrstvou navulkanizované pryže. Možná došlo k separaci, takže vnějšek šmajdá. V tom případě Ti nezbyde, než řemenici co nejdřive vyměnit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2009 18:09 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Tak som si urobil skusobnu jazdu s nahodenym remenom, ze ako sa to bude spravat.
Vysledok - po par metroch zacal remen piskat a za kratku chvilu sa opat zhodil z remenice klukovky. Cize mi nezostava nic ine, len sa na tu vec riadne pozriet a odstranit pricinu. Takze otazka: ako sa da dostat k tej remenici, kedze je tam ten plast zboku hned vedla motora? Ide to nejak vybrat? Nestihol som si vsimnut, ci je to ta vlozka blatnika alebo aj nejaky iny, pretoze je uz tma...Cize asi by som to mal na tej strane zdvihnut, dat dole koleso a co dalej?
Urcite ste to uz robili a potrebovali ste tam k tomu zivotny priestor... :think: :think: :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2009 22:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Je to jen plastovy dekl, ktery jde snadno sundat z prostoru podbehu. Pak budes mit pristup k te remenici a predku motoru: podle me se rozpadla ta pryzova cast mezi jejim "srcem" a vnejsi casti s drazkami a asi Ti nezbyde, nez ji vymenit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 20 říjen 2009 12:35 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Tak dnes sme to dali na zdvihak, dole kryt a poriadne sme to prezreli. Je to remenica, ktora ma aj tie 4 sruby a aj tu pryzovu cast medzi vnutrom a vonkajskom. Sruby su dotiahnute a je medzi tymi dvoma castami vola. Ked sme skusili vopchat srubovak medzi tie 2 casti, tak sa vonkajsok pohyboval - bola tam vola. Cize je asi remenica KO. Odhodlali sme sa asi na jej vymenu (ked sa zozenie...este ani netusim, kolko to moze stat).
K postupu...staci teda uvolnit tu centralnu skrutku a remenica tym padom zlezie dole? Uvolnenim skrutky nebude ziadny vplyv na rozvody? Neuvolni sa tym padom aj nieco, co suvisi s nimi? :think: :think: :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 20 říjen 2009 14:20 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
Centrální šroub je lepen - do závitu je vpraveno lepidlo a šroub dotažen , tím je zajištěno jeho možné uvolnění .
Na lepidlo si nemůžu vzpomenout -kua, ten němec to zase někam utajil- . :roll:
Jinak , jak píšeš sám- demontáž této řemenice nemá nic společné s rozvodama . Pouze velkým napnutím alt.řemenu si zničíš za a) ložiska altíku a za b) tuto řemenici . :think:

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 20 říjen 2009 14:39 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Az mi zle prislo, ked som volal do mitsu servisu a hodili mi sumu za remenicu cez 8.000 korun... :shock: :shock: :shock:
Poradte, kde by som zohnal schopny neoriginal za ludsku cenu (v autosuciastkach, ktore som zatial presiel, nemaju v ponuke)...lebo mam chut sa na cele v tomto momente vy.rat a jazdit radsej bez serva (klimu v zime aj tak nevyuzijem), kym sa na nejakom vrakaci nenajde nieco pouzitelne za desatinu tej ceny...
Sok jak svina!!! :sad: :sad: :sad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 20 říjen 2009 15:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zkus se preptat v servisech Mitsubishi v Rakousku ci Nemecku - tam by cena mela byt podstatne priznivejsi. S vadnou remenici rozhodne nedoporucuji jezdit! Pokud se Ti ta jeji vnejsi cast uvolni za behu motoru uplne, nadela peknou paseku v motorovem prostoru! Pri demontazi a vyndavani bacha na klinek, at Ti nevypadne, a na ozubene kolo rozvodoveho remene, ktere rado zustava "prilepene" k ni, tak at ho nevytahnes i s remenici. A neni pravdou, ze zavit sroubu remenice je "lepeny": Prave naopak - u Mitsubishi se to nesmi delat!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 20 říjen 2009 20:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pistique píše:
Az mi zle prislo, ked som volal do mitsu servisu a hodili mi sumu za remenicu cez 8.000 korun... :shock: :shock: :shock:
Poradte, kde by som zohnal schopny neoriginal za ludsku cenu (v autosuciastkach, ktore som zatial presiel, nemaju v ponuke)...lebo mam chut sa na cele v tomto momente vy.rat a jazdit radsej bez serva (klimu v zime aj tak nevyuzijem), kym sa na nejakom vrakaci nenajde nieco pouzitelne za desatinu tej ceny...
Sok jak svina!!! :sad: :sad: :sad:


Ještě dodatek: Pokud v zimě nepoužíváš klimu, děláš dvojí chybu -
a/ je to neúčinnější odmlžovač oken;
b/ pravděpodobně se Ti při prvním spuštění na jaře poroučí kompresor do věčných lovišť.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 21 říjen 2009 11:26 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
To Mitsi : Omluva za ten lepený šroub , pouze píšu to, co ve skutečnosti servisy v Německu dělají při opravě rozvodů .
To se právě stalo na mém voze - bohužel . Někdo se holt pojistil proti povolení šroubu . Dík za upozornění . :oops:

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Napinacia kladka
PříspěvekNapsal: 30 říjen 2009 17:45 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
...Pri demontazi a vyndavani bacha na klinek, at Ti nevypadne, a na ozubene kolo rozvodoveho remene, ktere rado zustava "prilepene" k ni, tak at ho nevytahnes i s remenici...


Este otazka k skusenejsim...ked tocim volantom bez serva, moze dojst v riadeni k nejakemu poskodeniu niecoho?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz