mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 02:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 30 březen 2010 21:50 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
po delší odmlce plné spokojené jízdy vás opět zdravím.. a hlavně tebe, Mitsi (jak se máš? a co jarní Švýcarsko?) :-)
a mám dotaz: je tento olej (http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1089) vhodný pro automat v mém Galantu (rv 2000, VI)?
a hned následuje dotaz č2 - je v Praze nebo okolí nějaký vyzkoušený servis (nebo šikovný garážník, ...), kde to umějí vyměnit? nechci se do toho montovat sám... nikdy jsem to nedělal a navíc nemám rampu... :-/
a hned následuje dotaz č3 - musí se při výměně oleje měnit i filtr?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 30 březen 2010 23:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ad 1/ Ano, je to jediný sehnatelný ATF splňující předepsanou normu SP2/SP3. Budeš ho potřebovat 4,2 litru, tedy 5 litrovek, bohužel...
Ad 2/ Klidně si to můžeš sám udělat na ulici, není to o nic složitější, než výměna oleje v motoru. Akorát že vyměníš tak něco málo přes polovinu náplně (celkem je tam 7,8 litru), poněvadž bez speciálního zařízení to jinak nejde. Jenže to nemají ani značkové servisy...
Ad 3/ Ano, filtr musíš při té příležitosti vyměnit rovněž.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 09:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 květen 2006 15:30
Příspěvky: 15
Bydliště: Praha
Automobil: Legnum VR-4
Typ motoru: 6A13TT
Rok výroby: 1998
Koupit se dá i origo zlatá ATF MM-SPIII za cca 350,- litr
Ted jsem měnil na AT převodovce olej a je postup jak vyměnit komplet obsah včetně oleje v hydromněniči a čerpadle bez speciálních přípravků. Takže se ti nepomíchá nová ze starou. Olej jsem použil AmsOil

_________________
Legnum VR-4 TypeS
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 10:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Myslíš odpojit hadici k chladiči ATF pod přední maskou a nechat to vystříkat za běhu motoru?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 13:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 květen 2006 15:30
Příspěvky: 15
Bydliště: Praha
Automobil: Legnum VR-4
Typ motoru: 6A13TT
Rok výroby: 1998
něco na ten způsob a k tomu současně dolívat nový olej aby se nezadřelo čerpadlo a měnič

_________________
Legnum VR-4 TypeS
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 13:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě mne napadlo, zda by si to přes druhou větev onoho chlad. okruhu nedokázalo samo nasávat čerstvý ATF z dostatečně vysoko umístěné nádobky. Nezkoušel to někdo v praxi?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 14:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 květen 2006 15:30
Příspěvky: 15
Bydliště: Praha
Automobil: Legnum VR-4
Typ motoru: 6A13TT
Rok výroby: 1998
Zkoušel, ale jde to oběma konci ven a samospád to nepřetlačí. Jedině, že by se nádoba natlakovala. Čerpadlo to saje ze spodu převodovky (jako u motoru z vany) Cela tahle akce trvá do půl minuty, kdy se za tuto dobu stačí vyměnit komplet obsah čerpadla ,měniče a okruhu přes filtr a chladič

_________________
Legnum VR-4 TypeS
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 15:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak to je tedy fofr. Díky za info!

A ještě poslední otázka: Vím, že např. v USA to mění právě tak, že rozpojí okruh chlazení a vřadí tam člen, který z jedné strany odebírá starý ATF a z druhé tam tlačí nový. Předpokládám, že výměna se tedy děje za běhu motoru, neboť jinak by stejně nebylo možno nahradit celý objem novým ATF. Je tomu tak?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 16:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 květen 2006 15:30
Příspěvky: 15
Bydliště: Praha
Automobil: Legnum VR-4
Typ motoru: 6A13TT
Rok výroby: 1998
tak toto přesně nevím. Ale z logiky věci musí motor běžet aby fungovalo čerpadlo a točil se měnič. Nějak si nedokážu představit, že by se nová ATF prohnala tlakem z opačného konce. Její množství by muselo nejprve vyplnit komplet objem převodovky a až pak by vytlačila původní ATF ven přes čerpadlo, Za druhé by tlak udělal pěknou paseku.v ovládání samotné převodovky.

_________________
Legnum VR-4 TypeS
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 03 duben 2010 00:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tady jsem objevil něco nového, navíc k dispozici i v 5l balení:

http://www.millersoils.cz/283/millermatic-atf-sp-iii/

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 05 duben 2010 15:46 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
chlapi, díky!
budu preferovat ten Valvoline.. zaprvé tu značku znám a mám s ní pozitivní zkušenost, zadruhé se mi bude spíš hodit litrové balení a to je jen o 10,- dražší než ten Miller oil v litrovce...
jen jste mě teda trochu zmátli tím odpojováním hadice - to je totiž "standardní" návod, kterej jsem na netu našel... všude se píše, že na převodovce není výpušťák a musí se to řešit přes tu hadici... a ono to tak není? :-o


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 05 duben 2010 17:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Je tam naprosto standardní myšácký převodovkový vypuštěcí šroub se šestihranem 24 mm.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 05 duben 2010 18:46 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
.. no jo.. a pak věř informacím z netu :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 05 duben 2010 19:05 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To je o "generačním přístupu" k věci: já když chci vědět, co tam je či není, tak se jdu do garáže podívat; můj syn si sedne k počítači... :lol:

Problém je v tom, že mladá, resp. nová generace je mnohdy mylně přesvěčena, že "vše je na netu", zatímco moje generace netu a priori nevěří. Ani jeden z těchto přístupů sice není úplně správný, ovšem v "mezigeneračním rámci" panuje jistá rovnováha, alespoň zatím... Ovšem do budoucna, s odchodem mé generace, se tato rovnováha vychýlí na jednu stranu. Bude pak už jen na vás, té "počítačové generaci", jak si s tím poradíte! :pray:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna oleje v A/T
PříspěvekNapsal: 26 květen 2010 07:44 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
:clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz