mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 24 listopad 2024 02:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 09 červen 2013 20:50 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
toto iste som mal aj ja, po poskladani motora sa nejak zabudlo podotahovat zotrvacnik a buchotalo to.. akurat minuly tyzden som zmazal video na youtube kde som to mal nahrate, skoda... ale mne to robilo aj po zoslapnuti spojky ak sa dobre pamatam, kazdopadne treba sa na to pozriet, pokial by to bolo len to tak super, a bacha tieto sroby sa musia zalepit!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 09 červen 2013 21:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
sešlápnutím spojky se zřejmě celá klika tlakem přes setrvačník axialně posune a zvuk se změní-zmizí. Každopádně ta vůle by tam být neměla.Může být např. vypadlé některé ax.ložisko nebo bůhvícoještě. Chce to každopádně revizi.

Teoreticky by takovéto projevy mohla mít i vadná spojka (vadné tlumení kmitů lamely-pružiny) nebo i přítlačák volný na nýtech... atd..ale předpokládám,že pokud to někdo dělal,zjistil by to a vadné díly nenamontoval zpět.

Jisté je že pokud to není setrvák nebo ta spojka,tak ta GO nebyla nic moc a bude třeba ji udělat zavčasu znovu aby se eliminoval vznik "daleko větších škod" způsobených provozem auta v tomto stavu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 09 červen 2013 21:49 
Offline

Registrován: 06 červen 2013 17:27
Příspěvky: 21
Rok výroby: 0
Takže to může bejt klidně špatně vymezená vůle na klice kterou dělaly.Při sešlápnuté spojce se tlak na kliku sníží tím se klika odlehčí a přestane dělat rachot.Jakmile se pustí dostane větší tlak tím že je špatně vymezená má vůli a začne ramplovat :think: :think: :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 09 červen 2013 21:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
horajs píše:
Takže to může bejt klidně špatně vymezená vůle na klice kterou dělaly.Při sešlápnuté spojce se tlak na kliku sníží tím se klika odlehčí a přestane dělat rachot.Jakmile se pustí dostane větší tlak tím že je špatně vymezená má vůli a začne ramplovat :think: :think: :think:


No..při sešlápnutí spojky se ten tlak sice zvětší s tendencí tlačit ji doprava a dál ten Tvůj popis také není o.k ale v podstatě máš pravdu. :grin: :grin: :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 18:12 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
zaujimalo by ma aky tlak ukazuje budik oleja... ten zvuk je aj v otackach ked sa prida motoru?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 22:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... sešlápnutím spojky se zřejmě celá klika tlakem přes setrvačník axialně posune a zvuk se změní-zmizí. Každopádně ta vůle by tam být neměla.Může být např. vypadlé některé ax.ložisko nebo bůhvícoještě. ...

A přesně toto je důvod, proč se nemá startovat se sešlápnutým spojkovým pedálem! Nemazaný motor je točen startérem, přičemž jedním z nejnamáhanějších míst je právě axiální ložisko kliky, odkud olej po odstavení motoru nejdříve odteče. Mnoho "suchých" startů pak vede ke vzniku až takové axiální vůle, že "zkřížený" motor dokáže při sešlápnutí spojky na křižovatce zhasnout.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 08:52 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
...takze mohu byt stastny , ze se na mem fordu po najeti 453tisic km stale startuje pri seslapnute spojce bez problemu ?(bez seslapnuti spojky to nestartuje - asi us patent)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 09:26 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
3000LS píše:
...na mem fordu po najeti 453tisic km stale startuje pri seslapnute spojce bez problemu ?

Některé motory jsou z tohoto hlediska odolné, jiné nikoli - záleží na provedení onoho axiálního uložení kliky.

3000LS píše:
...(bez seslapnuti spojky to nestartuje - asi us patent)

Ano, dané opatření přišlo do Evropy z Ameriky, kde má charakter ryze bezpečnostního opatření (stejně jako třeba nemožnost nastartovat při opotřebených brzdových deskách, přehřátém motoru, nízké hladině oleje apod.), navíc odpovídá tamnímu zvyku z automatů (většinu z nich nelze nastartovat bez sešlápnutí "širokého", tentokrát brzdového pedálu), jenže tam to motoru nijak nevadí. Celá ta blokace je řešena velmi jednoduše: přes spínač na spojkovém pedálu (nejčastěji samostatný, výjimečně ten pro tempomat) ŘJ motoru pozná, že není sešlápnut pedál spojky a nesepne okruh relé startéru. Vše ostatní obvykle zůstává aktivní, tedy např. puštěním s kopce při zařazeném kvaltu lze motor nahodit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 10:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Myslím,tedy jsem si naprosto jist,že ta úvaha o "škodlivosti" startovýní se sešláplou spojkou je silně ale opravdu silně přehnaná. :wink:
To,že by se někomu "chytly" nebo vypadly axialy,protože startoval se sešlápnutou spojkou je sci-fi.
Startovat se sešláplou spojkou se nedoporučuje pouze auto,které má ustavenou spojku s dvouhmot.setrvačníkem.
V tomto případě jsem si ale jist,že je to jen "vějička" zakrývající nespolehlivost a časté poruchy těch debilních dvouhmotáků (ano-zde je zářivý příklad konstruktéra idiota! ) a jejich ukrutně fin.náročné opravy v porovnání s "klasickým" provedením spojky užívané u osobních automobilů.

P.S: axialní ložiska jsou nemlich u každého auta principialně STEJNÉ. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 11:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Myslím,tedy jsem si naprosto jist,že ta úvaha o "škodlivosti" startovýní se sešláplou spojkou je silně ale opravdu silně přehnaná. :wink: :

To neni "uvaha", to je primo doporuceni, konkretne napr. Fiatu a jeho servisni site.

Kuno píše:
To,že by se někomu "chytly" nebo vypadly axialy,protože startoval se sešlápnutou spojkou je sci-fi.

Takhle jsem to snad napsal (sem patri otaznik, na tehle debilni klavesnici snad vubec neni...) Napsal jsem to prece jinak. O roustouci axialni vuli klikoveho mechanismu atd.

Kuno píše:
Startovat se sešláplou spojkou se nedoporučuje pouze auto,které má ustavenou spojku s dvouhmot.setrvačníkem.:

Tak o tomhle pro zmenu slysim vubec poprve ja.

Kuno píše:
V tomto případě jsem si ale jist,že je to jen "vějička" zakrývající nespolehlivost a časté poruchy těch debilních dvouhmotáků (ano-zde je zářivý příklad konstruktéra idiota! ) a jejich ukrutně fin.náročné opravy v porovnání s "klasickým" provedením spojky užívané u osobních automobilů.:

Proc konstrukter idiot (otaznik) To, ze vyrobci neumeji neco vyrobit a ridici to zase dokazi az prilis rychle zku.vit prece neni az tak jeho vina.

Kuno píše:
P.S: axialní ložiska jsou nemlich u každého auta principialně STEJNÉ. :grin:

Principialne je STEJNY kazdy motor, odkud pak ovsem plynou ty rozdily mezi nimi (otaznik)

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 15:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
..To neni "uvaha", to je primo doporuceni, konkretne napr. Fiatu a jeho servisni site...

Pokud je auto s dvouhmotou,snad. Jinak ne,není důvod.
Ona ta doporučení se zde vykládají zrovna je třeba,že? :grin:

....Takhle jsem to snad napsal (sem patri otaznik, na tehle debilni klavesnici snad vubec neni...) Napsal jsem to prece jinak. O roustouci axialni vuli klikoveho mechanismu atd.....

A jak tam ta vůle "naroste"? :grin: Tím,že se šlape na spojku? :grin:

....Proc konstrukter idiot (otaznik) To, ze vyrobci neumeji neco vyrobit a ridici to zase dokazi az prilis rychle zku.vit prece neni az tak jeho vina.....

Protože montování dvouhmot do běžných aut je hloupost,uživateli nepřináší absolutně žádné výhody a mám dojem,že za ten svkělý "počin" akorát někdo dostal dobře zaplaceno. :grin:
Víš,že u některých desetiletých aut výměna sady s dvouhmotou převýší min.polovinu ´časové ceny vozu? A to uvažuji material z tzv.druhovýroby. :think:
Proč by se jinak zcela běžně sady s dvouhmotami při poruše nebo výměnném intervalu nahrazovaly kity v klas.provedení?

....Principialne je STEJNY kazdy motor, odkud pak ovsem plynou ty rozdily mezi nimi (otaznik)....

Můžeš mi prosím popsat rozdíly v axialu nebo jeho uložení-či co... třeba toho Fiatu a třeba Renaulta. To abychom si vyjasnili nač ten axial tam vlastně je?
Jinak je Tvá odpověd silně demagogická. :grin: :grin: :grin:

P.S. dal jsem si práci zjistit odkud takové a další "zaručené" info pocházejí a hle:
http://www.autoweb.cz/tyden-s-naftou-di ... -kupujici/

Ten redaktor Vaculík by se neměl plést do věcí o kterých ví h.vno. Tam jsou bludy ja cyp.(napsal jsem to slovo správně s tvrdým y? :grin: ) Mate veřejnost a člověku znalému jsou jeho kydy akorát k smíchu.


Naposledy upravil Kuno dne 11 červen 2013 16:38, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 16:10 
Offline

Registrován: 06 červen 2013 17:27
Příspěvky: 21
Rok výroby: 0
Ale no tak já chtěl vědět co by to mohlo dělat ne aby jste se tady dohadovaly jestli šlapat nebo nešlapat :care: :care: :care: Máte někdo servisní manual na GT???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 16:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
horajs píše:
Ale no tak já chtěl vědět co by to mohlo dělat ne aby jste se tady dohadovaly jestli šlapat nebo nešlapat :care: :care: :care: Máte někdo servisní manual na GT???


Ale já se Ti přece snažil poradit,co by to mohlo dělat. To že to tradičně :grin: posléze dopadne jink to neovlivním.
A reagovat musím aby nedocházelo k mystifikování majitelů 3000GT.
Pokud mne někdo seriozně vysvětlí,že píši bludy,uznám to a přestanu,protože samozřejmě jako "nedouk" :grin: nevím nebo spíše neumím vygooglovat vše. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 17:24 
Offline

Registrován: 06 červen 2013 17:27
Příspěvky: 21
Rok výroby: 0
Jasně já si vážím každé rady :clap: :clap: :clap: víc hlav víc rozumu.A tak náhodou servisní manual někde????


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor 3000GT trošku rady bude???
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 17:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
někde je tu na něj tuším odkaz ale je samozřejmě anglicky a navíc se tam o řešení svého problému asi nedočteš.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz