mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 16 červen 2025 23:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: chladice
PříspěvekNapsal: 30 červenec 2010 22:01 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
enemdym píše:

Brumlo, resils behem tvych uprav taky upgrade chladicu?
Voda, intercoolery, olej?



...

Brumla píše:

to enemdym

zatím ne, postupně v rámci časových možností jsem opravoval a upravoval podvozek a náhony a různé věci co hořeli, pak mi auto vykradli a značně poškodily to mě hodně zdrželo, na motor a s tím spojené úpravy se teprve chystám. Chladiče jsem zatím pouze pečlivě vyčistil a obnovil průchodnost lamel. Má představa je vyměnit vodní chladič za nový celohliníkový, intecoolery ponechat v blatnících ale dát větší a chladič oleje přemísti na střed pod vodní chladič.... Garáž už jsem dodělal ale stejně nemám nějak čas :-)


Ptam se, protoze mam zcela stejne zamery a hledam nekoho se zkusenostma.
Od prekupniku v CR se mi ty chladice resit nechce.

Moznost je tedy bud vyroba na zakazku (zalezi na cene)
a nebo hledat univerzaly dle parametru a rozmeru
a nebo import (Anglie, US ...).

Vzhledem k tomu, ze uz nemam klimu (a tedy ani klimovy chladic) jiste misto vpredu pro upravy je.
FMIC ale hned mit nemusim, jsou k mani take vetsi SMIC (3sx.com), ktere by mely pro seriove vykony stacit.
Presunuti chladice oleje dopredu je taky odzkousena metoda jak vice chladit.

Jeste jsem hloubeji v tomto smeru shaneni chladicu nezkoumal, tak se ptam, jestli by tady nekdo z kluku nemel nahodou reference :?:

PS:
Brumlo, s tim casem na hrani na tom jsem podobne... :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2010 12:53 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
ahoj,

asi půjdu cestou nákupu v USA nebo v Anglii, celohliníkový chladič se dá v přepočtu pořídít za cca 5000,-- k to mu ventilátory s větší účinností tak za 3000,--. Větší pálka jsou intercoolery a trubky a hadice. Chladič oleje i potrubím je taky tak za 3 tisíce. Chci hned dělat takovou větší kontrolu a opravu motoru a tak vyměním i vodní pumpu a olejové čerpadlo a myslím si, že jako celek to určitě pomůže. Více mě trápí vybouchaný kardan, který volá po repasy a znovu vyvážení... Nějak nejsou lidi :-) a pořád dělám něco pro ostatní a na můj 'stroj' se nějak nedostává :-(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2010 13:02 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Kdysi mě byl nabídnut celý zadek včetně kardanu za 20 ooo měl najeto prdlačky včetně kotoučů a zadní nápravy

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2010 13:27 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
ahoj,
to byla si dobrá příležitost, když je to venku tak si to může člověk pěkně repásnout, přelakovat a potom to celé namontovat :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2010 17:06 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
ahoj,

asi půjdu cestou nákupu v USA nebo v Anglii, celohliníkový chladič se dá v přepočtu pořídít za cca 5000,-- k to mu ventilátory s větší účinností tak za 3000,--. Větší pálka jsou intercoolery a trubky a hadice. Chladič oleje i potrubím je taky tak za 3 tisíce. Chci hned dělat takovou větší kontrolu a opravu motoru a tak vyměním i vodní pumpu a olejové čerpadlo a myslím si, že jako celek to určitě pomůže. Více mě trápí vybouchaný kardan, který volá po repasy a znovu vyvážení... Nějak nejsou lidi :-) a pořád dělám něco pro ostatní a na můj 'stroj' se nějak nedostává :-(


Pravda, za intercoolery prijde ranec. Zkusim pro porovnani pohledat taky moznosti vyroby v CR. Ono dovoz taky neco stoji, je to docela objemne a hlavne krehke zbozi...

Na kardanu jsem preventivne menil loziska, pro klid duse, a silenbloky jsem resil vyztuzenim. Silenbloky byla moznost koupit pres 3sx.com a nebo nechat vyrobit u J.K.Revys (http://www.silentbloky.cz/index1.html) ale nakonec jsem to resil vyse zminenou upravou.
Jak jsem totiz zjistil, razy "od kardanu" byly spise kvuli spojce (spoj.valci) + vychozenemu tisicihranu na vystupni hrideli z prevodovky a v naboji / protikusu v rozvodovce.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 03 srpen 2010 07:28 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, převodovku a rozvodovku jsem již eliminoval, ložiska na kardanu mám vyměněná, ale mám vůli v křížích (170 tisíc najeto) a při větších rychlostech (nad 160) mi kardan hučí...

Chladiče, no právě intercoolery jsou trochu problém, protože pokud chceme zůstat u umístění v blatnících tak tvar není moc kompatabilní s univerzaly a vymístit mezichladiče dopředu, znanená předělat výtlaky z turb a nějak to sloučit. U jednoho turba je to snazší.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 03 srpen 2010 11:05 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ahoj, zustavam take u dosavadniho umisteni intercooleru.

V prvnim kroku zkusim vytvorit misto na leve strane presunutim olej.chladice dopredu a aby byl obrazek efektivnosti teto upravy tak myslenkou je v prvnim kole zachovat stavajici olejovy chladit. V dalsim kroku pak resit jeho nahradu za vetsi.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2010 23:14 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ohledne chlazeni oleje.
Pri stavajicim umisteni (olej.chladic za intercoolerem) pozoruju max teplotu oleje cca 110°C pri / po zatezi (teplota oleje ve vane). Po plynule jizde napr. z tahlejsiho kopce, kde to pekne fouka, zchlazeni na cca 80-85°C behem par minut (nastrelim, ze to trva tak 2-3 minuty+-).
Chlazeni pri pomale jizde / popojizdeni je mene ucinne (resp. teplota opet narusta).

Zde by me zajimalo mozne srovnani s FMOC. Jak velke + s sebou prinese premisteni chladice dopredu =>
ve vysledku jde prave o rychlost zchlazeni, protoze "neumerne velke zchlazeni" zastavi by-pass valve tim, ze obtok pres chladic opet uzavre pri poklesu na urctou provozni teplotu (at uz je chladic kdekoli) ...

:?: Je tu nekdo, kdo ho jiz premistil dopredu? Jaky rozdil byl pozorovan?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2010 06:59 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, myslím, že pravý význam toho přemístění je až při hodně tvrdé jízdě, ohřejí se šileně turba a ty taky pořadně ohřívají olej, druhá věc hodně se ohřejí intecoolery a přes ty pak na chladič prochází teplý vzduch - při běžné i svižné jizdě se toho stavu asi nedosáhne...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2010 08:50 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj
jen co jsem konzultoval s p. Liškou ze servisu běžná provozní teplota oleje motoru je 120°C .
Muj nazor (zatim bez zkusenosti) - pokud ma motor original vykon, musi stacit soucasne chlazeni, za predpokladu , ze chladice nejsou ucpany (mouchama a pod)
cim vetsi rychlost , tim se vse vic chladi ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2010 09:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Běžná provozní teplota motorového oleje při měření v olej. vaně zhruba odpovídá teplotě chlad. kapaliny. 120 st. C "ve vaně" už je téměř na horní hranici použitelnosti "běžného" oleje (ACEA A3/B3/B4 v SAE XYW-40), kde se za "bezpečný limit" považuje 130-135 st. C při měření v hlavním olejovém kanálu, kde je teplota vždy o nějakých 5-10 st. C vyšší, než při měření "ve vaně".

To, co jsem napsal, platí, resp. mělo by platit, zcela obecně a výrobce by měl učinit taková opatření, aby zabránil přehřívání motorového oleje. Že tomu tak ne vždy je, to názorně dokazuje příklad koncernového motoru 1,2 HTP, který při dálničním provozu běžně ohřívá olej až na 135 st. C, poněvadž těsně před (ve směru jízdy) hlavním olejovým kanálem je umístěn katalyzátor, jenž je zdrojem intenzivního tepelného záření. U tohoto motoru vede "přeškvařování" oleje k zneprovoznění hydroštelů a následné totálce motoru.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2010 09:49 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
prave proto je lepsi pouzivat olej 10W60 , budik teploty vody mam vodorovne , predpokladam kolem 90 - 100 °C..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2010 12:20 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
no, u GT není chlazení vyřešeno úplně dokonale, spodek je uzavřený a teplý vzduch vychází poměrně malými kanály přes přední blatníky, tedy vstupní otvory jsou relatině velké ale výstupní ne. Zadní turbo je v malé mezeře mezi motorovou příčkou a motorem takřka pod předním sklem, zde neproudí vzduch vůbec... Jezdím to prohnat do kopců na takový zatáčkovitý úsek cca 15km, je to plná akcelerace na výjezdu zatáček do prudkého stoupání a pod. Po těch 15km je auťák rozpálený opravdu hodně :-) Je to logické, účinnost spalovacího motoru je cca 60% tedy používám-li 200kW tak celkově je zde i ohromné množství energie, které je ve ztrátách a větší část je teplo....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2010 16:26 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
dobre rozjeta diskuze :clap:

Olejovy chladic bude potrebovat pretesnit taky trubky / hadice, takze pro dobro veci uz bych to pripravoval na pozici vepredu (u me tomu nic nebrani, obvzlaste pak, kdyz uz tam misto "nezabira" klimovy chladic).

Intercoolery:
Zamyslim se nad moznosti nechat intercoolery zrenovovat (drzet dosavadni umisteni, tedy SMIC). Tento zasah se uz ale temer blizi praci na zakazku... takze pokud by to tak nakonec (financne) i skoncilo, zrovna bych je nechal i rozmerove "nafouknout", dle moznosti.
:?: Merili ste nekdo teplotu vzduchu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladice
PříspěvekNapsal: 20 srpen 2010 07:38 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Renovací intercoolerů neztrácej čas, dělal jsem to (nebo lépe řečeno se o to pokoušel) a je to práce na prd. Lamelky jsou několikavrstvé a lakované, vlivem koroze se odlepí lak a vyplní mezery mezi lamelkami, velmi špatně se to čistí. Když to konečně vyčistíš tak zjistiš, že na vstupní straně v místě nasávacího otvoru jsou lamely vysekány od kamínků tak o 2cm do hloubky, pracně jsem se to pokoušel očistit od zbytků, konců lamelek tak abych tam vlepil nové, nakonec jsem to vzdal a když se naskytla příležitost použil jsem intecoolery z bouchnutého GT u kterých jsem vyrovnal trubky... Jen pro zajímavost v tom jednom chladiči z vrakáče jsem uvnitř našel malou ráčnu z golasady, celou vomaštěnou a vobouchanou, bůhví jak dlouho s tím ten šikula předemnou jezdil...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz