Kuno píše:
Při dosažení stanoveného tlaku v soustavě klimy vypne kompresor, který není konstruován jako kompresor s plynulou změnou příkonu/výkonu (tam platí poněkud jiné vztahy),
A co se děje pak dál? To jako chladí setrvačností?
Víš vůbec jak ten kompresor vypadá?
a co se děje točí-li se rozdílnou rychlostí?
Jinak-to jak to popisuješ,jsou přesně příznaky poruchy klimy a ne její funkčnost.
Tedy-pokud jsem dobře pochopil,cos napsal (někde bohužel chybně vygooglil
)
Mně už snad ani nepřekvapuje, že člověk, kterého živí autoopravárenství, neví zhola nic o věcech, které jsou ve světě běžné už několik desítek let, ovšem zatím nedospěly až do praxe českého či moravského venkova nebo maloměsta, kde jde stále ještě jenom o to, aby se to vůbec pohybovalo, pokud možno na naftu, o nějakých výrobytcích komfortu a zároveň aktivní bezpečnosti, jako je např. právě klimatizace, ani nemluvě. Jinak bych totiž snad musel uvěřit tomu, že všechny klimy, které jsem kdy užíval v mých autech už od r. 1990, přičemž některá z nich byla ještě o pár let starší výroby, musely být dozajista porouchané, a to již od nova.
P.S.: Kompresor klimy s neregulovaným příkonem/výkonem spíná a vypíná v rámci stanovených mezí regulace pouze proto, aby udržoval v systému klimy tlak stanovený mezemi oné regulace. A větrák/-y na chladiči klimy běží pouze tehdy, pokud kompresor zrovna pracuje/je připnutý, jinak ne, poněvadž to prostě není zapotřebí. V tomhle není vůbec žádný rozdíl ve srovnání s chladničkou, kterou je dnes snad vybavena už každá domácnost!