mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Tlumice https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=9&t=828 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | h0 [ 12 listopad 2008 23:42 ] |
Předmět příspěvku: | Tlumice |
Zdravim vsechny. Pri douhe chvili a badani na netu jsem se nikde nedocetl, jak si nastavit sportovni tlumice (napr. Koni sport, special.....) pouzite na seriovych pruzinach. 1. Nemuze nastat pri nastaveni na uplne tvrdou charakteristiku k pretlumeni a naopak pri nasteveni na uplne mekou k nedotlumeni "celku" a ke shorseni jizdnich vlastnosti? 2. Jak se da ovlivnit chovani auta rozdilnym nastavenim tuhosti vpredu a vzadu? 3. Bude se auto mene "naklanet"? Nejake poznatky a teorie bych mel, ale rad bych znal i vas nazor na tuhle vec. |
Autor: | Mitsi [ 13 listopad 2008 09:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlumice |
Najít ideální kompromis mezi nastavením tuhosti pružin a tlumičů (+ jejich délkou, resp. efektivním zdvihem) vs. kinematika a konstrukce náprav vs. hmotnost vozu vs. převažující podmínky používání vozu je tvrdý konstruktérský oříšek, který umí "dobře" vyřešit jen malokterý výrobce, u tunerech a event. tuzerech ani nemluvě. Navíc rozhodně neplatí, že naklánění vozu = špatné jízdní vlastnosti. P.S.: Zeptej se u BMW, co jim to dá práce a hlavně co to stojí úsilí, času a peněz. |
Autor: | h0 [ 13 listopad 2008 14:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlumice |
Mitsi píše: Najít ideální kompromis mezi nastavením tuhosti pružin a tlumičů (+ jejich délkou, resp. efektivním zdvihem) vs. kinematika a konstrukce náprav vs. hmotnost vozu vs. převažující podmínky používání vozu je tvrdý konstruktérský oříšek, který umí "dobře" vyřešit jen malokterý výrobce, u tunerech a event. tuzerech ani nemluvě. Navíc rozhodně neplatí, že naklánění vozu = špatné jízdní vlastnosti. P.S.: Zeptej se u BMW, co jim to dá práce a hlavně co to stojí úsilí, času a peněz. Jo tohle vsechno beru. Najit spravne nastaveni je otazka mraky kilometru ve vsech rezimech jizdy + hromada vypoctu frekvence zdvihu atd. Me spis slo o to jak clovek pozna pri porizeni stelovacich tlumicu (nekdy vyrabene na seriove pruziny) jak je nastavit. Treba i tebou zminovane KONI, ktere jsou take se stelovanim tuhosti asi malokdo vi jak spravne nastavit. Proto me to zajimalo. Co se zmeni pri nastaveni uplne na meko, tvrdo, predek/zadek z opacnym nastavenim tuhosti a pripadny vliv na jizdni vlastnosti nebo adhezi. |
Autor: | h0 [ 13 listopad 2008 14:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlumice |
Vsechno samozrejme pri provozu na Ceskych silnichich (nemyslim D1 ani jine tankodromy, na to aby mel clovek Pajero ) |
Autor: | Mitsi [ 13 listopad 2008 17:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlumice |
Tak to zkus a uvidíš! Sám jsem byl nemile vyveden z míry, když jsem namontoval vzduchové měchy do zadních pružin, které jen mění (přitvrzují) tuhost pružin, samozřejmě v závislosti na tlaku vzduchu v systému. Účel, pro které jsem si je pořizoval, sice plní, ale jinak musím uznat, že zcela sériové naladění je prostě lepší. |
Autor: | h0 [ 13 listopad 2008 18:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlumice |
Nevim zdali to ma cenu porizovat pokud se tim jizdni vlastnosti zhorsi nebo zustanou na stejne urovni a dalsi vec je ze bych nevedl na jakou mez to nastelovat. Proto me zajimalo jestli o tom nekdo neco nevite:) Samozrejme forma pokus omyl je taky jedna z moznosti ale nevim zdali ta spravna a financne vyhodna. |
Autor: | Mitsi [ 13 listopad 2008 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlumice |
Pokud je rozdíl v ceně oproti kvalitním nestavitelným malý, tak bych do toho osobně šel a prostě si trochu zaexperimentoval. |
Autor: | h0 [ 13 listopad 2008 22:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlumice |
Mitsi píše: Pokud je rozdíl v ceně oproti kvalitním nestavitelným malý, tak bych do toho osobně šel a prostě si trochu zaexperimentoval. to me take napadlo, ale vzhledem k tomu ze me cakaji jen predni, tak uz je tam rozdil propastny. A davat ty stavitelne jan dopredu by byl dle meho nazoru malinko hazard;) I kdyz v CR je spousta takovych odborniku co si uriznutim pruzim a podobnymi supr upravami vylepsuji svoje tuzidla;) |
Autor: | janbarta11 [ 26 prosinec 2008 18:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlumice |
h0 píše: Mitsi píše: Pokud je rozdíl v ceně oproti kvalitním nestavitelným malý, tak bych do toho osobně šel a prostě si trochu zaexperimentoval. to me take napadlo, ale vzhledem k tomu ze me cakaji jen predni, tak uz je tam rozdil propastny. A davat ty stavitelne jan dopredu by byl dle meho nazoru malinko hazard;) I kdyz v CR je spousta takovych odborniku co si uriznutim pruzim a podobnymi supr upravami vylepsuji svoje tuzidla;) člověk je tvor tvořivý, takže mnohem víc se dozvíš, když to prostě zkusíš a budeš to zkoušet dokud nedosáhneš svýho |
Autor: | h0 [ 05 leden 2009 17:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlumice |
Tak experiment nebude. Zvuky a skubani v tlumici nejsou nakonec v tlumici, ale v ulozeni mcphersona. Predni naprava dostala pekne nafrak od predchoziho majitele. furt neco |
Autor: | waltr1 [ 29 září 2011 18:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tlumice |
TAK SI MYSLIM ŽE TLUMIČ JE ZAKLAD DOBRYCH JIZDNICH VLASTNOSTI TEDY NEŠETŘIT A RADEJI POŠTELOVAT nicmeně je fakt že kutil se vždy najde natož v čechach a vylepšit""perovani jde tak snadno at již vloženim plundru do pružin či vzduchovych vaku připadně zdvojeni tlumiču ale faktem zustava že origo je odskoušene a funkčni dobře vytunit podvozek je finančně tak naročne že pokud nezavodite nema to cenu |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |