mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Tlumice
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=9&t=828
Stránka 1 z 1

Autor:  h0 [ 12 listopad 2008 23:42 ]
Předmět příspěvku:  Tlumice

Zdravim vsechny.

Pri douhe chvili a badani na netu jsem se nikde nedocetl, jak si nastavit sportovni tlumice (napr. Koni sport, special.....) pouzite na seriovych pruzinach.

1. Nemuze nastat pri nastaveni na uplne tvrdou charakteristiku k pretlumeni a naopak pri nasteveni na uplne mekou k nedotlumeni "celku" a ke shorseni jizdnich vlastnosti?
2. Jak se da ovlivnit chovani auta rozdilnym nastavenim tuhosti vpredu a vzadu?
3. Bude se auto mene "naklanet"?

Nejake poznatky a teorie bych mel, ale rad bych znal i vas nazor na tuhle vec.

Autor:  Mitsi [ 13 listopad 2008 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlumice

Najít ideální kompromis mezi nastavením tuhosti pružin a tlumičů (+ jejich délkou, resp. efektivním zdvihem) vs. kinematika a konstrukce náprav vs. hmotnost vozu vs. převažující podmínky používání vozu je tvrdý konstruktérský oříšek, který umí "dobře" vyřešit jen malokterý výrobce, u tunerech a event. tuzerech ani nemluvě. Navíc rozhodně neplatí, že naklánění vozu = špatné jízdní vlastnosti.

P.S.: Zeptej se u BMW, co jim to dá práce a hlavně co to stojí úsilí, času a peněz.

Autor:  h0 [ 13 listopad 2008 14:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlumice

Mitsi píše:
Najít ideální kompromis mezi nastavením tuhosti pružin a tlumičů (+ jejich délkou, resp. efektivním zdvihem) vs. kinematika a konstrukce náprav vs. hmotnost vozu vs. převažující podmínky používání vozu je tvrdý konstruktérský oříšek, který umí "dobře" vyřešit jen malokterý výrobce, u tunerech a event. tuzerech ani nemluvě. Navíc rozhodně neplatí, že naklánění vozu = špatné jízdní vlastnosti.

P.S.: Zeptej se u BMW, co jim to dá práce a hlavně co to stojí úsilí, času a peněz.



Jo tohle vsechno beru. Najit spravne nastaveni je otazka mraky kilometru ve vsech rezimech jizdy + hromada vypoctu frekvence zdvihu atd.

Me spis slo o to jak clovek pozna pri porizeni stelovacich tlumicu (nekdy vyrabene na seriove pruziny) jak je nastavit. Treba i tebou zminovane KONI, ktere jsou take se stelovanim tuhosti asi malokdo vi jak spravne nastavit. Proto me to zajimalo. Co se zmeni pri nastaveni uplne na meko, tvrdo, predek/zadek z opacnym nastavenim tuhosti a pripadny vliv na jizdni vlastnosti nebo adhezi.

Autor:  h0 [ 13 listopad 2008 14:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlumice

Vsechno samozrejme pri provozu na Ceskych silnichich :???: (nemyslim D1 ani jine tankodromy, na to aby mel clovek Pajero :wink: )

Autor:  Mitsi [ 13 listopad 2008 17:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlumice

Tak to zkus a uvidíš! Sám jsem byl nemile vyveden z míry, když jsem namontoval vzduchové měchy do zadních pružin, které jen mění (přitvrzují) tuhost pružin, samozřejmě v závislosti na tlaku vzduchu v systému. Účel, pro které jsem si je pořizoval, sice plní, ale jinak musím uznat, že zcela sériové naladění je prostě lepší.

Autor:  h0 [ 13 listopad 2008 18:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlumice

Nevim zdali to ma cenu porizovat pokud se tim jizdni vlastnosti zhorsi nebo zustanou na stejne urovni a dalsi vec je ze bych nevedl na jakou mez to nastelovat.
Proto me zajimalo jestli o tom nekdo neco nevite:)
Samozrejme forma pokus omyl je taky jedna z moznosti ale nevim zdali ta spravna a financne vyhodna.

Autor:  Mitsi [ 13 listopad 2008 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlumice

Pokud je rozdíl v ceně oproti kvalitním nestavitelným malý, tak bych do toho osobně šel a prostě si trochu zaexperimentoval.

Autor:  h0 [ 13 listopad 2008 22:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlumice

Mitsi píše:
Pokud je rozdíl v ceně oproti kvalitním nestavitelným malý, tak bych do toho osobně šel a prostě si trochu zaexperimentoval.



to me take napadlo, ale vzhledem k tomu ze me cakaji jen predni, tak uz je tam rozdil propastny. A davat ty stavitelne jan dopredu by byl dle meho nazoru malinko hazard;) I kdyz v CR je spousta takovych odborniku co si uriznutim pruzim a podobnymi supr upravami vylepsuji svoje tuzidla;)

Autor:  janbarta11 [ 26 prosinec 2008 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlumice

h0 píše:
Mitsi píše:
Pokud je rozdíl v ceně oproti kvalitním nestavitelným malý, tak bych do toho osobně šel a prostě si trochu zaexperimentoval.



to me take napadlo, ale vzhledem k tomu ze me cakaji jen predni, tak uz je tam rozdil propastny. A davat ty stavitelne jan dopredu by byl dle meho nazoru malinko hazard;) I kdyz v CR je spousta takovych odborniku co si uriznutim pruzim a podobnymi supr upravami vylepsuji svoje tuzidla;)



člověk je tvor tvořivý, takže mnohem víc se dozvíš, když to prostě zkusíš a budeš to zkoušet dokud nedosáhneš svýho

Autor:  h0 [ 05 leden 2009 17:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlumice

Tak experiment nebude. Zvuky a skubani v tlumici nejsou nakonec v tlumici, ale v ulozeni mcphersona. Predni naprava dostala pekne nafrak od predchoziho majitele. furt neco :sad:

Autor:  waltr1 [ 29 září 2011 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlumice

TAK SI MYSLIM ŽE TLUMIČ JE ZAKLAD DOBRYCH JIZDNICH VLASTNOSTI TEDY NEŠETŘIT A RADEJI POŠTELOVAT nicmeně je fakt že kutil se vždy najde natož v čechach a vylepšit""perovani jde tak snadno at již vloženim plundru do pružin či vzduchovych vaku připadně zdvojeni tlumiču ale faktem zustava že origo je odskoušene a funkčni
dobře vytunit podvozek je finančně tak naročne že pokud nezavodite nema to cenu

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/