mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 01:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1.8 GDI chípne na volnoběhu
PříspěvekNapsal: 08 září 2015 11:12 
Offline

Registrován: 08 září 2015 10:24
Příspěvky: 2
Rok výroby: 0
Zdravím, potřebovala bych poradit.
Při jízdě (po půl hodině jízdy) po zařazení neutrálu mi spadly otáčky na nulu. Od té doby volnoběh vůbec nefunguje. Vždy v podstatě okamžitě spadnou otáčky a auto chcípne, jak za studeného tak za teplého motoru. Pokud přidám rychle plyn, auto se chytne. Pedálem dokážu držet otáčky. Vyčistila sem škrtící klapku, ovšem pouze bez odmontování, sundala jsem hadici a při zmáčknutém plynu sem vyčistila i prostor za klapkou. Ač tam bylo bordelu dost a i sem pracně vydrhla usazeniny, nedošlo k žádnému zlepšení. Kontakty na čidle volnoběhu sem vyčistila. Nějaké další nápady? Bude nutná demontáž klapky a vyčištění i těch kanálků? Předem podotýkám, že jsem úplný laik a ženská k tomu :D
Předem děkuji Rut Škvorová.
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI r. v. 1999 92kW najeto 253 000


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 GDI chípne na volnoběhu
PříspěvekNapsal: 08 září 2015 19:41 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pravděpodobně došlo k utržení magnetu/ů v servomotoru ovládání škrticí klapky (předpokládám, že tam již není lanko plynu). K tomu obvykle dojde za situace, kdy už jsou nánosy bordelu v prostoru difuzoru klapky a na klapce samotné tak houževnaté, že ten servomotor nemá sílu je "přetlačit" a dojde k jeho poškození. Náprava je však obvykle možná a nestojí moc peněz: stačí to ovládání klapky rozebrat (bacha, před demontáží je třeba pečlivě označit polohu všech vzájemně nastavitelných dílů), najít ten utržený magnet (ty utržené magnety) a pečlivě ho/je přilepit tepelně odolným epoxidovým lepidlem zpět na místo.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 GDI chípne na volnoběhu
PříspěvekNapsal: 09 září 2015 12:20 
Offline

Registrován: 08 září 2015 10:24
Příspěvky: 2
Rok výroby: 0
Tak update :)
Moc děkuju za odpověď, ještě včera večer jsem se snažila vyblikat nějakou chybovou hlášku ale dioda akorát nepřetržitě svítila. poté jsem zkusila nastartovat a přidala sem trochu plynu, otáčky naprosto nečekaně (už sem nohu na plynu neměla) byly cca na 1200 a pak pomalu klesli asi na 200 a pak tak nepravidelně stoupali a klesali, myslela sem si, dobře, ŘJ se učí volnoběh, jak sem se někde dočetla. tak sem nechala motor asi 10 minut běžet, poté jsem taky zapnula světla, začala blikat, dala větráky na maximum a zapnula klimatizaci. Otáčky samozřejmě klesli, ale po krátké době se zase pomalu zvednuli dokonce to vypadalo, že se ustálili na hezkých 800 o./m. tak sem to chtěla projet, na jedné křižovatce mi to ovšem na neutrálu chcíplo. Porjela sem to cca 5 kilometrů i sem to zkusila docela vytočit (4500) ovšem na křižovatkách to vždycky klesla tak kolem 150-200 nechcípne, ale sotva sem ten motor převaluje. když počkám, časem se to vyrovná. Celkově sou otáčky hodně nevyrovnané a nestálé, pokud chci úspěšně nastartovat, musím čekat dokud nezhasnou opravdu všechny kontrolky a přidat trochu plynu, ale i tak vždy otáčky klesnou třeba na 200 a během 10 sekund se ustálí tak na 600. Myslíte, že se to časem srovná, nebo že by pomohlo pořádné vyčištění klapky včetně těch kanálků, nebo je to něco vážnějšího a vyčištění té klapky to akorát dočasně a ne uplně vyřešilo? btw pořád je
to řízené lankem.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 GDI chípne na volnoběhu
PříspěvekNapsal: 12 září 2015 14:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Lankový systém u GDI jsem bohužel nikdy rozebraný neměl. Ale podle Tvého popisu se "něco stalo" naráz, tedy si nemyslím, že by se to zase "samo spravilo". Prostě bych celé těleso klapky vymontoval, označil si polohu vzájemně nastavitelných dílů, rozebral ho a důkladně vyčistil. Třeba sama přijdeš na to, co se stalo. Opět bych hledal spíše něco mechanického, než elektrického/elektronického. Tak hodně zdaru a dej vědět, jak to dopadlo.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 GDI chípne na volnoběhu
PříspěvekNapsal: 05 říjen 2017 21:47 
Offline

Registrován: 13 prosinec 2007 19:42
Příspěvky: 8
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8GDI
Rok výroby: 2002
Mo tak presne tohle se mi stalo,cely jsem to rozebral a zjistil,ze je to v servu pridreny a jeden magnet se znicenej. Prilepit uz nejde a ted nevim jak dal.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz