mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 02:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tlumice
PříspěvekNapsal: 12 listopad 2008 23:42 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Zdravim vsechny.

Pri douhe chvili a badani na netu jsem se nikde nedocetl, jak si nastavit sportovni tlumice (napr. Koni sport, special.....) pouzite na seriovych pruzinach.

1. Nemuze nastat pri nastaveni na uplne tvrdou charakteristiku k pretlumeni a naopak pri nasteveni na uplne mekou k nedotlumeni "celku" a ke shorseni jizdnich vlastnosti?
2. Jak se da ovlivnit chovani auta rozdilnym nastavenim tuhosti vpredu a vzadu?
3. Bude se auto mene "naklanet"?

Nejake poznatky a teorie bych mel, ale rad bych znal i vas nazor na tuhle vec.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlumice
PříspěvekNapsal: 13 listopad 2008 09:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Najít ideální kompromis mezi nastavením tuhosti pružin a tlumičů (+ jejich délkou, resp. efektivním zdvihem) vs. kinematika a konstrukce náprav vs. hmotnost vozu vs. převažující podmínky používání vozu je tvrdý konstruktérský oříšek, který umí "dobře" vyřešit jen malokterý výrobce, u tunerech a event. tuzerech ani nemluvě. Navíc rozhodně neplatí, že naklánění vozu = špatné jízdní vlastnosti.

P.S.: Zeptej se u BMW, co jim to dá práce a hlavně co to stojí úsilí, času a peněz.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlumice
PříspěvekNapsal: 13 listopad 2008 14:26 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Mitsi píše:
Najít ideální kompromis mezi nastavením tuhosti pružin a tlumičů (+ jejich délkou, resp. efektivním zdvihem) vs. kinematika a konstrukce náprav vs. hmotnost vozu vs. převažující podmínky používání vozu je tvrdý konstruktérský oříšek, který umí "dobře" vyřešit jen malokterý výrobce, u tunerech a event. tuzerech ani nemluvě. Navíc rozhodně neplatí, že naklánění vozu = špatné jízdní vlastnosti.

P.S.: Zeptej se u BMW, co jim to dá práce a hlavně co to stojí úsilí, času a peněz.



Jo tohle vsechno beru. Najit spravne nastaveni je otazka mraky kilometru ve vsech rezimech jizdy + hromada vypoctu frekvence zdvihu atd.

Me spis slo o to jak clovek pozna pri porizeni stelovacich tlumicu (nekdy vyrabene na seriove pruziny) jak je nastavit. Treba i tebou zminovane KONI, ktere jsou take se stelovanim tuhosti asi malokdo vi jak spravne nastavit. Proto me to zajimalo. Co se zmeni pri nastaveni uplne na meko, tvrdo, predek/zadek z opacnym nastavenim tuhosti a pripadny vliv na jizdni vlastnosti nebo adhezi.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlumice
PříspěvekNapsal: 13 listopad 2008 14:32 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Vsechno samozrejme pri provozu na Ceskych silnichich :???: (nemyslim D1 ani jine tankodromy, na to aby mel clovek Pajero :wink: )


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlumice
PříspěvekNapsal: 13 listopad 2008 17:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak to zkus a uvidíš! Sám jsem byl nemile vyveden z míry, když jsem namontoval vzduchové měchy do zadních pružin, které jen mění (přitvrzují) tuhost pružin, samozřejmě v závislosti na tlaku vzduchu v systému. Účel, pro které jsem si je pořizoval, sice plní, ale jinak musím uznat, že zcela sériové naladění je prostě lepší.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlumice
PříspěvekNapsal: 13 listopad 2008 18:45 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Nevim zdali to ma cenu porizovat pokud se tim jizdni vlastnosti zhorsi nebo zustanou na stejne urovni a dalsi vec je ze bych nevedl na jakou mez to nastelovat.
Proto me zajimalo jestli o tom nekdo neco nevite:)
Samozrejme forma pokus omyl je taky jedna z moznosti ale nevim zdali ta spravna a financne vyhodna.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlumice
PříspěvekNapsal: 13 listopad 2008 21:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud je rozdíl v ceně oproti kvalitním nestavitelným malý, tak bych do toho osobně šel a prostě si trochu zaexperimentoval.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlumice
PříspěvekNapsal: 13 listopad 2008 22:18 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Mitsi píše:
Pokud je rozdíl v ceně oproti kvalitním nestavitelným malý, tak bych do toho osobně šel a prostě si trochu zaexperimentoval.



to me take napadlo, ale vzhledem k tomu ze me cakaji jen predni, tak uz je tam rozdil propastny. A davat ty stavitelne jan dopredu by byl dle meho nazoru malinko hazard;) I kdyz v CR je spousta takovych odborniku co si uriznutim pruzim a podobnymi supr upravami vylepsuji svoje tuzidla;)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlumice
PříspěvekNapsal: 26 prosinec 2008 18:31 
Offline

Registrován: 26 prosinec 2008 18:18
Příspěvky: 2
Automobil: Mitsubishi Eclipse
Typ motoru: 2.0GSi 16V DOHC 110kW
Rok výroby: 95
h0 píše:
Mitsi píše:
Pokud je rozdíl v ceně oproti kvalitním nestavitelným malý, tak bych do toho osobně šel a prostě si trochu zaexperimentoval.



to me take napadlo, ale vzhledem k tomu ze me cakaji jen predni, tak uz je tam rozdil propastny. A davat ty stavitelne jan dopredu by byl dle meho nazoru malinko hazard;) I kdyz v CR je spousta takovych odborniku co si uriznutim pruzim a podobnymi supr upravami vylepsuji svoje tuzidla;)



člověk je tvor tvořivý, takže mnohem víc se dozvíš, když to prostě zkusíš a budeš to zkoušet dokud nedosáhneš svýho

_________________
Honza Bárta
http://www.mitsubishi-motors.cz/
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlumice
PříspěvekNapsal: 05 leden 2009 17:27 
Offline

Registrován: 19 prosinec 2007 20:51
Příspěvky: 110
Bydliště: Ustecky kraj
Automobil: Carisma
Typ motoru: 4G93 MPI
Rok výroby: 1997
Tak experiment nebude. Zvuky a skubani v tlumici nejsou nakonec v tlumici, ale v ulozeni mcphersona. Predni naprava dostala pekne nafrak od predchoziho majitele. furt neco :sad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlumice
PříspěvekNapsal: 29 září 2011 18:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srpen 2011 13:06
Příspěvky: 77
Bydliště: ostrava jih
Automobil: gt3000
Typ motoru: 6v
Rok výroby: 1992
TAK SI MYSLIM ŽE TLUMIČ JE ZAKLAD DOBRYCH JIZDNICH VLASTNOSTI TEDY NEŠETŘIT A RADEJI POŠTELOVAT nicmeně je fakt že kutil se vždy najde natož v čechach a vylepšit""perovani jde tak snadno at již vloženim plundru do pružin či vzduchovych vaku připadně zdvojeni tlumiču ale faktem zustava že origo je odskoušene a funkčni
dobře vytunit podvozek je finančně tak naročne že pokud nezavodite nema to cenu

_________________
starši pan ale autař skoroveteran gt3000 mišaček


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz