mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 02:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 06 říjen 2009 13:13 
Offline

Registrován: 02 říjen 2009 10:44
Příspěvky: 7
Automobil: -
Rok výroby: 0
Diky, nad prevodovkou som sa pozastavil z dovodu, ze mi to prislo ako konstrukcne zle riesenie, ze sa to proste musi radit na dve doby inak sa to znici, opotrebuje, alebo cokolvek ine. Tak ak som spravne pochopil, kedze pises o nejakej filozofii mitsubishi, tak to len napomaha RJ a nema to vplyv na jej zivotnost. Co v tomto pripade neznamena ziadny defekt, alebo zle konstrukcne riesenie prevodovky.

Kedze si par krat spomenul 'original' mitsubishi, teda vyrobeny v japonsku. Neda sa mi neopytat, mozno hlupost, ale ako sa da zistit kedy sa jedna o spominany 'original' ?

Co sa tyka najazdenych (nie stav na palubnej doske) Km, je zistit asi najvacsi problem, skor by som povedal ze aj hodnoty nad 200 tis, niekedy nemusia byt pravdive a menej ako 100tis. uz vobec nie. Uz len z dovodu, (ak mam sudit podla seba) ze priemer najazdenych km za rok je cca 20tis. co je za 10 rokov 200tis. km. V nemecku su to urcite vyssie cisla..
Takze ako tak premyslam, pozastavujem sa nad tym, aka cena za Galanta je vhodna k pomere "cena/vykon" kedze ceny sa hybu smerom od 1300 e do 7000 e. Ako tu uz par ludi spomenulo, viac ako 2000 e (cca 60 000 k) je vela za 10-12 rocne auto.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 06 říjen 2009 13:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
U Mitsubishi platí, že pokud nechápeš, proč je něco uděláno tak, jak je to uděláno, není to chyba konstruktéra, ale pouze nedostatečná úroveň vlastního poznání. Také jsem se pozastavoval např. nad tím, proč je na těch prazích, blatnících atd. tolik "zbytečných švů", když např. německé vozy to mají uděláno všechno vcelku, beze švů. Až teprve poté, co o mého Lancera jedna důchodkyně doslova zrušila Peugeta 405 (a ten byl svého času považován za "bytelné auto", není-liž pravda?!), tak jsem to pochopil: poškozeny byly pouze ty karosářské díly, které byly vystaveny přímému nárazu, jehož kinetická energie se z větší části spotřebovala na utržení oněch dílů právě v těch švech. Shodou okolností jsem v té době viděl prakticky stejným způsobem bouraného Golfa, ale ten měl poškozené i podélné nosníky až do poloviny kastle, včetně prohnuté střechy!

"Originál" poznáš podle VINu: Musí začínat písmeny JMB...! Ale můžeš zůstat v klidu, Galanty pro Evropu se dělaly pouze v Japonsku. A jestliže jsem zdůrazňoval slovo "originální vozy Mitsubishi", chtěl jsem je tím především odlišit od vozů "se znakem Mitsubishi", které však ve skutečnosti Mitsubishi nejsou: např. Carisma, současný Colt...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 06 říjen 2009 14:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Převodovku Mitsubishi nejspíše zničí aplikace nesprávného oleje a také nedošlapávání pedálu spojky spolu se snahou za každou cenu co nejrychleji přeřadit: za normálních okolností tam ty kvalty totiž padají téměř samy, tedy pokud řidič alespoň trochu respektuje, o co si ta převodovka sama říká, a to i "s minimální obsluhou" pedálu spojky. Nepříjemnou vlastností je snad jen to, že pokud je ta převodovka přesně takovou, jakou má být, pak není problém zařadit za 1 třeba v 60 bez meziplynu (!) anebo vytočit naplno 4 a vrazit tam za 3: viděl jsem jeden motor po takovémto způsobu "ovládání" jednou uživatelkou a nevypadal moc dobře...

Majitelé si bohužel také vlastní neznalostí ničí i spojku, a to tím, že zneužívají systému "pružného volnoběhu", který umožňuje rozjezd bez použití pedálu plynu. Časem pak odejde tlumič torzních kmitů na lamele a přítlačáku.

K cenám: 2 tis. EUR za zachovalého Galanta? To je z říše snů! Nic takového prostě neexistuje, pokud se nejedná o vyložený podvod typu totálky znovuuvedené do provozu. A bereš-li v úvahu pouze faktor stáří, klidně si kup tříletou Fabku za min. 170 tis. Kč. V tom případě ovšem začínám litovat času, který jsem tu ztrácel s "osvětou" v mých posledních příspěvcích!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 06 říjen 2009 15:03 
Offline

Registrován: 02 říjen 2009 10:44
Příspěvky: 7
Automobil: -
Rok výroby: 0
"faktor stáří" ? To by som tu nestracal cas, ani ja.
Cena 2 tis. sa nezda ani mne, preto som sa trosku zarazil nad tym co tu niektu (tusim ze to bolo tu) spominal.
Kazdopadne vdaka za rady, tipy, cas.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 06 říjen 2009 15:42 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak to je jiná - a děkovat není zač!

Jinak "laciného" Galanta koupil syn, ovšem v Čechách (dvouapůllitrový šestiválec nikdo moc nechce...) a hlavně od mého spolužáka, jemuž šlo hlavně o to, aby se vůz, který jeho manželka doslova milovala a který mu od nova věrně sloužil, dostal tzv. do dobrých rukou, kde o něj bude nadlouho dobře postaráno a kde si budou jeho kvalit náležitě vážit... A třebaže on s ním celou dobu jezdil výhradně do značkových servisů, tak servisně zanedbaný vůz aby pohledal - ve smyslu, že nikdo nikdy nedělal to, co výrobce předepisuje, a když už něco udělat nezbytně musel, tak to zkur.il! :evil:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Naposledy upravil Mitsi dne 06 říjen 2009 16:22, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 06 říjen 2009 16:07 
Offline

Registrován: 02 říjen 2009 10:44
Příspěvky: 7
Automobil: -
Rok výroby: 0
Hmm, to velmi dobre poznam.
btw, neviem preco to v servisoch tak vedia sku..it, ale mozno to bude tym, ze ide domov na tej fabii co si spominal..
Esteze su ludia, co sa vyznaju a maju vlastnu garaz :smile:
A je zaco dakovat !


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 06 říjen 2009 16:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vidíš, právě tohle vysvětlení mne nikdy nenapadlo (asi proto, že nejezdím Fabií, byť ji také dost dobře znám)! A přitom zní tak logicky.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 08 říjen 2009 22:17 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
Zavěšení kol: Jedná o jeden z nejfajnovějších, ale bohužel také konstrukčně nejsložitějších systémů, které se kdy v sériové výrobě objevily. Díky němu má Galant nastaven téměř ideální kompromis mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi, které přinejmenším já považuji v dané třídě vozů za dosud nepřekonané. Naneštestí je tam tím pádem mnohem více ramen, kloubů, silentbloků... Při kontrole doporučuji se soustředit vpředu na "kosti" stabilizátoru a na spodní šikmé rameno a vzadu na to, aby zadní kola po vyheverování zadku nevytvořila písmeno "A". Vzadu je také třeba zkontrolovat vůli v ložiskách. Jinak prověřit jízdní zkouškou, že nikde nic neklepe a že i tlumiče jsou OK považuji za samozřejmost.

Pokračování ...


Pekne podrobne rozpisana tema, paci sa mi to. :clap: :clap: :clap:
Musim sa priznat, ked obcas presadnem do octavie 1,8T, stale ma dokaze po motorickej stranke nadchnut, pretoze pri porovnani tabulkoveho vykonu sa mojich 150 koni GDI = jej 150 koni za pomoci turba, no a krutiaci moment mam sice ja vyssi, no turbomotor ho ma k dispozicii o dost skor a reze mi trosku viac po motorickej stranke. Ale to iba taky vylev emocii, pretoze ked po dlhsom vozeni v tej hrkalke presadnem o5 do galanta, je to neporovnatelny komfort a uplne ine ovladanie a ergonomia.
No pri podvozku sa chcem zastavit. Jazdil som nejaky cas na fabii a na tom malom aute ma dost prekvapuje spracovanie podvozku, ktore si mimochodom chvali aj dost inych ludi. A prave v tom ked porovnam svoj galant, nezda sa mi, zeby ma v tom smere ohromoval v niektorych situaciach. V com moze byt teda problem? Zda sa mi, ze pri prejazde nerovnosti a po jazde na nekvalitnej ceste to somnou strasne trasie a v autach nizsej triedy je to znesitelnejsie (Fabia, Logan, Primera...). Pomohla by povedzme vymena tlmicov alebo hladat chybu aj niekde inde. Aku ulohu v tom mozu zohravat povedzme spruziny? Tie som este nepocul tu spomenut v pohlade na podvozok. Samozrejme pri malych nerovnostiach, vyssej rychlosti, zvlnenej ceste a pod. je ten moj podvozok ovela lepsi, ako u spomenutych aut, no urcite za to moze aj kategoria a vaha auta, no mestska prevadzka mi akosi unika trosku z pozitku. Zial, zatial som nemal tu moznost sediet a vyskusat iny Galant alebo povedzme ine MM, ako to svoje, takze neviem porovnat :think: :think: :think:
Mohol by si aj k tomu par slov, kedze sme v skusenostiach neporovnatelni?
Vopred vdaka


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2009 01:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
"Natřásání" v Galantu? To je nějaké divné. Ale bez jízdní zkoušky se stěží mohu vyjádřit ke konkrétnímu kusu. Problém může být v těch tlumičích, ale třeba také v tom, že zvolené pneu vůbec neladí s podvozkem.
Jinak moje porovnání s předchozí generací Fabie zní asi takto: Fabie má rádoby "komfortnější" řízení, poněvadž to "díky" elektrickému posilovači zcela postrádá zpětnou vazbu - v Galantu řidič "cítí ve volantu vozovku". I její podvozek je "tupější", poněvadž tolik nezprostředkovává řidiči vjemy od jednotlivých kol, což může být prezentováno jako větší jízdní komfort. Ono totiž nejde jen o absolutní amplitudu výchylky, ale také o frekvenci, s jakou pracují závěsy kol - těžko se mi to vysvětuje, proto uvedu analogicky zavádějící příklad: jedoucí autobus dělá větší hluk než osobní auto - měřeno absolutní hodnotou v dB, avšak subjektivně vnímáno se jeví být tišším, jelikož jeho frekvenční charakteristika je lidskému uchu příjemnější. K tomu přistupuje ještě další faktor: zcela relativní vjem rychlosti: jestliže i ta nejslabší verze Fabie 1,2 HTP se při solo obsazení na vozovce bez dalších vozů kolem jeví jako živé auto, pak v proudu vozidel už ten vjem slušné dynamiky rychle bere za své. Obdobně se Galant 2,5 V6 může jevit jako vůz postrádající dynamiku, tedy pokud je člověk na silnici sám a zrovna nesleduje rychloměr... :wink:
Jestliže bych podvozku Galantu něco vytknul, pak je to potřeba ho "řídit" při nízkých rychlostech. Jak to myslím? Inu tak, že zatímco s jiným vozem pojedu v obci 50 parádně rovně bez nezbytnosti směrových korekcí volantem, tak v Galantu budu muset řídit. Jenže ve 150 tomu bude právě naopak... :grin:
Pro techniky: důvodem je výrazně negativní poloměr rejdu - obecná specialita Mitsibishi, a k tomu ještě dokonce dvojí - MMC byla snad první, kdo to v běžné sérii uplatnil, bohužel Galantem to skončilo, štafetu pak převzala Mazda 6, ale její současná generace už to také nemá... :sad:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2009 02:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě k tomu motoru 1,8T 150 PS: Opět názorný příklad "klamání tělem" - při krátkém svezení se jeví velmi dobře, ovšem na 1000 km dlouhé štrece přes Německo člověk zjistí, že mu chybí nejen spodek - kvůli výraznému turboefektu, ale především "vršek" - kvůli naladění tzv. pro "pantáty". A koncernem nepodplacení odborníci se shodují na tom, že se jedná o naprostý paskvil, jelikož takovéto výkonové parametry+charakteristika vs. spotřeba u turbomotoru 1800 ccm a navíc s pěti ventily na válec jsou prostě ostudné. Jenže 1,8T těch 150 PS a 215 Nm skutečně má - na rozdíl od Tvého 2,4 GDI, který těch 150 PS a 225 Nm zcela určitě nemá... A pokud tomu nevěříš, nech si ho odbrzdit, rychle pochopíš, že Tvůj pocit ze srovnání výkonu tentokrát není mylný.
P.S.: Ne, raději to nedělej, jelikož dosáhnout u 2,4 GDI deklarovaných parametrů stojí mnohem více, než celé auto - navíc když ještě bylo zánovní...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2009 13:48 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
No s tymi pneumatikami fakt neviem. Momentalne mam klasiku 195/60R15 Bridgestone Turanza. Rozmyslam sice buduci rok o zmene na 205 .. R16, ...okrem vyzoru by som v spravani sa auta (podvozku) aky rozdiel zbadal?
OK, tak asi v prvom rade skusim tie tlmice, no aj tu sa mi naskyta otazka, kedze som obrovskej mnozine (DELPHI, Monroe, Sachs, Bilstein, Kayaba, ...) a ani nie, ze ktore su naj, ale skor, do ktorych radsej neist a vyvarovat sa im. A aka je priemerna zivotnost tychto tlmicov do dalsej vymeny (pri beznej prevadzke na priemernych cestach).
A dalsia otazka: plynove alebo olejove radsej, kedze sa robia aj aj...

No a uz iba k tomu vykonu...nie, merat sa ho nechystam a verim, ze je o cosi nizsi ako sa udava, no pre moj sposob jazdy uplne postacuje. Ale aj tak si myslim, ze ma cosi nad ako mat motor 4G63. A aj so spotrebou som spokojny, kedze mam rovnaku ako vacsina majitelov akejkolvek 100 konovej 1.6. No a kedze sa mi podarilo splasit aj vytuzeny palubny PC s hodnotami dojazdov, aktualnej a priemernej spotreby, mnozstva paliva v nadrzi a dobludu inych funkcii, ktory sa chystam domontovat namiesto tych digitalnych hodin, auto uplne splna moje poziadavky a aj po takmer 3 rokoch som rad, ze som sa pren rozhodol...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2009 23:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Sirsimi gumami ziskas pouze vetsi spotrebu, vetsi kraval a vetsi tahani za volant ve vyjetych kolejich a vetsi neodpruzene hmoty. Krome toho tech povolenych 205/60x15 neni ekvivalentem ke standarni montazi 195/60x15! Bridge Turanza by mely byt OK, pokud nejsou moc stare a/nebo ojete. Co do tlumicu, nejlepsi pomer cena/vlastnosti vykazuji plynove Kayaby. Jenze na Galanta sezenes za dobrou cenu asi jen olejove Nipparts (cca 1500 Kc/kus). Jsou ale OK. Puvodni tlumice by mely vydrzet 200 tis. km, pokud auto nejezdilo casto zrovna přes Polsko...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 10 říjen 2009 17:54 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
A este pri jednej veci sa zastavim. Bolo spomenute to A zadnej napravy pri zodvihnuti...To som sice nepozeral, no bolo by to badatelne aj ked auto normalne stoji na kolesach? Alebo ked sa pripadne nalozi do zadu vacsia zataz?
Keby to tak bolo, v com sa to odrazi pri jazde (okrem opotrebovania pneu) a aka by bola teoreticky naprava situacie, aby ten rozchod kolies do A bol opraveny? Aky vplyv maju k naprave povedzme tlmice?
A moze sa stat, ze jedno koleso by bolo viac a druhe menej?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 10 říjen 2009 21:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Hovoril jsem o "A" po vyheverovani, coz je u Galanta něco uplne jineho, nez pri stani ci zatizeni: to prvni svedci o silentblocich v pr.eli, pricemz vymena ramen je hooodne draha. Pri jizde si toho ne kazdy vsimne a na postaveni kol, kdyz auto stoji, se to nepozna - na rozdil napr.od nekterych francouskych vozu, kde se také projevi "A", ale je hned videt a priciny jsou zcela odlisne. U Galanta muze byt problem pouze na jedne strane a spatny stav tlumicu muze urychlit zniceni tech silentbloku, ovsem sám o sobe nema vliv na vnejsi projevy tohoto poskozeni, tj.na vznik "A". Pri jizde se v urcitych situacich ozve zezadu lupnuti/rana, zadek ma tendenci ustrelovat/jit do vyrazneho pretaciveho smyku. S vyjimkou tech obcasnych ran se podobne projevuji spatne zadni tlumice, ovsem k tomu zadek hodne houpe. Jinak na opotrebeni pneu to navzdory vsem obecne platnym pouckam nema u Galanta a obecne u vozu Mitsubishi pozorovatelny vliv (vysvetleni by bylo prilis na dlouho...).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Motor
PříspěvekNapsal: 11 říjen 2009 17:17 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Tak som sa trosku popozeral po tlmicoch. Nasiel som aj KYB, ktore by mi kamos z Londyna mohol doniest za par tyzdnov...lenze je to na EC5A. A rad by som sa opytal, ci je rozdiel v podvozku medzi EA_ a EC5A. A ked mozno aj v niecom je, ale aj tak by pasovalo, ci by bol v niecom problem alebo rozdiel. Pretoze som tam na EA_ nenasiel. A povedzme cena 100 EUR za par je ked pozeram v inych obchodoch prijatelna a ked si pisal, ze KYB by boli optimum, celkom ma to zaujalo. Ak by to bolo OK, mozno by som sa dal na predne aj zadne...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz