mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 02:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 18:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud je to skutečně v tom, tak se to bude jen zhoršovat. A na ořechové skořápky klidně zapomeň: mechanik, jenž na to blahé paměti absolvoval speciální školení u Denzela, jednoznačně prohlásil, že než tohle a s nejistým výsledkem, tak to tu hlavu raději shodí a vyčistí ručně, aby měl jistotu. Počítej však s tím, že když si to necháš někde udělat, budou na tom určitě makat dvě směny. No a podle jejich hodinové sazby + ceny za související materiál (hlavně těsnění pod hlavu, pod víko ventilů atd. atd.) si můžeš vypočítat, na kolik by Tě to tak asi vyšlo.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 20:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Ja problémy nemám (klop-klop), ale uvažujem, že by som si v Poľsku kúpil druhé sacie potrubie, ktoré by som (si) v pokoji (klidu :smile: ) vyčistil a potom už len dal prehodiť...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2010 23:41 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To je sice pěkné, ovšem nejvíce úsad je až v sacích kanálech hlavy a na samotných ventilech, takže ani výměna čistého sacího potrubí ničemu nepomůže.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2010 07:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
:sad:

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2010 19:58 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Mitsi pořád mi to vrtá hlavou, kdyby byl opravdu sací trakt tak zadělaný, nemělo by se to projevovat podstatně častěji než cca 2 x za 400 km a to ještě chvilkově? A nemělo by na tom autě být citelněji znát úbytek výkonu? Mě přijde že auto normálně táhne, zkoušel jsem si i zrychlení z 0 na 100 a dostal jsem se na první pokus mírně pod 10 vteřin. Nevím, možná se snažím jen oddálit pravdu, ale dočetl jsem se tady, že někomu to cuká podstatně citelněji než mně. Nejdřív začnu těma fajfkama, pak asi pokoupím nové svíčky no a uvidím, zatím se snažím to auto dávat docela dokupy a bylo by mi moc líto proinvestovanejch peněz a vůbec toho auta, páč mě zatím nenechalo nikdy ve štychu a vcelku mi vyhovuje. No uvidíme, nezbývá mi než se :pray: O:-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2010 20:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Máš pravdu, ten úbytek výkonu by měl být v daných chvílích citelný. A s uvažovaným postupem v každém případě souhlasím. Nezapomeň na uzemňovací očko kabeláže k těm cívkám!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2010 13:02 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Praskla mi ta kovová spona u hadice co vede z chladiče, tak jsem ji vyměnil a chladič dolil destilkou a když jsem včera chtěl vyměnit chladící kapalinu, povolil jsem ten ventilek a nechal vše vytéct. Jenže když jsem dolejval novou směs, nedostal jsem dovnitř víc než cca 3 litry a to vřetně té nádržky. Někde jsem se tady dočetl, že tím ventilkem by mělo vytéct téměř vše, je tedy možné, že tam někde zůstalo přes 2 litry té původní kapaliny? Jaký je tedy postup, aby vyteklo vše? Čeká mě to totiž asi znovu, páč tam mám ted víc destilky než by mělo být...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2010 13:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Většina motorů je osazena šroubem, jenž umožňuje vypuštění kapaliny z bloku motoru, tj. té, která normálně nevyteče všechna při vypouštění přes chladič. Údajně ho mají i motory Mitsubishi, ale přiznám se, že jsem ho nikdy nenašel a i kdyby, stejně bych možná ani neměl odvahu s ním manipulovat, abych ho neutrhnul. Osobně se domnívám, že u Mitsubishi zůstává větší část "nevypustitelné kapaliny" v radiátorku topení, nikoli v bloku motoru, a odtud ji tako jako tak nejde dostat. Už proto je důležitá nejen včasná výměna chlad. kapaliny (tím se částečně kompenzuje to, že jde vlastně vždy jenom o její "doplnění", byť větší části), ale především použití správného typu, který je mísitelný s tím stávajícím!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2010 18:10 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
No ale tedy co ted, když tam je neurčitý poměr destilky a G48? Nechce se mi to zas vypouštět, aby vytekla jen půlka :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2010 19:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak toho část vypusť a dolej koncentrovanou G48.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2010 22:09 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Ok, udělám to tak, jen mi nebylo jasný jak moc je to citlivý na poměr fridex/destilka.dík V.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2010 09:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Některé typy kapalin na ten poměr choulostivé nejsou (jejich mrazuvzdornost je skoro ideálně přímoúměrná poměru mísení), u jiných se ovšem vlastnosti mění skokově - právě v závislosti na dodržení mísícího poměru: pozná se to podle popisu na obalu, resp. tabulky mísení. Už proto je lepší používat již připravenou/namíchanou směs. Bacha, některé kapaliny by se neměly ředit destilkou, ale běžnou vodou z vodovodu - rovněž je to na nich napsané.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2010 10:29 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
No jo, ja to plnil již smíchanou směsí, jenže nedoplnil :???: . Zrovna u té G48 píšou smíchat s destilkou. Tak tam ted doleju fridex a popřípadě před zimou to znovu kompletně vyměnim.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2010 00:37 
Offline

Registrován: 13 prosinec 2007 19:42
Příspěvky: 8
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8GDI
Rok výroby: 2002
Mel jsem 1.8GDI 6let.Absolutni spokojenost!.Ted jsem koupil dalsi r.2002 novejsi model, bez problemu. Manzety fyfuk apod, budes menit u kazdyho auta.A spotreba 6.9 - 7.1 v pohode.Nenech se vystrasit,chytraku a odborniku kteri tady strasi treba tim ze pri vymene rozvodu musis demontovat motor apod je tady dost :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2010 04:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mirda píše:
Mel jsem 1.8GDI 6let.Absolutni spokojenost!.Ted jsem koupil dalsi r.2002 novejsi model, bez problemu. Manzety fyfuk apod, budes menit u kazdyho auta.A spotreba 6.9 - 7.1 v pohode.Nenech se vystrasit,chytraku a odborniku kteri tady strasi treba tim ze pri vymene rozvodu musis demontovat motor apod je tady dost :roll:


Pokud srovnáváš Carismu 1,8 GDI s opely, volkswageny či škodovkami, pak věřím, že jsi spokojen. Pokud jsi ovšem použil výraz "absolutní spokojenost", pak jsi určitě nejezdil žádným "pravým" vozem zn. Mitsubishi, tj. made in Japan, poněvadž teprve poté bys zjistil, co to je absolutní spokojenost! Pro pořádek připomínám, že toto fórum je právě o vozech Mitsubishi.

Co se týče manžet a výfuku, tak konstatování, že je "budeš měnit u každýho auta", je opět mimo mísu, zejména v případě novějších vozů zn. Mitsubishi, o nichž je tu řeč, a to i v případě Carismy 1,8 GDI: zrovna u ní byl výfuk po 6 letech a 80 tis. km zcela bez koroze. (Pozn.: S vozy Mitsubishi jsem najezdil už 3/4 mil. km a výfuk jsem nikdy u žádného měnit nemusel, manžety pouze jednou, na Galantu z r. 1991 v údajných 100 tis. km, který jsem koupil jako ojetý, ale nikdy u vozů, které jsem kupoval jako nové a ojezdil si sám, přičemž měly najeto i citelně více, než 2x tolik.)

Mezi strašením a informovaným rozhodnutím o pořízení jakéhokoli vozu osazeného motorem GDI (a to se zdaleka netýká pouze Carismy!) je podstatný rozdíl. A případný kupec by měl vědět, do čeho jde, resp. jaká rizika podstupuje. Informací v tomto směru najde na zdejším fóru dostatek (řadu dalších nad rámec veřejné části fóra, tj. cestou SZ, zveřejňovat nehodlám).

Docela by mne zajímalo, kde že je tu napsáno, "ze pri vymene rozvodu musis demontovat motor apod". Pohybuji se tu dost dlouho na to, abych si něčeho takového všiml a nic podobného (tím reaguji na to "apod.") jsem nezaznamenal.

Abych to shrnul: Celý odcitovaný příspěvek je typickým projevem neinformovaného nadšení z toho, že jsem konečně narazil na něco, co alespoň trochu funguje, přičemž sice postrádám srovnání s tím, co skutečně funguje, nicméně mi to nebrání v tom, abych to prohlásil za "bezproblémové" atd. Na tomto fóru totiž bylo, je a bude dost nešťastných majitelů vozů (a nemusejí to být zrovna vozy zn. Mitsubishi) osazených motory GDI, kteří si právě s GDI nevědí rady - a nevědí si s tím rady ani značkové servisy! Ostatně sama praxe prokázala, že technologie GDI byla slepou uličkou vývoje, která MMC v nepříznivé době souběhu s diskutabilním spojenectvím Daimler-Chrysler-Mitsubishi jen o fous nestála existenci/krach.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz