Dobře tedy, tak "otevřeně":
- Ta klapka a difuzor kolem ní musejí být čisté, jak "slovo Boží". Největší problém je důkladně vyčistit prostory kolem děr pro její osu. Často to nejde jinak, než demontáží celé komory, aby člověk získal přístup "zezadu". Pozor! V žádném případě nedemontovat (ani nepovolovat) snímač polohy klapky a neštelovat žádné seřizovací šroubky, nenamáčet tento komplet do nějakých roztoků a nepoužívat žádné tvrdé nástroje, které by mohly poškodit leštěné plochy!!!
- Pak ten reset ŘJ. Prosté odpojení baterky při vypnutém klíčku má přesně ten efekt, který jsi už zažil na vlastní kůži. Pročež je třeba zapnout zapalování (kontrolky svítí, ale motor NEBĚŽÍ) a odpojit nejlépe minusový pól akumulátoru, cca 30 sec. počkat a pól znovu připojit (pokud možno "prvním/jedním hmatem", aby jisker bylo co nejméně - potřebu vypnutí všech spotřebičů předem snad nemusím zdůrazňovat), až to v prostoru škrticí klapky "hrkne". Pak vypneš zapalování, dotáhneš svorku na aku a můžeš startovat.
- Zpočátku se bude volnoběh držet hodně vysoko a jeho reakce na otočení volantem budou velmi ostré (intenzivní nárůst otáček volnoběhu), ale to je OK - časem se to upraví. Počítej ovšem s tím, že reset budeš muset zřejmě opakovat po zahřátí motoru na provozní teplotu. Někdy se to zdaří až na několikáté, přitom je vhodné vždy prodloužit dobu, po níž je aku odpojen (to aby došlo k výmazu pamětí v ŘJ - už jsem jednou musel ŘJ kvůli tomu dokonce šoupnout na noc do mrazáku, neboť se ne a ne zbavit blbostí, které tak při špinavé klapce nalétaly...).
- Že jsi "na svém" poznáš podle toho, že se volnoběh stabilně drží na nějaké hodnotě kol. cca 800 ot./min.; že ŘJ reaguje na otočení volantem mírným, ale okamžitým zvýšením volnoběhu (aniž by došlo k jeho jakémukoli, byť mžikovému, "propadu"; že motor při dojezdu ke křižovatce po vyhození kvaltu drží až do úplného zastavení zvýšený volnoběh; že volnoběh krátkodobě stoupne po sepnutí každého významnějšího "spotřebiče" (světla, vyhřívání zadního skla...), a pak se ustálí na původní hodnotě atd.
- Jedině tak je ŘJ mimo "nouzový režim" a motor podává náležitý výkon při standardní spotřebě!
_________________ Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...
|