mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 listopad 2024 01:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 08 listopad 2007 10:05 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Zdravim vas, ja som dalsi z tych co maju problem s nestabilnym volnobehom.
Ako prve som skontroloval vsetky hadice ci niekde netaha falosny vzduch, potom som to skusal ignorovat vo viete, ze sa ecm potrebuje len nieco nove naucit (po odpojeni baterky), potom som sa dostal na tuto stranku a podla rad a navrhov som vycistil skrt. klapku.. Bohuzial, nic sa nezmenilo.
Tak som sa zastavil u Mitsu mechanika, ten to pripojil na MUT2 - potesil ma, ze ziadnu chybu to nehlasi. Prekontroloval vsetko zaradom a nasiel udaj teplota oleja v motore = -35stC (Vonku bolo asi tak +25C).
Zrovna som vtedy nemal cas nechat to tam spravit, tak som vzal ze to spravim sam ked bude trochu casu.
Cas by aj bol, ale... kde je snimac teploty oleja????
Poobzeral som motor z kazdej strany a nasiel som jedno co by to mohlo byt, na zadnej spodnej strane kluk. skrine, vedla filtra. Ale to by som tipoval na snimac tlaku oleja (kontrolka mazania).
Presiel som celym manualom a nenasiel som ani zmienku o snimaci teploty oleja v motore.
Katalog nahr. dielov uvadza "engine oil managemet sensor" a "oil pressure switch".
Mohol by niekto do pripadu vniest viac svetla?
Dik

PS: Carisma 1.8GDi GLX Auto, r.v. 98 (ale model rok asi 99), DA2A, 4G93 GDi


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08 listopad 2007 10:32 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
HomoFaber píše:
Zdravim vas, ja som dalsi z tych co maju problem s nestabilnym volnobehom.
Ako prve som skontroloval vsetky hadice ci niekde netaha falosny vzduch, potom som to skusal ignorovat vo viete, ze sa ecm potrebuje len nieco nove naucit (po odpojeni baterky), potom som sa dostal na tuto stranku a podla rad a navrhov som vycistil skrt. klapku.. Bohuzial, nic sa nezmenilo.
Tak som sa zastavil u Mitsu mechanika, ten to pripojil na MUT2 - potesil ma, ze ziadnu chybu to nehlasi. Prekontroloval vsetko zaradom a nasiel udaj teplota oleja v motore = -35stC (Vonku bolo asi tak +25C).
Zrovna som vtedy nemal cas nechat to tam spravit, tak som vzal ze to spravim sam ked bude trochu casu.
Cas by aj bol, ale... kde je snimac teploty oleja????
Poobzeral som motor z kazdej strany a nasiel som jedno co by to mohlo byt, na zadnej spodnej strane kluk. skrine, vedla filtra. Ale to by som tipoval na snimac tlaku oleja (kontrolka mazania).
Presiel som celym manualom a nenasiel som ani zmienku o snimaci teploty oleja v motore.
Katalog nahr. dielov uvadza "engine oil managemet sensor" a "oil pressure switch".
Mohol by niekto do pripadu vniest viac svetla?
Dik

PS: Carisma 1.8GDi GLX Auto, r.v. 98 (ale model rok asi 99), DA2A, 4G93 GDi

Ja zas nevim o tom, ze by MUT2 tenhle udaj ukazoval, co se tyce teploty, tak ukazuje samozrejme teplotu chladici kapaliny a teplotu nasavaneho vzduchu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 listopad 2007 11:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
GDI motory mají snímač teploty oleje v převodovce, o teplotě mot. oleje nic nevím! Ovšem k čemu a kde, to opravdu netuším. Tester ji však umí zobrazit. Ani při velkém zatížení ale neleze přes 50 st. C, proto ty extrémní požadavky na "řídkost" převodového oleje.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 listopad 2007 22:50 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Mitsi píše:
GDI motory mají snímač teploty oleje v převodovce, o teplotě mot. oleje nic nevím! Ovšem k čemu a kde, to opravdu netuším. Tester ji však umí zobrazit. Ani při velkém zatížení ale neleze přes 50 st. C, proto ty extrémní požadavky na "řídkost" převodového oleje.


Neviem ako na manualnych prev. ale na automatickych sa teplota oleja v prevodovke pouziva o.i. aj na korekciu volnobehu. tento udaj bol na testeri ok, dakych 40 ci kolko.

inak mam taky pocit, ze na tu diagnostiku zajdem este raz :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 listopad 2007 09:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
U automatu to samozřejmě má své opodstatnění, ale u manuálu?

P.S.: Lidé mi vyčítají, že vozy Mitsubishi považuji za z hlediska řídící elektroniky sofistikovanější, než ve skutečnosti jsou (ano xor-e, to je i o Tobě), ale tohle už by bylo i z mého pohledu příliš...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08 březen 2008 22:36 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Tak tentokrat som bol v naozajstnom Mitsubishi servise - podla nich je vsetko v absolutnom poriadku, az na ten volnobeh. Vycistili klapku, resetli ECU cez MUT a nastavili volnobeh – nepomohlo :-/

Mechanik Ahmed Ali Baba mi poradil „special inejctor cleaner” od firmy Wynns na GDimotory to vraj pomoze.
Takymto zazrakom moc neverim, ale mam 100 chuti to skusit, nech to slak trafi...
Nemate s tym niekto skusenosti?
http://www.wynns.be/product.aspx?nav=2& ... 22693&l=EN


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08 březen 2008 23:37 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
HomoFaber píše:
Tak tentokrat som bol v naozajstnom Mitsubishi servise - podla nich je vsetko v absolutnom poriadku, az na ten volnobeh. Vycistili klapku, resetli ECU cez MUT a nastavili volnobeh – nepomohlo :-/

Mechanik Ahmed Ali Baba mi poradil „special inejctor cleaner” od firmy Wynns na GDimotory to vraj pomoze.
Takymto zazrakom moc neverim, ale mam 100 chuti to skusit, nech to slak trafi...
Nemate s tym niekto skusenosti?
http://www.wynns.be/product.aspx?nav=2& ... 22693&l=EN

jak se projevuje ten neklidny volnobeh? je od nastartovani studeneho motoru nebo az po chvili? cisteni vstrikovacu mechanik doporucil podle intuice nebo vychazi z neceho? jaky mas signal z lambda sondy, je to neco jako sinusioda?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 březen 2008 11:42 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Aky mam signal z lambda sondy netusim, lebo pri tom diagnostikovani som musel cakat v priestore pre zakaznikov. Ale na fakture je napisane doslova “no fault codes stored, all signals OK”. Z toho usudzujem, ze aj λ je v poriadku.
Inak, za to cistenie klapky a nastavenie volnobehu som neplatil, kedze to nepomohlo. Tomu hovorim customer service :-)
Potom mi navrhli dekarbonizaciu motora uplne specialnym pieskom a orechovymi skrupinami za £700 – neubranil som sa smiechu :-D

Bol som z toho dost rozladeny, tak som sa zastavil v takej zastrcenej dielni po radu. A tam mi ten Alibaba poradil ten Wynns. Vychadzal z toho co som mu povedal a so svojich skusenosti a praktik.

Prejavuje sa to asi takto:
Nastartujem studeny motor, bez problemov nabehne, zvyseny volnobeh okolo 1200rpm. Po chvili klesne pod 1000. Preveziem sa, motor sa ohreje, zastavim niekde, napr. na semafore, a volnobeh skace medzi 0 a 500rpm. Najhorsie je to pri parkovani, ked v jednej chvili motor ide skapat a v druhej kopne a auto poskoci...
Ked ho necham nerusene vrcat na volnobehu tak sa po asi 5min ustali na 450rpm a to si bude drzat aj hodinu. Zapnem nejaky spotrebic, otacky poklesnu, ale motor hned zareaguje a upravi si ich naspat na stabilnu hodnotu. Tuknem na plyn, to iste. Otacky vyskocia a vratia sa na stabilnu hodnotu. Vsetko v najlepsom poriadku. Ale ked sa s autom pohnem, tak pri prvej prilezitosti bude volnobeh zas v prdeli...


Naposledy upravil HomoFaber dne 09 březen 2008 18:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 březen 2008 13:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Co do čištění vzduchovým vírem s ořechovými skořápkami, směješ se naprosto zbytečně: jedná se o speciální technologii vyvinutou MMC právě na čištění prostoru sacího traktu motorů GDI od sklovitých sirnatých usazenin, vznikajících "díky" sirnatému palivu v kombinaci s přímým vstřikováním, chudou směsí a vysokým podílem EGR, a to bez demontáže vršku motoru! Ovšem jeden informovaný technik, který je současně majitelem garáže Mitsubishi a prošel zvláštním školením na aplikaci tohoto způsobu čištění, řekl, že mu připadá jednodušší a hlavně mnohem jistější to zdemontovat a usazeniny odstranit mechanicky. Jinak kdybys je viděl a mohl si je "ošahat", rychle bys pochopil, že tady žádný sprej ocelový kartáč bohužel nenahradí!

Ad volnoběh: Ano, přesně takhle to funguje/má fungovat, jen s tím rozdílem, že motor by neměl mít tendenci chcípnout. V režimu chudé směsi je totiž volnoběh extrémně nízko (ale těm 0-500 ot./min. moc nevěř, např. můj otáčkoměr podměřuje 200 ot./min.). To je právě stav, kdy předstih má hodnotu oněch 27 st. před HÚ. A jelikož za chodu na volnoběh se "za.írá" katalyzátor, po nějaké době (záleží na zanesenosti katu) se to přepne do režimu stoechiometrické směsi (zážeh 5 st. před HÚ), otáčky se zhounou, a pak už to tak neskomírá.
Osobně tipuji, že v Tvém případě:
- někdo již manipuloval s nastavením šroubků kolem klapky, takže její vyčištění a reset ŘJ příliš nepomohly;
- vyčištění klapky nebylo dokonalé a/nebo reset nebyl udělán pořádně;
- prostor sání je opravdu již tak zanesený, že se do válců (týká se to hlavně 1. válce) nedostává dost vzduchu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 březen 2008 17:35 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
Mitsi píše:
Co do čištění vzduchovým vírem s ořechovými skořápkami, směješ se naprosto zbytečně:


Ved ja som nesmial tej technologii, ja som sa smial tej cene - tych £700 je skoro hodnota celeho auta. Tolko do neho urcite neinvestujem.

Jedine co mi na tom motore vadi, je ten volnobeh. Okolo 450rpm to ma byt podla manualu. Len keby to nekolisalo. Inak to reaguje tak ako ma. A preto ma to sere!
Myslite, ze s takymto volnobehom to prejde cez emisnu?

Mitsi píše:
- někdo již manipuloval s nastavením šroubků kolem klapky

Nie. Kolisanie sa objavilo po vymene baterky. Klapku som cistil ja a ziadnym srobikom som nekrutil, ved to nie je ako Skoda 120. Potom ju cistili v Mitsubishi a tam asi vedia co mozu a co nie.

Mitsi píše:
- vyčištění klapky nebylo dokonalé

Ked som to prvykrat otvoril tak to bolo ako by som pozeral do komina. Teraz je to eno-nuno, ako nove.

Mitsi píše:
reset nebyl udělán pořádně

Ja som to robil odpojenim minusu baterky pri zapnutom zapalovani. V Mitsubishi cez MUT. Nepomohlo ani jedno ani druhe.

Mitsi píše:
prostor sání je opravdu již tak zanesený, že se do válců (týká se to hlavně 1. válce) nedostává dost vzduchu

Tak to zistim jedine tak, ze dam dole cele sacie potrubie. tzn. ze aj vsetko co je k nemu prisrobovane... A to sa mi teda robit nechce ani nahodou.
Bud teda pomoze nejaky zazracny sprej, alebo menim auto. Nechcem riskovat MoT failure. Alebo, treba zistit ako sa taketo veci vybavuju v UK... Nejaky mechanik Ali alebo Krzysiek by mozno vedel poradit...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 březen 2008 21:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Hele, prozraď mi, jak děláš ty částečné citace, já to neumím... :lol:

Emisemi to při volnoběhu na chudou směs možná neprojde, je třeba počkat, až se to přepne do normálního režimu.

Baterka se u vozů Mitsubishi NESMÍ odpojovat bez záložního zdroje, což by měl každý značkový servis vědět. Pokud již k tomu došlo a volnoběh se "sesypal", obvyklá reakce na vyčištění klapky a reset ŘJ je naopak výrazně zvýšený volnoběh, který se ale po několika desítkách ujetých km ustálí/klesne (ale jen u GDI, u MPI to trvá podstatně déle). Byl kromě klapky dokonale vyčištěn i její difuzor a pomocný vzduch. kanál?

Pro vyčištění sání nestačí sundat berany sání, ale je nutno zdemontovat celou hlavu a vyndat ventily: nejvíce usazenin je totiž těsně nad vloženými sedly sacích ventilů ze spékaných kovů, kam se jinak, než právě těmi ořechovými skořápkami nebo ocelovým rotačním kartáčem prostě nedostaneš ani náhodou! Ovšem "engine failiure" rozhodně nehrozí, toho se bát nemusíš.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 březen 2008 23:24 
Offline

Registrován: 29 září 2007 18:41
Příspěvky: 79
OK uz ta nejdem provokovat :-)

O pouziti zalozneho zdroja som ja ako laik nevedel nic.

Pokial je do tej klapky vidiet, potial je cista. Aj zuzujuca sa cast difuzora. Dalej vidno nie je a ani prstom sa tam neda dociahnut takze neviem. Ani do kanalu nie je vidno, ani prst tam nevojde, takze neviem.

Motor do takej miery urcite rozoberat nebudem. Ani tych £700 za cistenie skrupinami nedam.

Bojim sa MoT failure. MoT je anglicka obdoba nasich STK. Robi sa kazdy rok a sucastou je aj emisna. A bezne auto neprejde pre veci typu zle nastavene svetla. A ked to neprejde pre emisie, tak to moze ist akurat tak do srotu. Nikto do opravy takeho auta nevrazi tolko prachov, aby preslo.

Takze bud sa najde rychle jednoduche riesenie, alebo sa toho auta musim rychlo zbavit. Za rozumnu cenu. Alebo najst sposob ako sa v Anglicku pri takychto veciach podvadza...


Mimochodom, nemate niekto zaujem o Carismu 1.8GDi, r. 98? :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10 březen 2008 01:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Důležitá je čistota hran klapky a difuzoru kolem klapky v zavřené poloze, to ostatní je úplně fuk.

Jinak dík za vysvětelní zkratky MoT - netušil jsem...

To, že nejsi spokojen s volnoběhem, ještě nutně nemusí znamenat, že na emisích neprojdeš, což samozřejmě může platit i naopak: volnoběh v pořádku, emise nikoli.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24 březen 2008 23:57 
Offline

Registrován: 14 květen 2007 17:36
Příspěvky: 16
Bydliště: Prostějov, Litoměřice
HomoFaber píše:
Mimochodom, nemate niekto zaujem o Carismu 1.8GDi, r. 98? :-)


za kolik by byla v ČR?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 březen 2008 10:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A má vůbec volant na správné straně?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz