mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 29 listopad 2020 18:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 12 červen 2008 08:12 
Offline

Registrován: 12 červen 2008 07:59
Příspěvky: 7
Automobil: Carisma
Rok výroby: 2001
Ahoj všichni
Mám Carismu 1.6 16 ventil 76kw r.v.2001 a většinou v nižších otáčkách slyším klapat ventily. CHci se zeptat zda u tohoto motoru se mají nechat seřizovat, neboť jak jsem se dočetl tak tento motor nemá hydroštely, ale klasické seřizování. Mám najeto cca 90000km. Pokud by někdo věděl i vůle budu moc rád.
Díky


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  


 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 12 červen 2008 09:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2917
Bydliště: Praha
Prosím, definuj, co chápeš pod slovním spojením "většinou v nižších otáčkách slyším klapat ventily": za volnoběhu/při akceleraci, za tepla/za studena, (po)většinou/vždy, když se na to soustředíš?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 12 červen 2008 09:17 
Offline

Registrován: 12 červen 2008 07:59
Příspěvky: 7
Automobil: Carisma
Rok výroby: 2001
Jsou slyšet nejvíce okolo 2500 otáček když je auto v tahu při provozní teplotě. Na volnoběh není slyšet nic. Není to tedy, že by to bylo nějak hrozný, ale seřízení mě zajímá, protože okolom 100000 km se prý mají seřizovat, jestli tedy seřizovat jdou.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 12 červen 2008 09:47 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2917
Bydliště: Praha
Pokud jsou seřizovací, což já ve vztahu k danému motoru nevím, pak se má ventilová vůle kontrolovat každých 15 tis. km a seřizovat při té příležitosti dle potřeby. Moje praktické zkušenosti však odporují Tvému popisu: v případě opomíjení oné pravidelné kontroly a seřizování dochází nikoli ke zvětšování, ale naopak k vymizení ventilové vůle. Proto bych samozřejmě doporučil napřed sundat ventilové víko, zjistit, zda jsou seřivací či nikoli, zkontrolovat, resp. seřídit vůli, ale osobně to odhaduji spíše na opotřebené rolny na vahadlech, což by naznačovalo zanedbávání pravidelné výměny oleje (a používání neadekvátního oleje), či vysoký km proběh (nad 200 tis. km). Vyloučit nelze ani problém s předstihem zážehu, třebaže tohle je už spíše z kategorie zřídkavých výjimek.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 04 září 2008 10:41 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Rosťa píše:
Jsou slyšet nejvíce okolo 2500 otáček když je auto v tahu při provozní teplotě. Na volnoběh není slyšet nic. Není to tedy, že by to bylo nějak hrozný, ale seřízení mě zajímá, protože okolom 100000 km se prý mají seřizovat, jestli tedy seřizovat jdou.

pane prosím tě kde jsi se dočetl , že 1,6 nemá hydraulicky vymezovanou ventilovou vůli (hydroštely) ??? kdyby to byla pravda, byl bych radostí bez sebe ... mě v servisu řekli , že 1 hydroštel stojí 800kč x 16 = 12800kč + práce ... což jsem se orosil ...a to mám najeto 40 000km ...viz viewtopic.php?f=1&t=796


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 05 září 2008 08:58 
Ahoj
Já jsem měl ventilové víko sundané, ale abych se přiznal tak nevím jestli jsou to hydroštely nebo ne.Klasické seřizování tam není, vačka dosedá rovnou na takovou kulatou podložku. Dle mého známého automechanika to může být seřizování podle různě tlustých podložek. Nevím jak poznat hydroštely? Možná někdo poradí jak se poznají, jinak typ motoru mám stejný jako Ty.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 05 září 2008 10:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2917
Bydliště: Praha
To, co popisuješ, by odpovídalo konstrukci, která se nazývá "hrníčková zdvihátka". Ta může mít jak mechanické seřizování (právě těmi různě tlustými podložkami), tak automatické (v "hrníčkách" jsou zároveň hydroštely). Jenže MMC tuto konstrukci, alespoň pokud je mi známo, nepoužívala a nepoužívá. Ale především: pokud má onen motor jednu jednu vačku a 16 ventilů, je to už z principu vyloučeno!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 06 září 2008 11:45 
Offline

Registrován: 11 březen 2008 13:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Čejkovice (okres Hodonín)
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
lid dit to neni skdovka :roll: :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 07 září 2008 08:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2917
Bydliště: Praha
dawes píše:
lid dit to neni skdovka :roll: :roll:


Sice nevím, jak to bylo myšleno, ale ani škodovka nepoužívá hrníčková zdvihátka. To byla dříve výsada italských motorů a jejich klonů.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 14 říjen 2008 17:48 
carisma 1.6 66kW rok 97 má seřizování ventilové vůle šrouby, hydroštely se nekonají.....


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 31 květen 2020 00:33 
Offline

Registrován: 13 květen 2010 16:43
Příspěvky: 10
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 66kw
Typ motoru: 4G92
Rok výroby: 1996
Ok a postup nastavenia vôle vie niekto poradiť Foto by velmi pomohlo, Carisma 1.6 16V 66kw, 1996


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 01 červen 2020 23:37 
Offline

Registrován: 13 květen 2010 16:43
Příspěvky: 10
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 66kw
Typ motoru: 4G92
Rok výroby: 1996
žeby to bolo ako klasika zapaľovanie 1-3-4-2 .Prvý je vo strihu-nastavujem štvrtý atd....????


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2020 11:11 
Offline

Registrován: 13 květen 2010 16:43
Příspěvky: 10
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 66kw
Typ motoru: 4G92
Rok výroby: 1996
Nikto ste to ešte nepotreboval robiť na motore???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ventilová vůle
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2020 11:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 197
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Stiahni si servisný manuál.


Obrázek

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz