mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 04 červen 2024 14:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 květen 2007 19:19 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Tak dnes nové zjištění co se týče klepání motoru. Když nastartuji auto ještě trochu vlažné ( 8 hodin po jízdě stálo na slunci) tak prvních zhruba 20 vteřin nic neklepe, na volnoběh cca 1200 ot . Nesmím šlápnout na plyn jinak začne klepat hned a po těch 20 vteřinách sami vyletí otáčky ke 1500 a pak spadnou na 1000 a koncert začíná. Jo a ještě jedna důležitá věc když to těch 20 vteřin neklepe tak to z výfuku divně bublá řekl nepravidelně prdí.
Jinak ráno když startuji studené tak klepe rovnou a teplý start také klepe hned. Nenapadá vás někoho nějaká souvislost, vše nasvědčuje tomu že zdvihátka jsem měnil opravdu zbytečně. Ostatně to uvidím o víkendu mám sraz s Mitsim.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 květen 2007 08:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
K tomu "prdění": Jedná se o zcela normální projev GDI motoru zhruba těch 20 vteřin (hodně to závisí na teplotě) po nastartování studeného motoru. Poté už nabíhá veškerá regulace, tj. ŘJ už pracuje s údaji od lambd. Zajímavým momentem je to, že čím je motor v lepší kondici a výfukový trakt "čistší" (ve smyslu, že de-Nox katalyzátor je dobře "vypálený"), tím je toto "prdění" výraznější.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 květen 2007 18:41 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
lagi píše:
Tak dnes nové zjištění co se týče klepání motoru. Když nastartuji auto ještě trochu vlažné ( 8 hodin po jízdě stálo na slunci) tak prvních zhruba 20 vteřin nic neklepe, na volnoběh cca 1200 ot . Nesmím šlápnout na plyn jinak začne klepat hned a po těch 20 vteřinách sami vyletí otáčky ke 1500 a pak spadnou na 1000 a koncert začíná. Jo a ještě jedna důležitá věc když to těch 20 vteřin neklepe tak to z výfuku divně bublá řekl nepravidelně prdí.
Jinak ráno když startuji studené tak klepe rovnou a teplý start také klepe hned. Nenapadá vás někoho nějaká souvislost, vše nasvědčuje tomu že zdvihátka jsem měnil opravdu zbytečně. Ostatně to uvidím o víkendu mám sraz s Mitsim.


Presne takovy problem jak popisujes mam i ja :) Do pismene! Jak neco zjistis tak pls napis. Diky


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 květen 2007 13:12 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Presne takovy problem jak popisujes mam i ja :) Do pismene! Jak neco zjistis tak pls napis. Diky

Tak jsme na nic nepřišli, tímto jsem chtěl "Mitsimu" ještě jednou poděkovat za čas který mi věnoval.
Suezi a už si s tím něco dělal nebo někde byl. Máš nějaký poznatek ? Máme stejný problém tudíž si můžem pomáhat při jeho odstranění.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 květen 2007 19:27 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
Mno zatim nic. Nejak sem to neresil. A vy jste nezjistili vubec nic? Ale zdvihatka ti klepou ne??


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 květen 2007 20:03 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
suez píše:
Mno zatim nic. Nejak sem to neresil. A vy jste nezjistili vubec nic? Ale zdvihatka ti klepou ne??


To je právě to co mi s určitostí nikdo říct nedokáže co to je. Jestli zdvihátka nebo něco jiného. Ale zdvihátka jsem už vyměnil VŠECHNY a problém přetrvává.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 květen 2007 09:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
lagi píše:
Presne takovy problem jak popisujes mam i ja :) Do pismene! Jak neco zjistis tak pls napis. Diky

Tak jsme na nic nepřišli, tímto jsem chtěl "Mitsimu" ještě jednou poděkovat za čas který mi věnoval.
Suezi a už si s tím něco dělal nebo někde byl. Máš nějaký poznatek ? Máme stejný problém tudíž si můžem pomáhat při jeho odstranění.


Lagimu se tímto omlouvám, že jsem mu neporadil, a veřejně se doznávám, že v případě "jeho klepání" nedokážu identifikovat příčinu. V každém případě se jedná o zvuk dosti odlišný od toho, který znám z motorů majících problémy s hydroštely... :oops:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 květen 2007 12:30 
Offline

Registrován: 04 květen 2007 15:47
Příspěvky: 5
Mitsi píše:
Lagimu se tímto omlouvám, že jsem mu neporadil, a veřejně se doznávám, že v případě "jeho klepání" nedokážu identifikovat příčinu. V každém případě se jedná o zvuk dosti odlišný od toho, který znám z motorů majících problémy s hydroštely... :oops:


Taky se přidám k poděkování za ochotu i věnovaný čas, i když ani v mém případě nebyl poslem dobrých zpráv (ne vlastní vinou)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 květen 2007 12:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To yoby: Jen pro zajímavost (jelikož nemáš vůz přímo značky Mitsubishi) - pár motorů 1,8 GDI se objevilo i pod kapotou céčkových mercedesů... Jak ovšem v praxi vypadá podélná zástavba tohoto motoru, to nevím, jelikož jsem žádný exemplář v reálu neviděl.

P.S.: Hlavně rychle vyměň olej v motoru (Divinol 10W-40 je OK, ale můžeš tam nalít cokoli v 10W-40 ACEA A3/B3) a filtr, vyčisti klapku a zresetuj ŘJ.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 květen 2007 13:31 
Offline

Registrován: 04 květen 2007 15:47
Příspěvky: 5
Mitsi píše:
To yoby: Jen pro zajímavost (jelikož nemáš vůz přímo značky Mitsubishi) - pár motorů 1,8 GDI se objevilo i pod kapotou céčkových mercedesů... Jak ovšem v praxi vypadá podélná zástavba tohoto motoru, to nevím, jelikož jsem žádný exemplář v reálu neviděl.

P.S.: Hlavně rychle vyměň olej v motoru (Divinol 10W-40 je OK, ale můžeš tam nalít cokoli v 10W-40 ACEA A3/B3) a filtr, vyčisti klapku a zresetuj ŘJ.


Jj, už mam objednaný filtr a olej Valvoline dané specifikace, bud zítra nebo o víkendu se do toho pustím. Klapka přijde na řadu někdy potom, co dovolí čas..holt rodina je přednější :)
Jinak to s tím Mercedesem je zajímavé, holt globalizace pokračuje:-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 květen 2007 13:43 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V daném případě to (pokračující globalizace...) však neplatí: U Mercedesu šlo pouze o krátkou epizodu (z doby dnes již rozpadlého holportu Daimler/Chrysler/Mitsubishi), přičemž celý koncept GDI, jak je dnes již zřejmé, byl slepou uličkou. Ostatně i ti, kdož dnes přímovstřikové benzíny produkují, obvykle nepracují s chudou směsí, přičemž až teprve mocný "koncern" (VW atd...) si dokázal vynutit prodej bezsirnatého benzínu, a to ještě jen v Německu, Rakousku a Švýcarsku: např. v ČR ty jejich FSI motory vůbec nepracují v režimu chudé (oni ji nazývají "vrstvenou") směsi...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 květen 2007 14:14 
Offline

Registrován: 04 květen 2007 15:47
Příspěvky: 5
Mitsi píše:
V daném případě to (pokračující globalizace...) však neplatí: U Mercedesu šlo pouze o krátkou epizodu (z doby dnes již rozpadlého holportu Daimler/Chrysler/Mitsubishi), přičemž celý koncept GDI, jak je dnes již zřejmé, byl slepou uličkou. Ostatně i ti, kdož dnes přímovstřikové benzíny produkují, obvykle nepracují s chudou směsí, přičemž až teprve mocný "koncern" (VW atd...) si dokázal vynutit prodej bezsirnatého benzínu, a to ještě jen v Německu, Rakousku a Švýcarsku: např. v ČR ty jejich FSI motory vůbec nepracují v režimu chudé (oni ji nazývají "vrstvenou") směsi...


Rozumím tomu správně že jsou motory FSI v jiném provedení pro Německo a spol a jiné pro Čechy?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 květen 2007 14:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, jen s tím rozdílem, že motory FSI jsou sice mechanicky identické, ale mají jinak nastavenou ŘJ.

Např. výsledkem úprav mého 2,4 GDI samotným výrobcem je stav, kdy na chudou směs jede zcela výjimečně a po většinu času běží dokonce v režimu bohaté směsi...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 květen 2007 14:52 
Offline

Registrován: 04 květen 2007 15:47
Příspěvky: 5
Mitsi píše:
Ano, jen s tím rozdílem, že motory FSI jsou sice mechanicky identické, ale mají jinak nastavenou ŘJ.

Např. výsledkem úprav mého 2,4 GDI samotným výrobcem je stav, kdy na chudou směs jede zcela výjimečně a po většinu času běží dokonce v režimu bohaté směsi...


Takže "oblíbený" dovoz těchto aut ze západu bez patřičné následné úpravy ŘJ je cesta k potencionálním problémům?
Jen tak pro zajímavost, o kolik se liší parametry tvého motoru od seriového? (pochopím když o tom nebudeš z nějakého důvodu chtít mluvit :wink: )


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 květen 2007 15:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, individuální dovoz vozů s FSI motory je receptem na problémy, zejména pak při "šetřivosti" českého uživatele: FSI mají předepsaný benzín o 98 oktanech... Kdo ho tam v Čechách bude lít, když se tu všeobecně traduje, že 95 stačí? A jesliže např. v Rakousku není problém zjistit, že Shell Optimax, OMV 100 apod. jsou "téměř" bez síry, tak v Čechách se mi dodnes nepodařilo vypátrat, zda např. Shell V-Power nebo Benzina Blue Oktans (nebo snad Octans?) jsou bezsirnaté benzíny.

K mému motoru: To by bylo na opravdu hódně dlouhé povídání! Rozhodně se však jedná o unikát, jehož případná oprava (kdyby odešlo něco z těch dílů, které vyrábělo sportovní oddělení MMC vlastně "na zakázku MMC" speciálně pro můj vůz) bude (schválně nepoužívám kondicionálu, jelikož např. výfuková soustava určitě není věčná a i ta je speciální...) asi neřešitelným problémem. Ale co, dnes to má 150 tis. km, tak to už nějak dojezdím...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz