Rád bych Tě vyvedl z omylu: Jako milovník značky Mitsubishi tvrdím, že Carisma NENÍ Mitsubishi! Celý podovozek i kastle (kromě povrchových panelů a interiéru) je Volvo S40/V40.
Ovšem v kombinaci s motorem 1,8 GDI dostaneš alespoň "iriginál" MMC převodovku. Bohužel motor 1,8 GDI je vzhledem k použité technologii přímého vstřikování benzínu do válců a spalování chudé směsi v kombinaci s evropským palivem obsahujícím 20x více síry, než japonský benzín, na něž to bylo původně stavěné, docela průser: se 160 tis. km na hrbu to bude v každém případě vyžadovat rozborku celého "vršku" s důkladným mechanickým vyčištěním od extrémně houževnatých sklovitých usazenin, kvůli kterým to už po těch kilometech ani nedýchá. Při té příležitosti můžeš nechat rovnou vyměnit hydroštěly, které budou určitě v pr... (cca 30 tis. Kč). Ovšem ani jejich výměna nemusí vyřešit problém - pokud se to neudělá (nebo spíše již neudělalo) včas, musel bys vyměnit i celou hlavu motoru!
Pokud jde o převodovku, jde o klasický příklad vynikajícího ústrojí, které však vyžaduje extrémně pečlivý výběr převodového oleje (u svého posledního vozu Mitsubishi jsem se "strefil" na posedmé!) a specifický způsob zacházení (řadit tzv. "na dvě doby"): většina řidičů si však dávno nepamatuje, jak je to učili v autoškole a aplikací "německého stylu" prostě řadicí ústrojí odrovnají.
Veliký problém vidím v předních brzdách: časté pokroucení kotoučů (měníval jsem pravidelně po cca 15 tis. km) a nízká výdrž destiček.
Rovněž světlomety bych nazval spíše bludičkami: zvláště za snížené viditelnosti (mlha, déšť, sněžení) nevidíš vůbec nic!
Po 160 tis. km počítej v každém případě s kompletní GO celého podvozku, kromě skříně řízení.
Podvozek má oproti jiným autům omezenou světlost, zvláště při plném zatížení.
A teď pár kladů: výborné jízdní vlastnosti, nízká úroveň aerodynamického hluku, pokud je GDI motor OK a jezdíš s tím hodně "při zdi", vynikající spotřeba (naopak při jízdě "na doraz" extrémně vysoká) a výkony (proti všem kopcům na D1 ve směru Brno se dá udržet 190, trojka točí až 160), vynikající (alespoň pro mé tělo) ergonomie a slušný prostor pro cestující i vzadu, velký kufr, nikde s toho nic neteče, žádná koroze (a to ani na výfuku po 6 letech a 80 tis. km), žádné problémy se spolehlivostí, velmi dobře se myje...
Závěr: Kup si Galanta s klasickým dvoulitrem, který je "made in Japan"!
PS: Carismu 1,8 GDI jsem měl 5 let jako služební, jezdil jsem s ní jenom já a staral se vzorně. Přesto jsem nezachránil hydroštely a neustálé výměny předních kotoučů mne hodně štvaly. Souběžně jsem jezdil se svým vlastním Space Wagonem 2,4 GDI (made in Japan), který mám rovněž 5 let a najeto 130 tis. km: jeho podvozek je ve srovnání s Carismou jako nový, s motorem jsem měl velké problémy, přední kotouče rovněž nanic. Ovšem když sáhneš např. na páčky pod volantem, které vypadají stejně a plní stejnou funkci, na hladkosti jejich chodu okamžitě poznáš, je jedny byly vyrobeny v Japonsku a druhé v Evropě. O ovládání ventilace a zj. hluku z ní ani nemluvím. Stejně tak kvalita materiálu čalounění a výplní sedaček, koberečky, plasty aj.... Předtím jsem měl několik Lancerů, Galantů, předchozí generaci Space Wagonu atd. atd.
_________________ Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...
|