mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 16 červen 2025 23:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 červen 2006 11:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
George píše:
[Ahoj,koupil jsem carismu,Klepe jeden hydroštel,tak jsem ho vzal od elringa,stojí 250,to je sranda.Mám ale zahulenej vejfuk,svíčky byly originál IZFR...Koupil jsem nový,ale nechci je tam dávat,abych je nepohřbil...Ty starý jsou černý,i izolátor,je to moc bohatý...Udělal jsem diagnostiku a akorát,co se mi nezdá,je,že když jí chci vytočit,padne předstih na nulu...Divný ne?Myslim,že v zátěži by měl být 30 stupňů...Když odpojim detonační senzor,jde líp do otáček,ale tim to asi nebude...Mam najeto 118 se serviskou a olej nežere...Sundal jsem sání,je mastný,samej karbon,ale egr ventyl neni mastnej...Myslim si,že to někdo podtáčel,odpálil ventyly a teď motor nejde jak má,tak to čidlo klepání neví co má dělat.Sundam hlavu a podívam se na ty ventyly...Jakej je tvuj názor?


Může to být jen jeden (hydroštel), ale mohou to být i dva, tři... Základní problém ovšem je, je na tom příliš mnoho práce (ve srovnání s "ne-GDI" motory) na to, aby člověk mohl zkoušet, který z těch 16 to dělá. Kromě toho problém obvykle nespočívá v nefunkčním hydroštelu jako takovém, ale v přílišné vůli mezi jeho ocelovým tělem a hliníkovou dírou v hlavě motoru, kam je zastrčen. V zásadě jde o výrobní vadu prvních sérií motorů 1,8 GDI (mimořádná citlivost na včasnost výměny oleje, nekompatibilita s lehkoběžnými oleji), kterou výrobce řešil v rámci záruky výměnou hydroštelů (bylo upraveno provedení vnějšího pláště jejich těla) a současně i vahadel, což přispělo ke zlepšení geometrie chodu mechanismu vymezování vůle ve smyslu "kolmějšího" působení síly přenášené vahadlem na hydroštel a tím i k jeho menšímu radiálnímu namáhání, resp. snížení tendence k zadírání. Tedy vyměnit všechny hydroštely (+vahadla v novém provedení) a ještě lépe vyvložkovat díry pro hydroštely bronzem.

Pokud jde o svíčky, u GDI jsou začouzené vždy a údajně to není žádná vada, ale vlastnost.

co se týče bohatosti směsi, GDI pracuje jak s extrémně chudou (tehdy je předstih 27 st. před HÚ), tak i s extrémně bohatou (plný plyn či regenerace de-NOx katalyzátoru), kdy je předstih mezi na 5-0 st. před HÚ. Navíc je zcela běžné, že při přechodu do režimu chudé směsi (nejčastěji po přeřazení nahoru) a přidání plynu si motor "cinkne", než ŘJ zareaguje na signál z čidla detonačního spalování.

A teď ten úplně největší průser - EGR. GDI pracuje s obrovským podílem recirkulace výfukových plynů (údajně až 70% objemu v sání, a to v 5 stupních - "dávkuje" to ŘJ nastavením EGR ventilu v 5 polohách), což v kombinaci se sirnatým benzínem vede k "zasírání" celého sacího traktu. To je ostatně hlavní důvod, proč MMC od technologie GDI přinejmenším v Evropě zcela upustila. Řešení je jediné - odpojení EGR ventilu, bohužel však jde proti smyslu technologie GDI, která měla přinést úsporu paliva a zlepšení výkonových parametrů při současném snížení exhalací. K výraznému zanešení sacího traktu dochází už od cca 40 tis. ujetých km, ve 100 tis. je snížení objemu množství nasávaného vzduchu v důsledku snížení průchodnosti sacích kanálů opravdu citelné. MMC vyvinula na čištění sacího traktu u GDI speciální technologii (vzdušný vír nesoucí rozdrcené skořápky ořechů - to si fakt nedělám prču!), servismani však tvrdí, že sundání hlavy a mechanické vyčištění sacích kanálů je snad méně pracné a určitě spolehlivější řešení. To sundání hlavy je u GDI bohužel velmi pracné a současně nutné, neboť nejvíce usazenin je právě těsně před ventilovými sedly a na samotných talířcích sacích ventilů. Naopak samotné ventily určitě podpálené nebudou, neboť jsou na extrémní podmínky práce GDI stavěné. Podmínkou ovšem je, že se mohou při své práci pootáčet, a tedy zbavovat se oněch usazenin v místě styku talířků ventilů s ventilovými sedly v hlavě motoru, což zase souvisí se správným fungováním/polohou ventilových vahadel a správnou funkcí hydroštelů... A tady se začarovaný kruh uzavírá.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 červen 2006 11:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
George píše:
[Ahoj,koupil jsem carismu,Klepe jeden hydroštel,tak jsem ho vzal od elringa,stojí 250,to je sranda.Mám ale zahulenej vejfuk,svíčky byly originál IZFR...Koupil jsem nový,ale nechci je tam dávat,abych je nepohřbil...Ty starý jsou černý,i izolátor,je to moc bohatý...Udělal jsem diagnostiku a akorát,co se mi nezdá,je,že když jí chci vytočit,padne předstih na nulu...Divný ne?Myslim,že v zátěži by měl být 30 stupňů...Když odpojim detonační senzor,jde líp do otáček,ale tim to asi nebude...Mam najeto 118 se serviskou a olej nežere...Sundal jsem sání,je mastný,samej karbon,ale egr ventyl neni mastnej...Myslim si,že to někdo podtáčel,odpálil ventyly a teď motor nejde jak má,tak to čidlo klepání neví co má dělat.Sundam hlavu a podívam se na ty ventyly...Jakej je tvuj názor?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 červen 2006 11:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To poslední je chyba při odesílání: předchozí příspěvek to nechtělo vzít...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 červen 2006 21:03 
Offline

Registrován: 10 červen 2006 19:51
Příspěvky: 5
Vydim,že jsi opravdu znalec...Klobouk dolu.Schodil jsem hlavu,a ty sací ventyly,to jsem ještě nevyděl!Celej den jsem škrábal karbon...Hlavně sací kanály v hlavě,ty se povedly.Sání bylo tak důkladně zanesený,že se divim,že to ještě tak pěkně jelo,a nekolýsal volnoběh...Jsem fakt zvědavej,jak to pojede teď.Teď k těm hydroštelum...Ten měkký jsem dvojkou imbusem vypustil,šlo to hezky,ale nechápu,jak mohl klepat,protože,když ho teď mačkam,ventylek drží a ani vzduch z něj rukou nevymáčknu.Ale poletí do koše,pokoušet štěstí nebudu.Měnit to znova a ještě na mým autě,budu mít infarkt.A teď moje otázka:Když odpojim EGR ventyl,bude na mě svítit kontrolka elektroniky a to nechci.Když ale zaslepim kanál,moc nevěřim tomu,že to řídící jednotka nepozná...Už jsi to řešil?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 červen 2006 22:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
klidně ho odpoj, nic tím nepokazíš - ba naopak. já ho mám taky odpojený a už dlouho. Stejně tak jako několik mých kamarádů

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 červen 2006 09:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Přesně tak! Kontrolka řídící elektroniky sice nesvítí, ale ŘJ přesto ví, že EGR ventil nefunguje a "pracuje s tím", což je dobře. Výsledkem je výrazné zúžení rozptylu mezi min. a max. průměrnou spotřebou.

Jinak to, co jsi celý den škrábal, nebyl karbon, ale právě spečené sloučeniny síry...

Ještě k těm hydroštelům: Opakuji, nehledej chybu v hydroštelu samotném, ale v jeho uložení!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Odpojení EGR ventilu
PříspěvekNapsal: 13 červen 2006 14:24 
Offline

Registrován: 26 červenec 2005 15:32
Příspěvky: 24
Bydliště: kósek vod Brna
Odpojení EGR ventilu :

Muzete pls nekdo napsat postup jak odpojit onen zaludny :D ventil u Carismy 1.8 GDI ?
Pripadne nejakou fotecku kde ho najit .


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 červen 2006 16:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
EGR ventil je umístěn hned pod tělesem škrt. klapky: Koukni na něj a na štekr k němu připojený - pokud se nepletu, tak je tam vložen mezikus kabeláže se štekry z obou stran, přičemž na ten špatně přístupný štekr přímo na EGR se můžeš vykašlat - stačí rozpojit mezikus na druhé, podstatně přístupnější straně.

Ale pozor: Po nějaké době odpojení se EGR ventil zanesením úsadami stává zcela nefunkčním a při opětovném připojení elektriky se nerozchodí!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 červen 2006 20:59 
Offline

Registrován: 10 červen 2006 19:51
Příspěvky: 5
Díky všem,hlavně Mitsimu...O výkendu složim motor a pak už si budu jen užívat,a drtit Octávky,jako jsem to dělal s Lancerem,a Eclipsem :D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 červen 2006 16:52 
Offline

Registrován: 06 červen 2006 10:57
Příspěvky: 85
Bydliště: Kdesi
Mno mitsi vycerpavajici odpoved :)) Mas muj respekt :) V tom prispevku rozumim kazdemu druhemu slovu :D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Speciality u GDI
PříspěvekNapsal: 26 srpen 2006 21:09 
George píše:
[Ahoj,koupil jsem carismu,Klepe jeden hydroštel,tak jsem ho vzal od elringa,stojí 250,to je sranda.Mám ale zahulenej vejfuk,svíčky byly originál IZFR...Koupil jsem nový,ale nechci je tam dávat,abych je nepohřbil...Ty starý jsou černý,i izolátor,je to moc bohatý...Udělal jsem diagnostiku a akorát,co se mi nezdá,je,že když jí chci vytočit,padne předstih na nulu...Divný ne?Myslim,že v zátěži by měl být 30 stupňů...Když odpojim detonační senzor,jde líp do otáček,ale tim to asi nebude...Mam najeto 118 se serviskou a olej nežere...Sundal jsem sání,je mastný,samej karbon,ale egr ventyl neni mastnej...Myslim si,že to někdo podtáčel,odpálil ventyly a teď motor nejde jak má,tak to čidlo klepání neví co má dělat.Sundam hlavu a podívam se na ty ventyly...Jakej je tvuj názor?



Svíčky jsou černý jak bota- u GDI běžný jev. Neřeš. Není to žádná bohatá směs, jak si pamatuješ z učňáku. Černo v sání jako když otevřeš dvířka do komína je u GDI běžný jev...Nebuďte furt ze všeho tak vyplašení, proboha! :D


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 září 2006 23:05 
Zdravim, mam jenom takovej dotaz.Mam Carismu 1.8 GDI rv.97 a pochybuju ze ty saci ventily nekdy byly cisteny a chtel bych to dat do pucu, ale sam si na to netroufam kolik to bude asi orientacne stat v servisu? slysel sem ze je pri sundani hlavy treba menit plno tesneni a tak. predem dekuji za odpoved


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 září 2006 23:06 
Zdravim, mam jenom takovej dotaz.Mam Carismu 1.8 GDI rv.97 a pochybuju ze ty saci ventily nekdy byly cisteny a chtel bych to dat do pucu, ale sam si na to netroufam kolik to bude asi orientacne stat v servisu? slysel sem ze je pri sundani hlavy treba menit plno tesneni a tak. predem dekuji za odpoved


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 září 2006 09:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, je na tom dost práce i "těsnění", přičemž aftermarketová nejsou k dispozici. Vzhledem k pracnosti a ceně materiálu to odhaduji na min. 10 tis. Kč.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 září 2006 20:35 
a ma to cenu cistit za ty penize? ja totiz nevim kolik to ubira vykonu jestly tak do 10% tak to asi nema cenu alo pokud by to bylo vyrazne snizeni vykonu tak se to urcite vyplati. mozna vypadam jako nejakej setrile, ale nechci cpat penize do zbytecnosti


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz