mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 00:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchový filtr KN
PříspěvekNapsal: 07 březen 2010 10:15 
Offline

Registrován: 19 únor 2010 19:10
Příspěvky: 32
Bydliště: PP
Automobil: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Ale ja by som tam nemanil dlzku sania ani nic ine...... len na tu prirubu, co sa pripevnuje na seriovy box by som hodil medzikus a na ten by siel filter, takze vlastne dlzka sania ostane skoro rovnaka, zmenou bude iba konicky filter a chybajuci box. A predsa aj keby som dal KN filter do serioveho boxu, tak pisu ze ma o 40% vacsiu priepustnost vzduchu, to pisu aj na tom co som si nasiel ja ..... A co sa Tyka toho ze iba KN??? Vsak predsa pokial aj iny vyrobca dodrzi, konstrukciu filtra, material,a ma schvalenie(TUV), taak nemal by byt ovela horsi ako KN .... a navyse ked ho budem ,,impregnovat", tak ako sa ma .... nie?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchový filtr KN
PříspěvekNapsal: 07 březen 2010 20:20 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Když ono nejde jenom o prostou "délku" sání mezi filtrem a klapkou, ale také o další neopominutelný úsek traktu sání, totiž ten mezi hrdlem sání a boxem filtru. Kromě toho ten box samotný a event. další komory kolem tvoří tzv. rezonátor, jehož naladění je klíčové z hlediska optimalizace odporu (přesněji průtočnosti) sání v učitých otáčkách motoru vzhledem k potřebám vyplachování válců, což má rozhodující vliv na průběh křivky točivého momentu.

To s tou o 40% větší propustností vzduchu je samozřejmě mylný výklad, resp. platí to pro srovnání propustnosti zanešeného klasického papíráku a zanešeného bavlněného filtru. Čerstvě oservisovaný bavlněný filtr má propustnost +-stejnou jako vyměněný nový klasický filtr, a to mj. proto, že filtr je důležitou součástí naladění sacího traktu, pročež by jeho výrazně jiná propustnost toto naladění zrušila, stejně jako cokoli z toho, o čemž uvažuješ. Ostatně to je přesně ten důvod, proč auta s laděným sacím traktem jedou bez filtru hůře, než s filtrem.

Jinak vyrobit skutečně kvalitní bavlněný filtr, který "funguje" ve smyslu dostatečné propustnosti, mechanické odolnosti a současně vysoké filtrační schopnosti, je mnohem složitější, než to na první pohled vypadá, proto bych rozhodně věřil spíše firmě, která je na trhu dlouho a jejíž výrobky se osvědčily, než nějaké napodobenině. Je to stejné, jako srovnávat originální švýcarské hodinky s "fakem" z tržnice, byť třeba povedeným: i když vezmeš na prvníi pohled "dokonalý fake" v cenové hladině 150 USD, stejně to stále nebude originál za 1500 a více USD :!:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchový filtr KN
PříspěvekNapsal: 21 březen 2010 20:58 
Offline

Registrován: 19 únor 2010 19:10
Příspěvky: 32
Bydliště: PP
Automobil: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
A Mitsi, ty mas skusenost, ze ti sla spotreba dole po nahodeni filtra? Lebo co som ja pytal ludi, tak vraveli ze im sla spotreba hore, ci to moze byt sposobene tym, ze dali sisku filter? alebo by nemal byt rozdiel medzi filtrom v boxe a siskou?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchový filtr KN
PříspěvekNapsal: 21 březen 2010 23:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jsem přesvědčen o tom, že "hříbek" na atmosférickém motoru vždy stav věcí (max. výkon, průběh křivky točivého momentu, spotřeba, hlučnost) zhoršuje. Pokud jde o mne, nemohu ke spotřebě nic říct, jelikož můj průměr (byť jde o extrémy, které se mi za celou dobu podařilo zaznamenat :lol: ) se pohybuje mezi 6,8 - 19,6 l/100km, takže stejně prd poznám...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz