mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Vzduchový filtr KN
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1004
Stránka 1 z 2

Autor:  Fallin [ 21 září 2009 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Vzduchový filtr KN

Ahoj,

rád bych znal váš názor na vzduchový filtr KN. Konkrétně na Carismu 1.6, 66kW, r.v. 1997 do originál airboxu. Bude to mít nějaký pozorovatelný vliv na výkon nebo jsou to vyhozené peníze?

Autor:  Čičo [ 21 září 2009 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

Na výkon vplyv žiaden, príp. naozaj nepozorovateľný. Skôr sa to môže prejaviť v lepšej ochote ísť do otáčok - v reakcii na plyn. Zázraky od toho nečakaj...

Dobrým testom môže byť vyhodiť filter úplne a skúsiť sa s tým chvíľu povoziť - zbadáš, že okrem zvukového to žiaden iný efekt nemá.

Autor:  Mitsi [ 21 září 2009 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

No, je tomu trošku jinak: Klasický papírák se strašně rychle zanáší, pročež jeho průchodnost klesá. Suchý filtr z netkané textilie, který používají originál vozy Mitsubishi, tj. vyrobené v Japonsku, je na tom o mnoho lépe. Ovšem KN filtr je stejně nepřekonatelný. V rodině máme dva vozy Mitsubishi a oba jezdí právě na KN. Mohu vřele doporučit a za internetové ceny není co řešit. Efekt je znát hlavně v horní polovině otáček a také na spotřebě. Pokud jde o životnost motoru, najezdil jsem na něj už přes 160 tis. km a žádný problém. Za to dobu jsem ho čistil 3x.

Autor:  Čičo [ 21 září 2009 17:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

Mitsi píše:
Efekt je znát hlavně v horní polovině otáček a také na spotřebě.

Môžeš to, prosím ťa, bližšie vysveliť? Pretože mne nejde do hlavy, ako môže motoru pomôcť viac vzduchu (ak sa tam teda cez škrtiacu klapku dostane), motor pri určitých otáčkach má nejakú spotrebu paliva danú objemom paliva pri jednom vstreku, načo mu bude viac vzduchu keď viac paliva nedostane a s väčším množstvom vzduchu by bola akurát tak chudobnejšia zmes... Dúfam, že si z toho pochopil o čo mi ide :mrgreen:

Autor:  Mitsi [ 21 září 2009 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

No, já jsem pochopil pouze to, že některé věci nejsou logikou prostého uvažování pochopitelné. O:-) Tak např. už dávno nehodnotím aerodynamičnost auta podle toho, jak moc aerodynamicky vypadá. A to samé platí pro jakousi robustnost vozu - od níž jsou schopni někteří odvozovat bezpečnost, jeho jízdní vlastnosti atd. atd.

Ale k věci. Existuje parametr, který se nazývá hltnost motoru. Když dokážeš do motoru dostat více vzduchu, do toho vzduchu pošle ŘJ více paliva a tím lépe to jede. Naopak čím lépe to jede, tím méně tomu musíš šlapat na krk a tím méně to zase spotřebuje. Jenže dostat tam více vzduchu neznamená zcela odstranit všechny překážky v jeho průchodu: věc je mnohem složitější a u nepřeplnovaného motoru se odvíjí primárně od naladění sání a výfuku. Může se proto stát, že motor zcela bez filtru pojede hůře, než s filtrem.

Stalo se mi - a už jsem o tom tady někde psal - že Galant v automatu na zcela nový neznačkový suchý filtr z netkané textilie ztratil schopnost kick-downu. Na značkový textilák a na KN chodil zcela normálně. Umíš to vysvětlit? Já ne.

Autor:  pajama [ 21 září 2009 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

moja skusenost vravi jednoznacne textilne
ja KN nemam - dostal som ho darom uz pouzity ale je to ine vozenie
a ak uz nic tak aspon nemusis menit / ja som menil tak 2-3krat do roka urcite a to nie preto ze som si to niekde precital, ale preto, ze "zlenivenie" bolo neprehliadnutelne, samozrejme spotreba detto
a teraz absolutne bez starosti akurat ze ho nemam v air boxe za co sa dost hanbim, ale ine veci maju prednost, ale aj na to pride

Autor:  Mitsi [ 22 září 2009 16:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

No a kde ho tedy máš, když ne "v boxu"?

Autor:  pajama [ 23 září 2009 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

nespomenul som, ze mam konusovy, teda som vyhodil povodny box a na tom mieste mam teraz ten "podarunok"
tym boxom som ani tak nemyslel "box" ako taky ale skor nejaku prepasku zabranujucu nasavaniu zohriateho vzduchu

Autor:  Mitsi [ 24 září 2009 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

Kdyz ono nejde jen o nasavani ohrateho vzduchu, ale predevsim o zruseni naladeni saciho traktu. Proto jsem uz drive napsal, ze odstraneni všech prekazek pruchodu vzduchu v sani nemusi byt ku prospechu veci: jak z hlediska vykonu, tak predevsim prubehu tociveho momentu. Pravda, u preplnovaneho motoru to asi neni zase az tak kriticke.

Autor:  pajama [ 24 září 2009 20:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

ja som nechal aj hadicu co viedla od origo boxu ku "turbu" povodnu , na to prechodku a na nu filter....
vsimol som si na mojom origo boxe ze vo vnutri, na zaciatku potrubia za filtrom, bola plocha potrubia znacne zuzena, na dalsich asi 20cm sa zvacsila na asi d=7cm no a vstup do "turba" je asi taky ako bol na zaciatku potrubia
no a ja si myslim, ze u preplnanych motorov maju taketo "prekazky" este dolezitejsiu funkciu ako u atmosferickych
uz som nas tym dlho premyslal a asi to aj tak spravim a sice ze si kupim vlozku do origo boxu a supnem ju tam naspat aspon porovnam ... samozrejme z netkanej textilie

Autor:  Mitsi [ 25 září 2009 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

Dodatek k předchozí debatě: chudá směs nehrozí, jelikož ŘJ přes váhu vzduchu ví přesně, kolik si ho je motor v každém okamžiku schopen nasát, a tomu přizpůsobí dávku vstřiku.

Autor:  Romco911 [ 05 březen 2010 15:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

Zdravim, mam otazlu ohladom univerzalneho sportoveho vzduchoveho filtra.... co hovorite na neznackove? nasiel som konicky s cenou 23 Eur, ked si vezmem, ze seriovy ,,papierovy" ma stoji okolo 13 Eur(a vidite ako casto sa ma menit?), taak uvazujem ze si hodim do auta tento http://www.auto-moto-shop.sk/1/index.ph ... akc=detail

Chcel by som ho dat aj koli cene, a aj som tu cital ze sa to na GDI moze pozitivne na spotrebe, aj na zivoitnost motora a aj zmenu zvuku motora, nech ma motor krajsi zvuk ... :oops:

Budem musiet vyhodit seriovy box, na filter. Chcel by som aj od narazniku, natiahnut hadicu aby bol priamy privod vzduchu na filter, mozem dat tu hadicu rovno do narazniku? (na priamy napor vszuchu?) nemoze to robit neplechu, co ja viem ze napriklad, ze bude privadzat aj vodu na filter, alebo nieco take? ..... taktiez uvazujem aj nad hlinikovym plechom oddelit od motoru, aby nesiel teply vzduch k filtru

Chel by som to urobit, takto, ako som to nasiel na CZ fore, ako si to urobil Dejve , akurat chcem este hadicu potiahnut poza baterku, aby som mal privod vzduchu na filter :lol:

Přílohy:
06110_104_1_500.jpg
06110_104_1_500.jpg [ 27.54 KiB | Zobrazeno 11418 krát ]
18438_1872_dsc00427.jpg
18438_1872_dsc00427.jpg [ 396.68 KiB | Zobrazeno 11483 krát ]

Autor:  Mitsi [ 05 březen 2010 16:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

Můj názor je zcela jednoznačný: Když bavlnu, tak jedině od K/N a výhradně do boxu :!:

Autor:  Romco911 [ 05 březen 2010 16:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

a smiem vediet aj preco mas tento nazor?

Autor:  Mitsi [ 05 březen 2010 16:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

Viz můj příspěvek z čtv zář 24, 2009 10:31 am o něco výše.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/