mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Vzduchový filtr KN
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1004
Stránka 2 z 2

Autor:  Romco911 [ 07 březen 2010 10:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

Ale ja by som tam nemanil dlzku sania ani nic ine...... len na tu prirubu, co sa pripevnuje na seriovy box by som hodil medzikus a na ten by siel filter, takze vlastne dlzka sania ostane skoro rovnaka, zmenou bude iba konicky filter a chybajuci box. A predsa aj keby som dal KN filter do serioveho boxu, tak pisu ze ma o 40% vacsiu priepustnost vzduchu, to pisu aj na tom co som si nasiel ja ..... A co sa Tyka toho ze iba KN??? Vsak predsa pokial aj iny vyrobca dodrzi, konstrukciu filtra, material,a ma schvalenie(TUV), taak nemal by byt ovela horsi ako KN .... a navyse ked ho budem ,,impregnovat", tak ako sa ma .... nie?

Autor:  Mitsi [ 07 březen 2010 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

Když ono nejde jenom o prostou "délku" sání mezi filtrem a klapkou, ale také o další neopominutelný úsek traktu sání, totiž ten mezi hrdlem sání a boxem filtru. Kromě toho ten box samotný a event. další komory kolem tvoří tzv. rezonátor, jehož naladění je klíčové z hlediska optimalizace odporu (přesněji průtočnosti) sání v učitých otáčkách motoru vzhledem k potřebám vyplachování válců, což má rozhodující vliv na průběh křivky točivého momentu.

To s tou o 40% větší propustností vzduchu je samozřejmě mylný výklad, resp. platí to pro srovnání propustnosti zanešeného klasického papíráku a zanešeného bavlněného filtru. Čerstvě oservisovaný bavlněný filtr má propustnost +-stejnou jako vyměněný nový klasický filtr, a to mj. proto, že filtr je důležitou součástí naladění sacího traktu, pročež by jeho výrazně jiná propustnost toto naladění zrušila, stejně jako cokoli z toho, o čemž uvažuješ. Ostatně to je přesně ten důvod, proč auta s laděným sacím traktem jedou bez filtru hůře, než s filtrem.

Jinak vyrobit skutečně kvalitní bavlněný filtr, který "funguje" ve smyslu dostatečné propustnosti, mechanické odolnosti a současně vysoké filtrační schopnosti, je mnohem složitější, než to na první pohled vypadá, proto bych rozhodně věřil spíše firmě, která je na trhu dlouho a jejíž výrobky se osvědčily, než nějaké napodobenině. Je to stejné, jako srovnávat originální švýcarské hodinky s "fakem" z tržnice, byť třeba povedeným: i když vezmeš na prvníi pohled "dokonalý fake" v cenové hladině 150 USD, stejně to stále nebude originál za 1500 a více USD :!:

Autor:  Romco911 [ 21 březen 2010 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

A Mitsi, ty mas skusenost, ze ti sla spotreba dole po nahodeni filtra? Lebo co som ja pytal ludi, tak vraveli ze im sla spotreba hore, ci to moze byt sposobene tym, ze dali sisku filter? alebo by nemal byt rozdiel medzi filtrom v boxe a siskou?

Autor:  Mitsi [ 21 březen 2010 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vzduchový filtr KN

Jsem přesvědčen o tom, že "hříbek" na atmosférickém motoru vždy stav věcí (max. výkon, průběh křivky točivého momentu, spotřeba, hlučnost) zhoršuje. Pokud jde o mne, nemohu ke spotřebě nic říct, jelikož můj průměr (byť jde o extrémy, které se mi za celou dobu podařilo zaznamenat :lol: ) se pohybuje mezi 6,8 - 19,6 l/100km, takže stejně prd poznám...

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/