mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 22 listopad 2024 01:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 27 březen 2010 15:28 
Offline

Registrován: 27 březen 2010 15:15
Příspěvky: 11
Automobil: Carisma
Typ motoru: GDI
Rok výroby: 1997
Všechny vás tu zdravim, mám carismu a už nějaký čas mám problém se startem za tepla. 4ili jakmile se motor trochu ohřeje tak nejde natočit. Měl jste už někdo stejný problém? Prosím o radu jak to odstranit. Diagnostika hodila "vysoké teploty na ŘJ" čím to je


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 27 březen 2010 16:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zatím jsem se tím nesetkal, ale výkonová část ŘJ motoru je právě z důvodu lepšího chlazení umístěna na hrnci levého předního podběhu v motorovém prostoru, zatímco ta hlavní je někde v přístrojovce. Nemáš tu v motorovém prostoru něčím zakrytou?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 27 březen 2010 16:22 
Offline

Registrován: 19 únor 2010 19:10
Příspěvky: 32
Bydliště: PP
Automobil: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Raz sa to stalo aj mne .... na 4 pokusy sa mi nepodarilo nastartovat, ale ked som vypol klucik a dal polohy rozviestenych kontroliek, pockal pokial pozhasinaju a nastaroval az potom tak naskocil ..... tiez som nevedel cim to bolo, ale zatial sa to chvalabohu nezopakovalo :smile:


S podobnym problemom som sa stretol na otcovom Renaulte Espace, tam v zime pri zohriatom motore nesla nastartovat pokial, sa neochladil...... neskor me zistili ze na ked sa odpoji jedno cidlo na sani tak naskoci hned bez ochladenia. (A svyskytlo sa nam to na viacerych Espacoh)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 27 březen 2010 19:28 
Offline

Registrován: 27 březen 2010 15:15
Příspěvky: 11
Automobil: Carisma
Typ motoru: GDI
Rok výroby: 1997
V motorovém prostoru nemám nic navíc, co by tuto část ŘJ mohlo zakrývat, nicméně se po tom podívám. Díky za tip


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 27 březen 2010 19:32 
Offline

Registrován: 27 březen 2010 15:15
Příspěvky: 11
Automobil: Carisma
Typ motoru: GDI
Rok výroby: 1997
Nevím ale na sání je co vím jen " průtokoměr" a pak je až škrtící klapka tak nevím které čidlo máš na mysli.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 27 březen 2010 20:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já mám na mysli tu kovovou krabici velikosti autorádia, co do ní vede jeden štekr s obrovským množstvím drátů, tedy žádné "čidlo". A mimochodem: Když otočíš klíčkem, aby se rozsvítily kontrolky, cvaká Ti EGR ventil? Necháš ho vždy "odcvakat", a pak teprve startuješ?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 27 březen 2010 20:56 
Offline

Registrován: 27 březen 2010 15:15
Příspěvky: 11
Automobil: Carisma
Typ motoru: GDI
Rok výroby: 1997
Mitsi píše:
Já mám na mysli tu kovovou krabici velikosti autorádia, co do ní vede jeden štekr s obrovským množstvím drátů, tedy žádné "čidlo". A mimochodem: Když otočíš klíčkem, aby se rozsvítily kontrolky, cvaká Ti EGR ventil? Necháš ho vždy "odcvakat", a pak teprve startuješ?



nevím kde presně bych měl hledat někde poblíž pal.filtru? Egr ventil cvaká jen někdy dyž je auto studené a po rvním nastartování jde jen někdy. samozřejmě nechávám zhasnout všechny kontrolky než začnu startovat.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 27 březen 2010 21:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
EGR ventil si musí zacvakat při každém startování! Výjimkou je jediná situace, totiž když motor vypneš a ihned startuješ znovu. Ta "krabice" je nad horním upevněním levého McPhersonu a vede do ní bezkonkurenčně největší štekr, který se v motorovém prostoru nachází.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 28 březen 2010 10:21 
Offline

Registrován: 27 březen 2010 15:15
Příspěvky: 11
Automobil: Carisma
Typ motoru: GDI
Rok výroby: 1997
Mitsi píše:
EGR ventil si musí zacvakat při každém startování! Výjimkou je jediná situace, totiž když motor vypneš a ihned startuješ znovu. Ta "krabice" je nad horním upevněním levého McPhersonu a vede do ní bezkonkurenčně největší štekr, který se v motorovém prostoru nachází.



Tak funkce EGR ventilu se zdá v pořádku. Stejně přemýšlím že ho asi zaslepím. Myslíš že ten EGR ventil může mít takový vliv na start za tepla? Nemohlo by to být třeba špatnou funkcí teplotního čidla? Zdá se mi, že se motor při opakovaném pokusu o start přesycuje. Jakmile pak chytne je cítit zápach paliva ale takový zvláštní ne přímo benzínový. Zkoušel jsem už i odpojit výfuk hned za svodama jestli není náhodou ucpaný kat., ale bez výsledku. Vyměnil jsem palivový filtr, vzduchový filtr, škrtící klapku jsem čistil, ale nebyla nějak extrémě zakarbonovaná. Ta "krabice" , není ničím zakrytá. Napadá tě něco?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 28 březen 2010 12:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Napadá mě, že pokud Ti EGR necvaká za tepla (což v každém případě dělat musí), tak zřejmě zůstává viset (a teď Ti neřeknu, proč - třeba k tomu nedostává impuls z výkonové části ŘJ motoru...). No a pokud zůstane viset v (po)otevřené poloze, tak logicky nenastartuješ. :idea:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 28 březen 2010 14:27 
Offline

Registrován: 27 březen 2010 15:15
Příspěvky: 11
Automobil: Carisma
Typ motoru: GDI
Rok výroby: 1997
To je možné a tím zaslepením by se to mohlo teoreticky odstranit?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Měl už někdo stejný problém?
PříspěvekNapsal: 28 březen 2010 15:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pro začátek by možná stačilo odpojit (za studena, kdy je předpoklad, že EGR zůstal zavřený) jeho štekr a vyzkoušet, jak se to bude chovat za tepla.

Zaslepení EGR samozřejmě řeší otázku čistoty sacího traktu, na druhou stranu do značné míry eliminuje důvody, proč byl ten motor vlastně konstruován tak, jak byl konstruován: rozptyl min. a max. průměrné spotřeby se zmenší, průměr půjde nahoru, stejně tak produkce NOx, a tím pádem i potřeba častější regenerace de-NOx katalyzátoru...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz