mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 23:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém s řazením
PříspěvekNapsal: 08 říjen 2009 10:25 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Hola hola,

už nějakou dobu jsem pozoroval problém se zařazením jedničky a zpátečky, ale za poslední týden se to zhoršilo natolik, že se 80% zařazení těchto rychlostí prostě nepovede. V případě jedničky tam spadne trojka, v případě zpátečky nic, a musím to rvát oběma rukama.

Kdybych pro začátek nehledal problém přímo v převodovce, kde doufám není, napadlo mě, jestli to nemůže způsobovat táhlo řazení. Když si totiž přizvednu kroužek, abych řadící páku dostal o kousek blíže k noze, jako bych chtěl řadit zpátečku, ale ne zas tak daleko, tak tam jednička hupne jedna radost. Napadlo mě teda, jestli nebudou vykloktaný "klouby" táhla řazení (možná teď používám nesprávné názvy, ale asi mě chápete). V případě mé převodovky (renault) je táhlo vedeno zespodu na podvozku od řadící páky k převodovce. Na každém konci je vidlice s pouzdrem (kloub), a právě na jednom z těch pouzder jsem vypozoroval vůli.

Takže teď otázky. Jsem uplně mimo, a mám problém hledat jinde? Pokud by to mohlo být ono, jak se to přesně jmenuje? Hledal jsem to pouzdro / kloub různě po netu, u Kellyjů a všude možně, a buť to nemůžu najít, protože neznám název, nebo to asi nikdo nemá. Takže co přesně mám hledat? A kde?

Přikládám foto té vykloktané věci.

Moc díky za radu.


Přílohy:
tahlo1.jpg
tahlo1.jpg [ 424.53 KiB | Zobrazeno 6776 krát ]

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řazením
PříspěvekNapsal: 08 říjen 2009 10:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
http://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=174&start=0
Obrázek

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řazením
PříspěvekNapsal: 08 říjen 2009 10:59 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
No to jsem teda mamlas. Tohle jsem vůbec nenašel. :oops:

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řazením
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2009 02:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nedávno se mne tu někdo ptal, proč ne převodovku Renault. A toto je jeden z důvodů: TÁHLA. U převodovky Mitsubishi se totiž řadí pomocí lanovodů, které zcela oddělují agregát od řadičky, takže se do ní nepřenášejí žádné vibrace ani výkyvy agregátu. K tomu nehrozí mechanické poškození řazení odspoda a ztráta převodového oleje při poruše gufera - Mitsubishi má řadicí mechanismus vyřešený shora.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řazením
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2009 09:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Keď už si to spomenul - mám GDI (teda s japonskou prevodovkou) a začali sa mi ťažšie radiť niektoré stupne (hlavne trojka) - akoby tam niečo drhlo (predtým tam padali samé) a trasie sa mi prev. páka napr. pri ubratí plynu. Čím by to mohlo byť?

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řazením
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2009 10:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nejspis mas uvolnenou radicku v kulise a.tim uz nesedi nastaveni delky lanovodu. Rozeber to, zjisti, kde je nadmerna vule, vyres problem a znovu spravne nastav delku lan. Pokud je nastavovani u radicky, zadna potiz, pokud na druhe strane - u prevodovky, bude to pakarna. Tak hodne zdaru!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řazením
PříspěvekNapsal: 09 říjen 2009 10:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Tak dík. Skúsim sa na to pozrieť. :think:

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz