mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 16:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 14 říjen 2009 11:11 
Offline

Registrován: 29 září 2009 10:22
Příspěvky: 28
Bydliště: Frýdek- Místek
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GL 85kW
Rok výroby: 97
Nevím tady jsem projel celé forum ale žádný tip na můj motor jsem nenašel. Případně i značku svíček. Snad pan Mitsi poradí :smile:

DÍKY :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 říjen 2009 11:38 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nalej tam jakykoli olej normy ACEA A3 v 10W-40 a men ho nejpozdeji po 10 tis.km, vcetne filtru. Vyborny je Total 7000, ale kdyz pouzijes Cinol, urcite motoru neublizis. Naopak svicky vyhradne Denso nebo NGK, nejlepe Denso Iridium Power, ktere jsou spickou v oboru. Pokud se nekomu bude zdat, ze jsem doporuceni oleje tzv. podstrelil a naopak svice prestrelil, pak mohu ujistit, ze vim, proc jsem doporucil to, co jsem doporucil, a to i vzhledem k vysokemu km probehu daneho vozu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 říjen 2009 11:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Sviečky do Japoncov jedine NGK (BKR6E-11) alebo Denso (K20PR-U11, IK20, VK20).

Olej napr. Valvoline Durablend 10W-40.

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 říjen 2009 12:16 
Offline

Registrován: 29 září 2009 10:22
Příspěvky: 28
Bydliště: Frýdek- Místek
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GL 85kW
Rok výroby: 97
DÍKY PÁNOVÉ. TEN TOTAL 7000 SE MI ZAMLOUVÁ :twisted:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 listopad 2009 02:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 listopad 2009 02:31
Příspěvky: 6
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92KW
Rok výroby: 1998
MITSI:Po přečtení fóra na téma jaký olej do Carismy s motorem GDi,jsem se dočetl že doporučuješ 2 oleje.

Buď TOTAL 7000 10W 40,nebo Valvoline 10W 40.

Tak by mě zajímalo,který bys vybral,ten Total nebo Valvoline radši?Cenově jsou zhruba stejné,takže v tom problém není.Chci tam dát jen to nejvhodnější.

Díky za radu


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 listopad 2009 15:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, něco jsem jsem sice na základě vlastních zkušeností doporučil, ale rozhodně netvrdím, že pouze toto a nic jiného není "vhodnější". Výhodou Totalu 7000 je, že při velmi příznivé ceně se jedná o jeden z "nejsyntetičtějších" (tj. PAO) olejů na trhu. Ale když si vybereš z kategorie ACEA A3/B3 nebo, ještě lépe, A3/B4 v klasifikaci API SJ (nikoli už SM), viskozitě SAE 10W-40 a BEZ označení "lehkoběžný", určitě neuděláš chybu. Jenom prosím, ne Castrol Magnatec!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 listopad 2009 16:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 listopad 2009 02:31
Příspěvky: 6
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92KW
Rok výroby: 1998
Tak jsem koupil ten Valvoline Durablend jak tu někde doporučovals,tak snad bude v pohodě.

Dík za odpověď.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 listopad 2009 16:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, OK!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22 listopad 2009 21:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 listopad 2009 02:31
Příspěvky: 6
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92KW
Rok výroby: 1998
Tak moje práce se zastavila a je to nedokončeno.Olej vypuštěný(vyteklo pouze tak 2 litry což nechápu :think: ),starý filtr odšroubovaný,ale bohužel mi prodali špatný filtr.
Sice je to určitě na carismu,ale měl celkový větší průměr,a nevlzezl se tam,vadila olejová vana.Asi sedí na jiné carismy :think:

Takže je to teď dva dny bez oleje ten motor,snad to ničemu nevadí.a hned zítra jdu vyměnit filtr,doufám že budou mít s měnším průměrem.

Píšu to sem proto,kdyby to někdo měnil,ať si první zjistí jaký tam má filtr,ať pak zbytečně nemusí utíkat do obchodu jako já.

Já to bohužel měnil v sobotu odpoledne a už nebylo nikde otevřené :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 23 listopad 2009 08:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak na to bacha, do GDI patří správně jiné filtry, než do MPI, a pro 2,4 GDI to platí dvojnásob. Máš jenom štěstí, že se tam nevešel, mohlo to skončit hůř...

Kontroloval jsi hladinu oleje před jeho vypuštěním? Zřejmě ne, jinak bys nebyl tak překvapen, že tam zbyly pouze dva litry... Ony totiž GDI motory olej docela papají, a pokud předchozí majitel kašlal na pravidelnou kontrolu hladiny a doplňování, máš téměř určitě zaděláno na problémy.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 23 listopad 2009 16:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 listopad 2009 02:31
Příspěvky: 6
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92KW
Rok výroby: 1998
Olej jsem kontroloval,a před vypuštěním tam bylo fous pod spodní riskou,takže už jakoby málo.

Filr mi dnes vyměnili,dali mi od firmy Niparts,prý ten originál co se tam dával při výrobě.Je na něm psané made in japan,ale jestli je pravda co říkají,netuším.

Ten co jsem vymontoval jako starý,ten byl od Bosche.

Můžu se zeptat,jelikož jsem laik,jaký by to mělo dopad kdyby tam nebyl správný filtr?Jako laik jsem si myslel,že když se tam vejde,a sedí závit,že to je jedno jaký tam je.Myslel jsem že všechny olejové filtry pracují stejně.Takže rád se nechám poučit ať příště vím.

A doufám že ten od niparts je správný :pray: ?Je užší a delší o kapku než ten co mi dali na první pokus.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 23 listopad 2009 17:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nipparts je OK, nicméně se v žádném případě nejedná o "originál" montovaný při výrobě! MMC má svoje vlastní filtry, za plnohodnotné náhrady prvomontáže se pak považují ještě příslušné modely od Bosche (ale výhradně v případě made in Japan) a Purflux (made in France).

Hlavní rozdíl mezi filtry pak není ani tak v rozměrech a závitu (to pozná každý), ale především - samozřejmě kromě filtrační schopnosti a odporu, který filtrační část klade průtoku oleje - v nastavení ventilů uvnitř: jsou tam dva - jeden zpětný, druhý obtokový. Pokud něco z těchto "vnitřních věcí", které na první pohled nevidíš, tzv. nesedí, může to mít závažné následky v podobě nedostatečného mazání motoru (nesedí "odpor" filtru), absence filtrace (olej jde obtokem namísto přes filtrační část) či opožděného náběhu mazání po nastartování studeného motoru (zpětný ventil umožňuje stečení většiny oleje do olej. vany). Proto se na filtru nemá šetřit!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 23 listopad 2009 17:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 listopad 2009 02:31
Příspěvky: 6
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92KW
Rok výroby: 1998
Tak to jsem rád že ten Niparts je ok.Paní mi právě tvrdila,že to jsou originály(né že bych ji věřil,ale nic o tom nevím,tak jsem nic neříkal).A aspoň je to made in Japan,tak aspoň něco.

A ještě jedna věc.Trošku mě znervóznila tahle tvá věta....pokud předchozí majitel kašlal na pravidelnou kontrolu hladiny a doplňování, máš téměř určitě zaděláno na problémy....

Šlo by to trošku rozšířit o jaké problémy by se jednalo???kdybych náhodou něco pozoroval ať vím o čem je řeč.

Jinak auto jsem byl projet,a zdá se že jezdí,tak snad bude vše v pořádku.

Kdyby měl někdo tip,kam se starým olejem,uvítám radu.Měnil jsem si olej poprvé a tak jsem to nemusel řešit.Je mi jasný že do popelnice to dát nemůžu,ale víc nevím.

Mitsi:díky moc za tvůj čas a za odpovědi. :!:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 23 listopad 2009 18:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ad nedostatek oleje (v motoru): Raději to nechtěj vědět! Pokud to jezdí OK a nic "závadného" nepozoruješ, tak se tím nezabývej dříve, než to nastane.

Ad přebytek vyjetého oleje: Existují sběrné dvory. Já to ovšem řeším tak, že vyjetý olej vozím do svého dvorního :wink: pneuservisu, kde sami mění oleje, tudíž tam občas zajíždí sběrná služba. Sice jim to není moc po chuti (když jim do 200l sudu přileju svých 20l z kanystru), ale protože patřím mezi dobré zákazníky...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 23 listopad 2009 18:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 listopad 2009 02:31
Příspěvky: 6
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI 92KW
Rok výroby: 1998
Že by mě teda tvá odpověď o případném nedostatku oleje v motoru uklidnila,to teda říct nemůžu :smile:

Ale nezbývá mi nic jiného než ti věřit a řídit se tím. :smile:

Ovšem co s tím olejem,to teda nevím :think: .Asi budu muset skočit někam do servisu jestli mi to někde nevezmou.Ale pochybuju teda že budou ochotní :???:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz