mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 25 duben 2024 17:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 06 prosinec 2009 11:38 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
mitsi, až takovou nedůvěru k lidem nemám, zvlášť když jsem v tom servisu byl - sice oddělen přes přijímací "trubku" ale na auto bylo vidět, i když blbě... Co by tam dělal celých 6 hodin ??? A až to skončilo, tak jsem si vyžádal tu kladku i řemen, abych se na to podíval a právě měl jistotu jejich výměny. Pak po ujetí cca 5km jsem to jel reklamovat - něco tam nedotáhl a šly z toho ve vyšších otáčkách divné zvuky a navíc to škubalo při akceleraci - tak jsem se tam vrátil , teď už eliminoval přejímací trubku a chtěl rovnou toho,co to dělal - napíchl na diagnostiku,tam údajně vynechávání 4. válce, resetli to a od té doby bez problémů ... omluvili se a já odjel teď už bez problémů domů ...
ad htp: o opakovaně prodlužovaném napínáku jsem nevěděl, sorry , jinak ten facelift motoru proběhl letos na jaře to vím určitě.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 prosinec 2009 19:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mám ze servisů a se servisy všeho druhu jenom ty nejhorší zkušenosti. A třebaže jsem známý tím, jaký jsem pes, přesto si troufnou to na mne znovu zkusit. Svým způsobem závidím lidem, kteří jednak důvěřují, jednak prd poznají - nic ve zlém. A tak jsem odkázán jezdit často stovky (a někdy i o řád více...) km tam, kde jsou schopni mi nejen vyhovět dle mých představ, ale dokonce to udělat lépe, než bych si kdy představoval a/nebo si to udělal sám. Pár konkrétních případů jsem tady, na fóru, už uváděl, ale "v rukávu" jich mám mnohem více, bohužel... :mad:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 prosinec 2009 15:19 
Offline

Registrován: 29 září 2009 09:49
Příspěvky: 10
Automobil: carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Mám několik aut a nikdy jsem nedodržel časový limit výměny řemenů - vždy jsem ho překročil.
Na Carismě 1,8 GDI z roku 1998 byly vyměněny řemeny v roce 2008 při cca 120.000 km.
Mezitím jsem je po uvolnění krytu jen lehce nastříkal silikonovým olejem.
Řemeny tedy bez problémů přežily 10 let a 120.000 km. Překvapila mne poměrně velká vůle
v ložisku napínací kladky.
Interval pro výměnu 4 roky lze tedy chápat spíš jako alibismus výrobce-co kdyby náhodou.
Napínací kladky by mohly vydržet ještě jednou 40.000 - jejich cena v poměru k ceně práce
za výměnu není až tak horentní. Pokud by se na nových řemenech po výměně mělo najet
90.000 , pak už budou kladky na hraně rozpadnutí ( 40.000 +90.000) a to bych asi neriskoval.
Někdo mne upozornil, že by se s výměnou rozvodů mělo měnit "hydraulické napínátko" řemene.
O kterém se zde naoplátku nikdo nezmiňuje. Na mém autě je teď 155.000 a zatím drží.
Pokud hodláš rozvody měnit po 40.000 tak asi ani to napínátko nehude aktuální, ale ví někdo,
jestli měnit nebo něměnit ? Asi bude levnější než následná škoda.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 prosinec 2009 15:38 
Offline

Registrován: 29 září 2009 09:49
Příspěvky: 10
Automobil: carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Ještě k cenám (- samotný řemen mitsu stojí 2700, kladka 2500 , práce prý 2-3 hod. , takže snad max. 7 000 dohromady)

Toto jsou opravdu nehorázné ceny, já jsem řemen + 2 kladky koupil v akci 2100,- jinak to lze
běžně koupit do 3,000 Kč s tím že občas něco nakupuji, nebo to do 3,000 kč lze koupit i přes internet.
Nějakou velkou záruku od servisu také nelze očekávat - leda by se to rozsypalo hned. Jde o díly
s delší životností a jak dlouho Vám ručí servis- pokud se k vůbec nějaké záruce dá přemluvit.

Na druhé straně, pokud to někdo udělá za dvě hodiny, je u mne machr. A za co je tam potom
v součtu těch 12,000 Kč ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 prosinec 2009 19:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
kozacek píše:
Někdo mne upozornil, že by se s výměnou rozvodů mělo měnit "hydraulické napínátko" řemene.
O kterém se zde naoplátku nikdo nezmiňuje.

Mitsi určite odpovie podľa svojich skúseností, ja dám len dielenskú príručku:

Příloha:
gdi.jpg
gdi.jpg [ 55.09 KiB | Zobrazeno 9816 krát ]


Takže vysúšať a meniť, len ak treba...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 prosinec 2009 22:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Např. Honda připouští výměnu kladek ob jednu výměnu řemenu, tj. očekává jejich dvojnásobnou životnost ve srovnání s řemenem. Ostatně hlavním problémem starých kladek s novým řemenem je to, že se nedokáží srovnat s vyšším předpětím nového řemene.

Ale zpět k Mitsubishi. Na těchto vozech jsem dělal rozvody několikrát a nikdy jsem nenarazil na žádné laicky zjistitelné poškození kladek ani řemenů. To však neznamená, že jsou "věčné": známému, který ignoroval lhůtu výměny rozvodů, hlavní řemen na Galantovi praskl, naštěstí při startování, takže k poškození motoru nedošlo.

Pokud jde o ten hydraulický napínák (no, on je to spíše tlumič či kompenzátor měnící se délky řemene v souvislosti s tepelnou roztažností), ne každý motor Mitsubishi je jím osazen (GDI ho ale všechny mají). Názory na jeho preventivní výměnu se liší: jeden z mých osvědčených servisů tvrdí, že ho mění ze zásady vždy, protože si nemůže dovolit žádné následné problémy, druhý ho mění dle konkrétního posouzení jeho stavu, přičemž rozhodujícím vodítkem je únik oleje. Na Galantu 2,5 V6 jsem ho při 178 tis. km nechal původní, ale na SW 2,4 GDI se ho při 230 tis. km chystám raději vyměnit.

Co do "záruky na rozvody", představa nějakého pozdějšího dovolání je opravdu spíše iluzorní. Dokonce jsem byl přítomen v servisu, kde mechanik právě předělával v jiném značkovém servisu čerstvě dělané rozvody na Carismě 1,8 GDI, kterýžto motor málem dojel na to, že nějaký blbec nemohl utáhnout napínací kladku právě proto, že mu neustále ujížděl ten hydraulický napínák, tak ji prostě pootočil na druhou stranu a dotáhl na fest, až se přestala točit a nový řemen po ní jel na sucho. Ten pískavý zvuk pak donutil majitele vrátit se zpět, oni to jen prostříkali nějakým sprejem, který onen zvuk na nějaký čas utlumil, a poslali ho pryč... To jen na doplnění žalostného obrázku práce servisů.

Za dvě hodiny se dají udělat "jednoduché" rozvody na motoru Mitsubishi, kde nejsou dva řemeny, vyvažovací hřídele, blbý přístup apod., stěží pak ale na GDI.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2009 23:19 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
ad kozacek:
Psal jsem to tady výš, vyšlo mě to na 7807kč - vyměněn řemen orig. mitsu a kladka koyo. Jinak najdi si tady někde, co píše mitsi o originál řemenech mitsubishi - o jejich mimořádné kvalitě. Na základě jeho názoru jsem do toho šel. Jinak vím taky o rozvodech různých značek za různé ceny, ale vzhledem k tomu, že rozvody jsou enormně důležitá věc, tak tady nešetřím. Bohužel právě ten originál nelze koupit jinde než u mitsubishi ... a tady je jejich tučná provize ... Každopádně mě napadlo - jestli ten orig. není firma herth and buss jakoparts (možná mitsi ví ?). Každopádně na tom původním řemenu je napsáno mitsubishi made in japan a to je myslím všechno.
Jinak mám doma zpátky řemen i kladku a podle mě ( jsem ovšem laik) vypadá naprosto neopotřebovaně - žádné viditelné poškození.
Jinak neměnit řemen 10 let a navíc 120000km je podle mě docela hazard - asi bych neusnul strachy ... nedávno jsem byl na vrakáči kvůli jiné věci na moji škodovku a ze zájmu jsem mrknul i na jiné značky a pátral jsem proč tam ty auta - myslím nehavarovaná jsou - většina má prdlý rozvoďák - prostě při nižší ceně auta se to už nevyplatí opravovat... a právě z tohoto bych měl u takového staršího strach - lépe investovat něco než ztratit daleko víc ... toť můj názor.
Jinak mám 1,6 16v - ten nemá hydraulický napínák - proto se to tu neřešilo ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 prosinec 2009 00:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepik píše:
Bohužel právě ten originál nelze koupit jinde než u mitsubishi ... a tady je jejich tučná provize ...

Bohužel, je tomu tak.

Každopádně mě napadlo - jestli ten orig. není firma herth and buss jakoparts (možná mitsi ví ?).

Určitě není!

Jinak mám doma zpátky řemen i kladku a podle mě ( jsem ovšem laik) vypadá naprosto neopotřebovaně - žádné viditelné poškození.

To jen potvrzuje mé zkušenosti, nemusí to však být garancí, že třeba zrovna zítra nepraskne.

Jinak neměnit řemen 10 let a navíc 120000km je podle mě docela hazard - asi bych neusnul strachy

Samozřejmě, já taky!

... nedávno jsem byl na vrakáči kvůli jiné věci na moji škodovku a ze zájmu jsem mrknul i na jiné značky a pátral jsem proč tam ty auta - myslím nehavarovaná jsou - většina má prdlý rozvoďák - prostě při nižší ceně auta se to už nevyplatí opravovat... a právě z tohoto bych měl u takového staršího strach - lépe investovat něco než ztratit daleko víc ... toť můj názor.

Můj také, což však nemění nic na tom, že to jsou zloději.

Jinak mám 1,6 16v - ten nemá hydraulický napínák - proto se to tu neřešilo ...

Ostatně, jak jsem už psal výše, ne všude ten "tlumič" je.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27 leden 2010 14:28 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Tak mám zřejmě špatnou zprávu - po necelých 2 měsících a ujetých cca 800km po výměně rozvodů (viz. celé toto téma) jsem zjistil, že mi zřejmě ubylo chladící kapaliny a to cca 1,5cm pod hladinou max. . Tedy celou dobu před touto výměnou byla hladina na úrovni max., nyní po prozkoumání (dnes) je o 1,5 cm níž. Je fakt, že jsem nezkontroloval hned po těch rozvodech hladinu - je tedy možné, že při práci se jí maličko ztratilo ??? Nebo se mám připravit na nové rozvody včetně výměny vodní pumpy??? To bych fakt nerad, připomínám, že auto má cca 48500km ujeto ... díky za každou radu


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28 leden 2010 02:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Parkuješ venku? Mrzne? Kontroloval jsi hladinu vždy za studena?

Pokud jsi na všechny tři otázky odpověděl kladně, odpověď zní: tepelná roztažnost!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28 leden 2010 20:49 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
Parkuješ venku? Mrzne? Kontroloval jsi hladinu vždy za studena?

Pokud jsi na všechny tři otázky odpověděl kladně, odpověď zní: tepelná roztažnost!

Parkuju v teplé garáži, tam určitě nemrzne - je tam i při těchto mrazech min. 10 st nad nulou, kontroluju hladinu vždy za studena - vždy byla na max. :idea:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28 leden 2010 21:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Hladina chlad. kapaliny by měla být u studeného motoru nad rovinou rysky MIN. a při provozní teplotě by neměla příliš přesahovat rysku MAX., jinak dochází k úniku přebytečné kapaliny "přes přepad". V každém případě bych doplnil chlad. kapalinu (nikoli pouze destilku!), aby byla za studena těsně nad ryskou MIN. (větší množství je zbytečné až kontraproduktivní) a stav hladiny nějakou dobu pravidelně kontroloval.

Při výměně rozvodů není žádný důvod sahat do chlad. systému, tedy pokud se nemění vodní pumpa. Ale při tak malé kilometráži je nepravděpodobné, že by byla vadná. Samozřejmě pokud si někdo tu původní dobrou tzv. nevypůjčil...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28 leden 2010 22:42 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
Hladina chlad. kapaliny by měla být u studeného motoru nad rovinou rysky MIN. a při provozní teplotě by neměla příliš přesahovat rysku MAX., jinak dochází k úniku přebytečné kapaliny "přes přepad". V každém případě bych doplnil chlad. kapalinu (nikoli pouze destilku!), aby byla za studena těsně nad ryskou MIN. (větší množství je zbytečné až kontraproduktivní) a stav hladiny nějakou dobu pravidelně kontroloval.

Při výměně rozvodů není žádný důvod sahat do chlad. systému, tedy pokud se nemění vodní pumpa. Ale při tak malé kilometráži je nepravděpodobné, že by byla vadná. Samozřejmě pokud si někdo tu původní dobrou tzv. nevypůjčil...

Vždycky byla hladina na max., proto mě to tak vyděsilo. Prozatím si udělám čárku a budu to sledovat. Myslel jsem, že při těch rozvodech jestli pumpu neodpojovali - myšleno od přívodné a odvodné trubky ( nevím jak je to tam řešeno - jsem laik) a tehdy se něco málo neztratilo...
Jaká je podle Tebe přijatelná ztráta chladicí kapaliny během provozu - myslím , kdy je to ještě ok a kdy už na výměnu vvodní pumpy a s tím samo že rozvodů ???

Nerad Tě až tak otravuju,jsi velmi ochotný a moc si toho vážím, ale nerad bych něco zanedbal - jsem člověk pořádný a proto se radši víc starám... aby nebyl malér.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28 leden 2010 23:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Neboj, neotravuješ.

Ta ztráta chlad. kapaliny vlivem odparu je v klimatických podmínkách ČR/SR prakticky neměřitelná. Dá se říct, že dolití by bylo třeba po cca 3 letech, což je vhodná doba pro výměnu celé náplně.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 leden 2010 10:19 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
Aj keď pumpy v Mitsu nezvyknú tak fatálne zlyhávať ako v TDI, ja sa tiež ... .
mohol by si to rozpisat?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz