mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 19 duben 2024 11:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 leden 2010 11:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Promiň, ale nepochopil jsem, kam směřuje Tvůj dotaz, resp. co bych měl rozepsat.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 leden 2010 12:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
To myslel asi mňa. Ale neviem čo mám rozpísať - tie pumpy u VW? Proste sa tam mení pri každej výmene rozvodu aj vodná pumpa lebo sa zvykne „pokaziť” :-) a roztrhne remeň...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 leden 2010 23:08 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
Neboj, neotravuješ.

Ta ztráta chlad. kapaliny vlivem odparu je v klimatických podmínkách ČR/SR prakticky neměřitelná. Dá se říct, že dolití by bylo třeba po cca 3 letech, což je vhodná doba pro výměnu celé náplně.

Dobrá, už nic říkat nebudu, budu to sledovat a kdyžtak se ozvu... jde mi jenom o to, aby se to nepotkalo ... nic víc, nic míň. Díky :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 leden 2010 23:11 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Čičo píše:
To myslel asi mňa. Ale neviem čo mám rozpísať - tie pumpy u VW? Proste sa tam mení pri každej výmene rozvodu aj vodná pumpa lebo sa zvykne „pokaziť” :-) a roztrhne remeň...

Pokud vím , tak ta pumpa sama neselže, jenom teče, tím se sekne její ložisko a řemen praskne ... a dílo zkázy je dokonáno ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 leden 2010 00:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
To som myslel tým „zlyhaním”. len som asi nezvolil najlepšie pomenovanie...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 leden 2010 00:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepik píše:
Čičo píše:
To myslel asi mňa. Ale neviem čo mám rozpísať - tie pumpy u VW? Proste sa tam mení pri každej výmene rozvodu aj vodná pumpa lebo sa zvykne „pokaziť” :-) a roztrhne remeň...

Pokud vím , tak ta pumpa sama neselže, jenom teče, tím se sekne její ložisko a řemen praskne ... a dílo zkázy je dokonáno ...


Omyl, a to zejména u "normálních aut" (za ty nepovažuji VW a klony)! To, že propouští ucpávka vodní pumpy, nijak neohrožuje její ložisko, a dokud je tam chladicí kapalina, tak žádné "seknutí" nepřichází v úvahu. Ona totiž mazací schopnost patří mezi základní vlastnosti chlad. kapaliny. Destrukce vodní pumpy s následkem prasknutí rozvoďáku tolik známá z motorů VW je totiž způsobena materiálovou a konstrukční nedostatečností v kombinaci s nejdebilnějším možným řešením pohonu, tj. ozubenou stranou řemenu. Nic takového ovšem u Mitsubishi rozhodně nehrozí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 leden 2010 14:39 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
pytal som sa pretoze ja mam ako mozno vidiet renault diesel, a prave mi napadlo ze ja mam to spominane cerpadlo na "vonkajsom reneni" - alternator, posilovac a tak ...no ale aspon som zase o kus mudrejsi preco nie vw


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 leden 2010 16:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Na vnějším řemeni má vodní pumpu většina starších motorů Mitsubishi. Její případná výměna však často bohužel není možná bez sundání rozvodů. Důvod preventivní výměny vodní pumpy u Mitsubishi je proto jediný: pokud by už náhodou začala téct, tak aby se do rozvodů nemuselo lézt 2x. V případě, že motor má hydraulický napínák rozvodového řemene, je ložisko a tím pádem i ucpávka vodního čerpadla dostatečně chráněna před možným přetížením těsně po výměně řemene, tj. než se sám trochu vytáhne.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07 únor 2010 15:45 
Offline

Registrován: 25 prosinec 2009 19:41
Příspěvky: 33
Bydliště: martin 0903964282
Automobil: carisma1,6-1,8gdi
Typ motoru: 4g92-4g93
Rok výroby: 1998
nazdar vsetci Takze ja na mojej 1,6 sohc povodny remen a mam 230 000 km, remen ma sirku 29 mm co znamena zatazenie na zub atym je aj opotrebenie velmi nizke teraz je ,ale uz potreba ho menit lebo ma cca 13 rokov, co sa tyka vodnej pumpy je tiez povodna, naGDI mam 140 000 km je tam tiez rovnako siroky remen ale ten pohana navyse vysokotlake cerpadlo takze pri 180000 ho budem menit kladky podla stavu ,co sa tyka lpg ako pise mitsi pri takej spotrebe je to uplne zbytocne tym hodnotam vtej nemeckej stranke ale neverim podla mna ma pepik male kolesa alebo nanic tachometer nech si skontroluje podla gps mne to pri priemernej rychlosti cez 150 km/h zere cca 13,5 l lpg, v meste 11,4 mimo 10,4 l lpg ale ten motor je skoro stale vyuzity na 100 percent pri benzine sa jednoducho uspornou jazdou dostanem:: nanajvys:: na9,6l


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07 únor 2010 15:45 
Offline

Registrován: 25 prosinec 2009 19:41
Příspěvky: 33
Bydliště: martin 0903964282
Automobil: carisma1,6-1,8gdi
Typ motoru: 4g92-4g93
Rok výroby: 1998
nazdar vsetci Takze ja na mojej 1,6 sohc povodny remen a mam 230 000 km, remen ma sirku 29 mm co znamena zatazenie na zub atym je aj opotrebenie velmi nizke teraz je ,ale uz potreba ho menit lebo ma cca 13 rokov, co sa tyka vodnej pumpy je tiez povodna, naGDI mam 140 000 km je tam tiez rovnako siroky remen ale ten pohana navyse vysokotlake cerpadlo takze pri 180000 ho budem menit kladky podla stavu ,co sa tyka lpg ako pise mitsi pri takej spotrebe je to uplne zbytocne tym hodnotam vtej nemeckej stranke ale neverim podla mna ma pepik male kolesa alebo nanic tachometer nech si skontroluje podla gps mne to pri priemernej rychlosti cez 150 km/h zere cca 13,5 l lpg, v meste 11,4 mimo 10,4 l lpg ale ten motor je skoro stale vyuzity na 100 percent pri benzine sa jednoducho uspornou jazdou dostanem:: nanajvys:: na9,6l


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07 únor 2010 16:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Slavo, velmi obdivuji Tvoji odvahu. Sice vím, že Mitsubishi vydrží hodně ("auto, které nevydrží mé zacházení, si nezaslouží, abych ho řídil..."), ale osobně bych se obával zkoušet, kam až ta výdrž sahá. :care:

P.S.: Nevím, zda je 1,6 MPI "potkávací", ale GDI jsou "potkávací" zcela určitě!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07 únor 2010 17:50 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
slavo píše:
nazdar vsetci Takze ja na mojej 1,6 sohc povodny remen a mam 230 000 km, remen ma sirku 29 mm co znamena zatazenie na zub atym je aj opotrebenie velmi nizke teraz je ,ale uz potreba ho menit lebo ma cca 13 rokov, co sa tyka vodnej pumpy je tiez povodna, naGDI mam 140 000 km je tam tiez rovnako siroky remen ale ten pohana navyse vysokotlake cerpadlo takze pri 180000 ho budem menit kladky podla stavu ,co sa tyka lpg ako pise mitsi pri takej spotrebe je to uplne zbytocne tym hodnotam vtej nemeckej stranke ale neverim podla mna ma pepik male kolesa alebo nanic tachometer nech si skontroluje podla gps mne to pri priemernej rychlosti cez 150 km/h zere cca 13,5 l lpg, v meste 11,4 mimo 10,4 l lpg ale ten motor je skoro stale vyuzity na 100 percent pri benzine sa jednoducho uspornou jazdou dostanem:: nanajvys:: na9,6l

Slavo:
máš 1,6 SOHC ??? snad DOHC ne ???
spotřeba: mám na autě 195/60 R15 letní, zimní 185/65 R15, tachometru nemám důvod nevěřit - samozřejmě kromě bezpečnostní odchylky dané výrobcem, spotřeba benzinu při 150km/h je 7-7,5 l/100km podle zapínání klimy, jinak byla to jízda s plně zatíženým autem - 4 lidi plný kufr bagančat na dovču(spotřeba asi pěkná , ale hlavně daná dlouhými štrekami), carisma jezdila kopec nekopec na dalmatině 150tkou.Jinak se spotřeba zdvihla na maximálních 7,66, ale to auto čekalo v 20km koloně u mýtnice lučko s furt zaplou klimou ...
O LPG stále vážně uvažuju ... protože moje 2 staré škodovky fávo a feli jezdí skoro furt naplno se spotřebou cca 9 LPG ...
Ale tobě to žere nějak hrozně moc - to máš řízený podtlak nebo sekvenční vstřikování ??? Co máš za zařízení ???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07 únor 2010 17:58 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
mám vysledované následující:
jízda na dálnici:
90kmh 5l
100kmh 5,5l
110kmh 6l
120kmh 6,5l
130kmh 7l
140kmh 7,5l
150kmh 8l

Toto říká PP, nicméně to kolísá v rozmezí spíš 0,5 - 1 l méně(myšleno u vyšších rychlostí , nikoliv v 90 kmh :wink: ), PP vždy nadsazuje - někdy a hlavně na dlouhých trasách - např. v prosinci jsem jel ostravu celkem cca 440km PP ukázal 6,9 , realita 6,25 ... jízda pouze dálnice furt 110-130kmh, zatížení 300kg.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07 únor 2010 19:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Motory Mitsubishi používají u ventilového rozvodu vahadla, tedy i při čtyřech ventilech na válec mohou mít pouze jednu vačku. Samozřejmě, že ty "ostřejší" mají vačky dvě.

Důvody hovořící ve prospěch jedné vačky - konstrukční, technologická/materiálová a údržbová jednoduchost, méně rotujících hmot; proti - více hmot ve vratném pohybu, nezbytnost použít extrémně lehké a tím pádem i příliš malé hydroštely přímo v ramenech vahadel ventilů.

Důvody pro 2xOHC - méně hmot ve vratném pohybu, přesnější časování ventilů a snadnější možnost změny časování pro sací a výfukové odděleně, velké hydroštely v hlavě motoru; proti - podstatně větší složitost a náročnost celého ústrojí, včetně jeho pohonu, a z toho vyplývající větší choulostivost, např. na únik oleje přes gufera dvou vaček.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz