mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1036
Stránka 2 z 4

Autor:  Mitsi [ 23 listopad 2009 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

pepik píše:
díky mitsi, uvidím jak to dopadne, oni se na to v kodecaru mrknou a předpokládám, že ty kladky asi měnit nebudou, když budou chtět vydělat tak to vymění a hotovo ... snad to potom jistí záruka ... kdyby to prasklo , tak se k zodpovědnosti doufám postaví čelem ... i když u nás ... kdoví ... jinak cena je jinak - samotný řemen mitsu stojí 2700, kladka 2500 , práce prý 2-3 hod. , takže snad max. 7 000 dohromady


Tvoje kalkulace je sice navýsost logická, nicméně pro servis dostatečně nevýhodná - tedy pokud by to skutečně udělali. Nechci nikoho předem podezírat z nekalých úmyslů, pročež raději nebudu pokračovat, aneb dosaď si sám...

Autor:  pepik [ 02 prosinec 2009 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

Tak už mám po rozvodech. Měněna kladka a řemen cena 7807 kč(vše mitsubishi originál) ... už vím, že mé příští auto bude zásadně s rozvodovým řetězem, abych tuto blbou investici eliminoval ... za ty prachy může člověk mít spoustu věcí ...ale snad mám na těch 6 let/90000km pokoj ...
Ještě tě mitsi prosím o jednu radu - potřebuji vyměnit olej - chci koupit tento - http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417 Je to ok kvalita ??? Kdosi tam na foru píše , že zrovna auta mitsubishi jsou citlivá(myšleno hydroštely) na kvalitu oleje - najezdím tak 7tkm/rok a budu měnit po 2 letech ?? Nezpůsobím tomu něco ???

Autor:  Čičo [ 02 prosinec 2009 19:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

mé příští auto bude zásadně s rozvodovým řetězem, abych tuto blbou investici eliminoval
Len sa ti dosť zúži výber...


za ty prachy může člověk mít spoustu věcí
Tak za tie čo si za to dal ty naozaj môže... Nechápem dôvod kupovania vecí v značkovom servise keď sa dajú diely porovnateľnej kvality kúpiť za polovicu. Keď už by som to teda aj chcel dať robiť v autorizáku...


najezdím tak 7tkm/rok a budu měnit po 2 letech
píšeš, že sú citlivé a napriek tomu ho chceš namiesto výrobcom odporúčaného jedného roka meniť po dvoch... :think:

Autor:  Mitsi [ 02 prosinec 2009 22:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

Tak pěkně popořádku:

- Pokud si dobře pamatuji, radil jsem za daných podmínek měnit jen ten řemen, bez kladky. Neoriginální řemen se dá koupit už od 650 Kč, originální kladka v neoriginálním obalu za cca 850 Kč. Takže si spočítej, kolik jsi přeplatil.

- Kde se bere to přesvědčení, že řetěz je "lepší", než remen? Tohle může napsat jen ten, kdo vůbec netuší... Mj. to, jaký prů.er je a kolik stojí vynucená výměna řetězu a všeho kolem tzv. "před termínem". A když už k tomu dojde naštěstí až "v termínu", pak to stejně vyjde v přepočtu na ujeté km podstatně dráž, než pravidelná výměna řemene s příslušentvím v neorigo provedení!

- Ten olej v odkazu je API SM a za 4 litry jde o přemrštěnou cenu. Osobně bych u nich koupil Total 7000 10W-40, který mají momentálně v akci. A rozhodně měnit dle předpisu výrobce, tedy nejpozději po roce, jinak se rozluč z hydroštely, za jejichž výměnu zaplatíš ve značkovém servisu ke 30 tis. Kč!!!

Autor:  pepik [ 04 prosinec 2009 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

čičo a mitsi :
jsem zvyklý z favorita a felicie, které stále mám, že měním akorát olej a nechávám seřizovat ventily - obojí v podstatě za pakatel. Když vidím co musí dát majitel octavie tdi za rozvody - značkové , tak příště jedině řetěz - aut s řetězem v poslední době výrazně přibývá - např. všechna mondea, hyundai crdi, vw tsi atd ...A něco o prasklém řetězu jsem ještě neslyšel - mám na fávu 230 a feli 120tkm a řetěz sice chrastí ale je ještě původní ... a jeho cena je 350kč. :idea:

Ta ty prachy ? kdesi jsem tu viděl jak mitsi píše o tom , jaký je rozdíl mezi řemenem mitsubishi originál a jakýmkoliv jiným, který se za originál vydává (druhovýrobci sice udávají že je to tzv. originální nebo kvalitativně rovnocenný díl, ale nikomu nemusí prokazovat že to tak je - tedy jak to mám jako uživatel zjistit ???) - dle jeho doporučení jsem chtěl pouze ten originál, servis si už přimyslel tu kladku - oni to vyloženě chtěli měnit, tak co jsem měl dělat ??? Tím jsem se aspoň pojistil , že to bude fakt ok - kdyby to prasklo a oni nechtěli platit, tak je dám k soudu a nebudou se moct hájit že jsem něco nevyměnil ...JInak oni prý mění tu vodní pumpu , když má auto najeto cca 90tkm - prý pro jistotu aby ty rozvody nemuseli dělat podruhé (takže příště to budou chtít udělat)- šetří zákazníkovi kapsu :clap:

Olej ? vzhledem k tomu , že mi v době příspěvku mitsiho vypadl net, tak jsem ten q8 podle odkazu koupil. A ta výměna po roce - za ten rok to mělo na olej najeto 6000 km - to to mám měnit ??? Teď má najeto 13000 a stáří 20 měsíců, tak ho asi vyměním...Dobrá, příště budu ho měnit po roce a dám tam levnější - myslím že příště ujedu už víc km protože uvažuju přestavbu na lpg...
JInak nechápu podiv mitsiho nad api sm ??? Vždyť je to nejnovější norma ???

Autor:  Mitsi [ 04 prosinec 2009 13:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

Začnu od konce: Ta "nejnovější" norma API SM mj. znamená, že v oleji je méně osvědčených, levných a ušlechtilých aditiv na bázi fosforu a síry. A pokud ta původní aditiva výrobce oleje nenahradil něčím úplně jiným za horentní peníze, o čemž v případě Q8 už vzhledem k jeho ceně silně pochybuji, bude mít ten olej v "SM" horší paramentry (zejména co do hodnoty TBN), než předchozí "model" téhož oleje v "SL".

Argument s originálním řemenem samozřejmě uznávám, ostatně jsem jeho autorem! Otázkou je, zda se to u motoru s jednoduchým a málo namáhaným rozvodem vyplatí, zejména když použiji řemen od nějakého renomovaného výrobce, s jehož výrobky dle ohlasů nejsou žádné problémy. Takže do svého 2,4 GDI jedině řemen od MMC, do synova 2,5 MPI jsem dal s klidem Contitech. Mimochodem - to auto bylo jedenáctileté, předchozí majitel svého času zaplatil za výměnu rozvodů v 90 tis. km přes 20 tis. Kč, a já jsem ve 177 tis. km vytáhl z motoru ještě původní řemen!
Jak koupit originál kladku v neorigo obalu jsem za třetinu ceny jsem psal už v jiném vláknu a někteří účastníci diskuse to potvrdili.

Pokud jde o rozvody poháněné řetězem, tak nejsou "na věčné časy", jak výrobci a prodejci s oblibou tvrdí, ale jejich životnost je pouze cca dvojnásobná ve srovnání s řemenem. A důvodem jejich výměny nebývá prasknutí řetězu (ostatně ani řemen neměníš, až když praskne), ale jeho vytahanost, kterou už nedokáží kompenzovat napínáky a která má negativní vliv na časování ventilů a třeba vysokotlakého čerpadla u naftových motorů. Pro flotilové zákazníky je osazení motoru řetězem samozřejmě výhodou, jelikož je jeho výměna během obvyklé doby, po kterou flotilové vozy drží, nečeká. A o to, jak obrovské náklady čekají toho, kdo si pak takový vůz koupí jako ojetý, se samozřejmě nestarají. Proto je opěvovaná "beúdržbovost" řetězu stejnou chimérou, jako třeba prodloužené servisní intervaly, včetně výměnných lhůt oleje v motoru, nebo "doživotnost" některých jiných náplní.

A že jsi zatím neslyšel o prasknutém řetězu je pouze otázkou četnosti statistického výskytu vozů s motory s řetězem poháněnými rozvody v prostředí, v němž se pohybuješ. Mohu Tě ujistit, že informovaní majitelé např. BMW vědí, oč jde...

Pokud Ti na "fávu" a "feli" řetěz chrastí, znamená to jediné - už měl být dávno vyměněn, včetně obou ozubených kol, jejichž cenu jsi jaksi opomenul připočítat! Jenže ty tam ještě nemáš žádný napínák - na rozdíl od moderního motoru, kde je těch věcí, které se musí při výměně řetězu vyměnit, celá hromada a, logicky, za ranec peněz. Tyto věci navíc povětšinou zatím stále ještě nejsou na trhu z druhovýroby, takže solíš neskutečné marže za originál. Kromě toho je u většiny vozů zcela zásadním problémem se k těm rozvodům vůbec dostat, takže v řadě případů musí motor prostě ven, a to představuje další vícenáklady. Dle mého soukromého odhadu stojí výměna rozvodů s řetězem asi tak 4 x více, než s řemenem. A třebaže ji děláš 2 x méně často, stejně mi to vychází na dvojnásobek ceny v přepočtu na ujetý km, tedy pokud zrovna nekoupíš ojetinu, kde to těsně před koupí už někdo poctivě udělal, a zbavíš se jí před tím (nebo právě kvůli tomu), než to bude brzy potřeba udělat. Jenže to nejspíš nebude Tvůj případ...

Autor:  Wolodyjowski [ 04 prosinec 2009 13:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

pepik píše:
čičo a mitsi :
jsem zvyklý z favorita a felicie, které stále mám, že měním akorát olej a nechávám seřizovat ventily - obojí v podstatě za pakatel. Když vidím co musí dát majitel octavie tdi za rozvody - značkové , tak příště jedině řetěz - aut s řetězem v poslední době výrazně přibývá - např. všechna mondea, hyundai crdi, vw tsi atd ...A něco o prasklém řetězu jsem ještě neslyšel - mám na fávu 230 a feli 120tkm a řetěz sice chrastí ale je ještě původní ... a jeho cena je 350kč. :idea:

Ta ty prachy ? kdesi jsem tu viděl jak mitsi píše o tom , jaký je rozdíl mezi řemenem mitsubishi originál a jakýmkoliv jiným, který se za originál vydává (druhovýrobci sice udávají že je to tzv. originální nebo kvalitativně rovnocenný díl, ale nikomu nemusí prokazovat že to tak je - tedy jak to mám jako uživatel zjistit ???) - dle jeho doporučení jsem chtěl pouze ten originál, servis si už přimyslel tu kladku - oni to vyloženě chtěli měnit, tak co jsem měl dělat ??? Tím jsem se aspoň pojistil , že to bude fakt ok - kdyby to prasklo a oni nechtěli platit, tak je dám k soudu a nebudou se moct hájit že jsem něco nevyměnil ...JInak oni prý mění tu vodní pumpu , když má auto najeto cca 90tkm - prý pro jistotu aby ty rozvody nemuseli dělat podruhé (takže příště to budou chtít udělat)- šetří zákazníkovi kapsu :clap:

Olej ? vzhledem k tomu , že mi v době příspěvku mitsiho vypadl net, tak jsem ten q8 podle odkazu koupil. A ta výměna po roce - za ten rok to mělo na olej najeto 6000 km - to to mám měnit ??? Teď má najeto 13000 a stáří 20 měsíců, tak ho asi vyměním...Dobrá, příště budu ho měnit po roce a dám tam levnější - myslím že příště ujedu už víc km protože uvažuju přestavbu na lpg...
JInak nechápu podiv mitsiho nad api sm ??? Vždyť je to nejnovější norma ???



Jestli si servis "řekl" že vymění i kladku, je to jejich názor (chrání také sebe) a je na nich, jaký postup zvolí - pokud vše co bylo účtováno také provedli. Cena byla dle mého názoru úměrná dnešním cenovým relacím a to nepočítám "mistry vysokých sklizní" (Hošek Motor - 2100 korun na hodinu práce atd.)
Pokud se týká "řemen vs. řetěz" pak při všech dalších nákladech není problém nechat řemenový rozvod vyměnit vždy po cca 100 000 km, jde o celkem směšnou položku v porovnání se vším ostatním.

Ten olej Q 8 tam klidně dej, nevím co je na 5W40 za 7 stovek/4 litry předraženýho...Je samozřejmě dobré měnit olej nejpozději po roce, bude-li to však za rok a půl, nic se nestane.

Fakt mi to tu připadá občas jak "loď bláznů" :grin:

Autor:  pepik [ 04 prosinec 2009 15:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

mitsi:
máš teda fakt luxusní znalosti :clap: díky - já měl za to , že řetěz je prostě řetěz ...
Jinak prosím o ještě jednu věc , která mi hlodá hlavou - jít do lpg nebo ne ??? řečí čísel se mi to vrátí za 2 roky (budu mnohem víc jezdit,pokud to bude na lpg - tak cca 15000/rok) , ale co auto - zvládne to - myslím vliv lpg na motor ánevím co ještě ???
Uvažuju o landi renzo , cena ca 34000kč, s přimazáváním ventilů flashlube. Jinak spotřebu má myšák celkem slušnou , myslímže je to jedna z nejúspornějších šestnáctek - viz. toto je moje http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/291603.html .

Autor:  Čičo [ 04 prosinec 2009 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

Reťaz sa síce nezvykne roztrhnúť, ale vyťahanie a preskočenie nie je výnimkou ani u nej. A o preskočení aj bez vyťahania by mohli rozprávať majitelia motorov HTP...

Autor:  Mitsi [ 04 prosinec 2009 22:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

K tomu oleji: Šlo mi výhradně o srovnání s Totalem 9000 5W-40 5l za 750 Kč v tomtéž obchodě a navíc v API SL, nikoli SM! Samozřejmě, že obecně není Q8 5W-40 předražený, přesto bych se oleji v API SM (s výjimkou Mobilu 1) raději vyhnul, zejména pokud je určen do ojetiny.

K té vyměněné kladce: Zda, proč a kdy bych ji měnil nebo naopak neměnil, jsem snad dostatečně podrobně popsal výše. Rozhodně bych se co nejdříve (dokud to jde ještě snadno poznat) pokusil si ověřit, zda to, co účtovali, také skutečně udělali.

K přestavbě na LPG: U auta, které jezdí s dlouhodobým průměrem pod 7 litrů, to považuji za vyhozené peníze, a to i s přihlédnutím k tomu, že se jedná o ojetinu a že každá taková přestavba má svá rizika.

Autor:  pepik [ 05 prosinec 2009 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

Čičo píše:
Reťaz sa síce nezvykne roztrhnúť, ale vyťahanie a preskočenie nie je výnimkou ani u nej. A o preskočení aj bez vyťahania by mohli rozprávať majitelia motorov HTP...
to můžou říkát majitelé htp vyrobených pouze do roku 2004, pak došlo k nápravě, takže nyní se to na 100% nehrozí.

Autor:  pepik [ 05 prosinec 2009 19:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

Mitsi píše:
K tomu oleji: Šlo mi výhradně o srovnání s Totalem 9000 5W-40 5l za 750 Kč v tomtéž obchodě a navíc v API SL, nikoli SM! Samozřejmě, že obecně není Q8 5W-40 předražený, přesto bych se oleji v API SM (s výjimkou Mobilu 1) raději vyhnul, zejména pokud je určen do ojetiny.

K té vyměněné kladce: Zda, proč a kdy bych ji měnil nebo naopak neměnil, jsem snad dostatečně podrobně popsal výše. Rozhodně bych se co nejdříve (dokud to jde ještě snadno poznat) pokusil si ověřit, zda to, co účtovali, také skutečně udělali.

K přestavbě na LPG: U auta, které jezdí s dlouhodobým průměrem pod 7 litrů, to považuji za vyhozené peníze, a to i s přihlédnutím k tomu, že se jedná o ojetinu a že každá taková přestavba má svá rizika.

Kladku i řemen jsem dostal zpět - byl tam řemen mitsubishi made in japan - nic víc na něm napsáno nebylo a kladka zn. koyo. Takže k výměně určitě došlo.
To lpg ještě zvážím, nicméně na fávu a feli s ním mám ty nejlepší zkušenosti...

Autor:  Čičo [ 05 prosinec 2009 19:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

pepik píše:
Čičo píše:
Reťaz sa síce nezvykne roztrhnúť, ale vyťahanie a preskočenie nie je výnimkou ani u nej. A o preskočení aj bez vyťahania by mohli rozprávať majitelia motorov HTP...
to můžou říkát majitelé htp vyrobených pouze do roku 2004, pak došlo k nápravě, takže nyní se to na 100% nehrozí.

Výrobca nadvakrát predlžoval vodiace lišty, takže potom namiesto hore na vačkách začala reťaz preskakovať dole na kľuke. Bola tam konštrukčná chyba na napínaku. Ale to len tak k tej „bezproblémovej” reťazi...

Autor:  Mitsi [ 06 prosinec 2009 03:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

[/quote]
Kladku i řemen jsem dostal zpět - byl tam řemen mitsubishi made in japan - nic víc na něm napsáno nebylo a kladka zn. koyo. Takže k výměně určitě došlo.
[/quote]

Několik takových mám ve sklepě - můžeš si dokonce vybrat. Znamená to však, že k výměně - rozuměj na Tvém voze - určitě došlo? :care:

Autor:  Mitsi [ 06 prosinec 2009 03:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozvody bez vodní pumpy a kladky (!!!)

pepik píše:
Čičo píše:
Reťaz sa síce nezvykne roztrhnúť, ale vyťahanie a preskočenie nie je výnimkou ani u nej. A o preskočení aj bez vyťahania by mohli rozprávať majitelia motorov HTP...
to můžou říkát majitelé htp vyrobených pouze do roku 2004, pak došlo k nápravě, takže nyní se to na 100% nehrozí.



Pokud je mi známo, tak k nápravě došlo až při "facelliftu" tohoto motoru (definitivní vypuštění verze s jednou vačkou/dvěma ventily na válec), a to zavedením řetězu "se zuby". A teď si nejsem jistý, jestli se tak stalo vloni na podzim nebo až letos na jaře, rozhodně ne v r. 2004!

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/