mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 15:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zlé štartovanie GDI za studena
PříspěvekNapsal: 23 listopad 2009 10:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Skúste prosím pomôcť kolegovi:

Ahojte mam Mitsubishi Carismu 1,8 GDI 98 a znicoho nic mi za studena prestala startovat.Mam tam nove original sviecky,nove filtre a naplne,nove cidlo na termostate a stale to iste.Prvy star je hrozne dlhy no ked sa podari nastartovat a motor chvilku bezi potom s tym uz nieje ziadny problem...auticko ide ako hodinky...len ten prvy start..nevie mi niekto pomoct ?? prosim...Dakujem !

Reakcia na úvahy o chybnej RJ, resp. kondenzátoroch v nej:

Ja fakt neviem..diky za rady..priznam sa ze som laik v tychto veciach,ale myslim si ze keby bola riadiaca jednotka zla malo by to aj nejaky vplyv na chod motora,alebo vik alebo tak celkovo,pretoze ked uz raz motor nastartujem ide fakt krasne ako hodinky..To auto jazdi ako raketa.Podava neuveritelne vikony.A potom uz startuje krasne len prvy start je vzdy problem...Staci raz nastartovat nechat ho aspon minutu bezat a za tym uz startuje na prvu supu a bezi fakt skvelo..tak uz fakt neviem

Nejaké čidlo, resp. krokový motor...skús to hodiť na diagnostiku. Potom budeš múdrejší.

To čidlo mi uz spominali viaceri.Zevraj cidlo z termostatu...ja som ho odpojil no stale to iste.A krokovy motor o tom som este nepocul..na co to sluzi ??? no diagnostike neukazalo ani jedinu chybycku

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zlé štartovanie GDI za studena
PříspěvekNapsal: 23 listopad 2009 11:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
S kondenzátory v ŘJ pro GDI žádné problémy nejsou a nikdy nebyly! Prosím nepřenášet zkušenosti na základě analogie s ŘJ pro 3000GT (a to ještě navíc především u amerických verzí) na jiné vozy Mitsubishi. A to, že se ŘJ mění jak na běžícím páse kvůli potížím s volnoběhem, je o něčem úplně jiném, než o "vadných" ŘJ.

Pokud jde o to "čidlo z termostatu" (zřejmě se má na mysli čidlo teploty chlad. kapaliny pro ŘJ motoru), jeho vadu by nejspíše odhalil test, který ovšem nic takového neudělal. Navíc by určitě byly problémy s během motoru do jeho zahřátí na provozní teplotu. A kromě toho: Čidla u vozů Mitsubishi neodcházejí!

Mám dva tipy: 1/ totálně za.raná škrt. klapka, včetně kanálků "obtoku"; 2/ váznoucí/nedovírající EGR ventil. Osobně bych poradil důkladně vyčistit klapku (u GDI bez resetu ŘJ!) a zároveň si všimnout toho, zda si EGR po zapnutí zapalování několikrát "zaklepe", tedy pokud mu uživatel vozu k tomu vůbec poskytuje časový prostor - znám řadu řidičů, kteří otáčejí klíčkem zapalování "kontinuálně" až do polohy startování, což je pro funkčnost EGR ventilu (a celého tohoto systému) u GDI naprosto smrtící!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zlé štartovanie GDI za studena
PříspěvekNapsal: 23 listopad 2009 11:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Ja mám takú doplňujúcu otázku - prečo u GDI neodporúčaš reset RJ keď u iných motorov sa to má robiť? Niečo síce tuším, ale rád by som to počul od teba. Dík.

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zlé štartovanie GDI za studena
PříspěvekNapsal: 23 listopad 2009 11:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Empirická zkušenost, nic víc v tom z mé strany není! Prostě u GDI to dle mých praktických zkušeností po vyčištění klapky bez následného resetu ŘJ funguje lépe, než když se ten reset udělá. Naopak MPI se bez resetu ŘJ obvykle vůbec "nechytí", proto ho doporučuji, a to i při vědomí rizik spojených se ztrátou dat načtených během dosavadního provozu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zlé štartovanie GDI za studena
PříspěvekNapsal: 26 listopad 2009 10:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Dodatečně ještě jeden nápad k tématu: Kdysi se mi stalo (po návratu z dovolené ve Španělsku se zánovním autem, nikoli však GDI), že motor začal špatně chytat za studena - žádné naskočení na první otočení, hádalo se to "na dva", "na tři" válce, po krátké době však znovu vše OK až do příštího startování zcela vychladlého motoru. Příčina byla jednoduchá: jehly vstřikovačů doslova přilepené v sedlech v důsledku natankování benzínu zřejmě s vysokým obsahem pryskyřic a dehtu. Stačilo však použít přísadu do benzínu na vyčištění vstřiků a bylo to OK.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz