mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Carisma vs. S/V40
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1043
Stránka 2 z 2

Autor:  Mitsi [ 19 únor 2010 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Carisma vs. S/V40

A jak jsi vlastně přišel na to, že "bubny špatně brzdí"?

Autor:  Romco911 [ 19 únor 2010 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Carisma vs. S/V40

Taak pravdu povedat, aspon co vidim podla rucnej brzdy, tak zadok mi brzdi celkom dobre :grin: .... Nemam pocit zeby mi slabo brzdil zadok, podla mna ten brdzi az pri nalozenom aute...skor mi pripada smiesne ze 125konove auto ma bubny vzadu .... a pri brzdeni by som mal radsej nieco silnejsie v predu (Vsak brzdy su zaklad :twisted: ) .... Ale na druhej strane nechcem nejak spekulovat a topit v aute peniaze. Skor slo oto, ze musim menit platnicky a aj kotuce uz maju svoje za sebov a viem o Volve S 40 2,OT co sa rozpredava na diely a ma skoro nove brzdy.... tak preto, ze by som nutnou vymenou brzd ich aj posilnil.

Autor:  Mitsi [ 19 únor 2010 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Carisma vs. S/V40

To s těmi "horšími" bubny/"lepšími" kotouči vzadu je všeobecně tradovaný omyl, který vyplývá hlavně z neznalosti. Účinek bubnů není menší než kotoučů a ve vztahu k ovládání ruční brzdy je tomu dokonce právě naopak: zde bubny vítězí na celé čáře! Navíc jsou bubny provozně spolehlivější, nenáročné na údržbu a hlavně nejsou tak náchylné na oreznutí funkční plochy, což vede k silnému omezení brzdného účinku. Ale mají také své nedostatky: oproti kotoučům jsou "pomalé v reakci" na ABS a především ESP, mají větší "prodlevu", dají se hůře dávkovat, mají tendenci vadnout při silném zahřátí (a k tomu pomaleji chladnou) a často vykazují sklon v nesouměrnému účinku. Proto jsou nevhodné pro kombinování s ABS. A to je ostatně také ten hlavní důvod, proč většina výrobců postupně přešla na kotouče vzadu.

Autor:  Mitsi [ 19 únor 2010 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Carisma vs. S/V40

A ještě obecný dodatek: zvolené brzdy musejí z hlediska své účinnosti především "ladit" se zvoleným obutím - co do jeho rozměrů a hlavně vlastností. Zde totiž platí, že menší účinek brzd ve vztahu ke schopnostem obutí přenést brzdné síly na vozovku je menším zlem, než příliš výkonné brzdy, u nichž při každém polechtání pedálu brzdy dochází k okamžité aktivaci ABS. S takovým autem se totiž nedá jezdit ani normálně, natož pak rychle!

Autor:  pajama [ 21 únor 2010 21:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Carisma vs. S/V40

predminule leto som mal "problem" s brzdami , mal som pocit ze priskoro je v cinnosti ABS. nejako som sa dostal ku zadnym brzdam/bubnom a tam ozubeny prstenec ABS takmer zarovnany nabrzdenym praskom, po vycicteni ako predtym ....
teraz zapasim ...uz som to tu pisal , ze obcas akoby slabsie zosilnil posilnovac silu na pedal
tiez sa mi obcas zda ze zaberie citelne vyssie ako inokedy a nepredchadza tomu "naslapanie" .... rozmyslal som ze by som zmeral podtlak cerpadielka.... viete niekto z hlavy ake hodnoty by soom mal zhruba namerat na 13 rocnom "vyvijaci" podtlaku..?

Autor:  Romco911 [ 25 únor 2010 23:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Carisma vs. S/V40

Mitsi, prosim ta co mi povies na kotuce Zimmermann, (su vrtane) .... stoja 107 € plus 20 € postovne(posielaju sa z Nemecka) ..... a platnicky knim sa este riesia

Musim pozriet cenu u nas,aky je rozdiel oproti normalnym kotucom a nazaklade toho sa rozhodnem ... neviete niekto kolko vyjdu kotuce u nas? Ale co som pozeral na jednej strane tak tam mali aktualne v ponuk na Carismu iba DELPHI, kotúčov 98,2 €. cena dosiek 37,3 €, cena

Autor:  Mitsi [ 26 únor 2010 11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Carisma vs. S/V40

Ad Zimmermann: Ta cena je podezřele nízká! Pokud je mi známo, tak běžně stojí cca dvojnásobek ceny "běžných" kotoučů. Ty od Bremba stály někdy v r. 2003 okolo 2500 Kč, dnes by měly být o něco lacinější. Jinak Zimmermanny údajně rády praskají. A na to, že jsou odvrtávané, příliš nehleď - mnohem podstatnější jsou úplně jiné parametry! Nevím, jak jsou deklarovány ty Zimmermanny, ale moje zkušenost s opravdu sportovními kotouči (bremsa.ch) je taková, že na to, aby vůbec začaly brzdit, je nutno je nejprve ohřát, a v zimě jsou tudíž prakticky nepoužitelné. Zato na okruhu super! Jenže na běžný auťák si nedávám sportovní brzdy (což nejsou jen kotouče, ale přinejmenším kombinace kotouče/desky :!: ) proto, abych s nimi nezabrzdil, když zrovna potřebuji, poněvadž ony jsou shodou okolností momentálně studené... :care:

V každém případě je vhodné nakoupit zároveň kotouče a desky stejné řady od jednoho výrobce, poněvadž jen tak lze očekávat, že si budou vzájemně rozumět z hlediska účinku i životnosti.

Autor:  Romco911 [ 26 únor 2010 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Carisma vs. S/V40

Cena bola na Zimmermanny velmi dobra, zhanal mi to kamarat co odoberal uz viacej veci, tusim ze priamo od vyrobcu, co sa tyka praskania, tak kamarat jazdi snimi uz 3 sezony Rally, Vrchy a je snimi spojny, dosky mi chcel ktomu dat nejake Americke, ale tieto plany padali, lebo kotuce ma vysli s postovnym 127 € dosky by bolo okolo 100 € a trebalo by nato cakat .... ja ich potrebujem hned, tak som to obejdnal cez znameho, co ma servys, takze je to zhruba s 30% zlavou a za 130 € mam Brembo kotuce aj s FriTech doskami a kvapalinou Ferodo DOT 4 :shock: .... a dalsia vyhoda je vtom, ze dnes som ich objednal a zajtra ak bude cas, tak uz budu nahodene na aute :cool:

Stare kotuce mali hrubku 21,4 mm co je 1mm pod limit v manuale, teda, ak som to spravne pochopil, platnicky boli tak 4az 6mm ale na dve mali uz zanesnu tu ,,odvodovu" drazku v strede .... ale nejakych 5000km by to iste vydrzalo, :oops:
A co sa tyka rozmeru, teda hrubky kotucov, nieje prehnane len 2mm pripustne opotrebenie(zbrusenie) kotucov? Menite ich podla tolo, alebo len na sustruhu stiahnete hrany no kocutoch a este coto na nich pojazdite?

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/