mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Carisma vs. S/V40 https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1043 |
Stránka 2 z 2 |
Autor: | Mitsi [ 19 únor 2010 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Carisma vs. S/V40 |
A jak jsi vlastně přišel na to, že "bubny špatně brzdí"? |
Autor: | Romco911 [ 19 únor 2010 21:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Carisma vs. S/V40 |
Taak pravdu povedat, aspon co vidim podla rucnej brzdy, tak zadok mi brzdi celkom dobre .... Nemam pocit zeby mi slabo brzdil zadok, podla mna ten brdzi az pri nalozenom aute...skor mi pripada smiesne ze 125konove auto ma bubny vzadu .... a pri brzdeni by som mal radsej nieco silnejsie v predu (Vsak brzdy su zaklad ) .... Ale na druhej strane nechcem nejak spekulovat a topit v aute peniaze. Skor slo oto, ze musim menit platnicky a aj kotuce uz maju svoje za sebov a viem o Volve S 40 2,OT co sa rozpredava na diely a ma skoro nove brzdy.... tak preto, ze by som nutnou vymenou brzd ich aj posilnil. |
Autor: | Mitsi [ 19 únor 2010 21:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Carisma vs. S/V40 |
To s těmi "horšími" bubny/"lepšími" kotouči vzadu je všeobecně tradovaný omyl, který vyplývá hlavně z neznalosti. Účinek bubnů není menší než kotoučů a ve vztahu k ovládání ruční brzdy je tomu dokonce právě naopak: zde bubny vítězí na celé čáře! Navíc jsou bubny provozně spolehlivější, nenáročné na údržbu a hlavně nejsou tak náchylné na oreznutí funkční plochy, což vede k silnému omezení brzdného účinku. Ale mají také své nedostatky: oproti kotoučům jsou "pomalé v reakci" na ABS a především ESP, mají větší "prodlevu", dají se hůře dávkovat, mají tendenci vadnout při silném zahřátí (a k tomu pomaleji chladnou) a často vykazují sklon v nesouměrnému účinku. Proto jsou nevhodné pro kombinování s ABS. A to je ostatně také ten hlavní důvod, proč většina výrobců postupně přešla na kotouče vzadu. |
Autor: | Mitsi [ 19 únor 2010 21:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Carisma vs. S/V40 |
A ještě obecný dodatek: zvolené brzdy musejí z hlediska své účinnosti především "ladit" se zvoleným obutím - co do jeho rozměrů a hlavně vlastností. Zde totiž platí, že menší účinek brzd ve vztahu ke schopnostem obutí přenést brzdné síly na vozovku je menším zlem, než příliš výkonné brzdy, u nichž při každém polechtání pedálu brzdy dochází k okamžité aktivaci ABS. S takovým autem se totiž nedá jezdit ani normálně, natož pak rychle! |
Autor: | pajama [ 21 únor 2010 21:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Carisma vs. S/V40 |
predminule leto som mal "problem" s brzdami , mal som pocit ze priskoro je v cinnosti ABS. nejako som sa dostal ku zadnym brzdam/bubnom a tam ozubeny prstenec ABS takmer zarovnany nabrzdenym praskom, po vycicteni ako predtym .... teraz zapasim ...uz som to tu pisal , ze obcas akoby slabsie zosilnil posilnovac silu na pedal tiez sa mi obcas zda ze zaberie citelne vyssie ako inokedy a nepredchadza tomu "naslapanie" .... rozmyslal som ze by som zmeral podtlak cerpadielka.... viete niekto z hlavy ake hodnoty by soom mal zhruba namerat na 13 rocnom "vyvijaci" podtlaku..? |
Autor: | Romco911 [ 25 únor 2010 23:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Carisma vs. S/V40 |
Mitsi, prosim ta co mi povies na kotuce Zimmermann, (su vrtane) .... stoja 107 € plus 20 € postovne(posielaju sa z Nemecka) ..... a platnicky knim sa este riesia Musim pozriet cenu u nas,aky je rozdiel oproti normalnym kotucom a nazaklade toho sa rozhodnem ... neviete niekto kolko vyjdu kotuce u nas? Ale co som pozeral na jednej strane tak tam mali aktualne v ponuk na Carismu iba DELPHI, kotúčov 98,2 €. cena dosiek 37,3 €, cena |
Autor: | Mitsi [ 26 únor 2010 11:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Carisma vs. S/V40 |
Ad Zimmermann: Ta cena je podezřele nízká! Pokud je mi známo, tak běžně stojí cca dvojnásobek ceny "běžných" kotoučů. Ty od Bremba stály někdy v r. 2003 okolo 2500 Kč, dnes by měly být o něco lacinější. Jinak Zimmermanny údajně rády praskají. A na to, že jsou odvrtávané, příliš nehleď - mnohem podstatnější jsou úplně jiné parametry! Nevím, jak jsou deklarovány ty Zimmermanny, ale moje zkušenost s opravdu sportovními kotouči (bremsa.ch) je taková, že na to, aby vůbec začaly brzdit, je nutno je nejprve ohřát, a v zimě jsou tudíž prakticky nepoužitelné. Zato na okruhu super! Jenže na běžný auťák si nedávám sportovní brzdy (což nejsou jen kotouče, ale přinejmenším kombinace kotouče/desky ) proto, abych s nimi nezabrzdil, když zrovna potřebuji, poněvadž ony jsou shodou okolností momentálně studené... V každém případě je vhodné nakoupit zároveň kotouče a desky stejné řady od jednoho výrobce, poněvadž jen tak lze očekávat, že si budou vzájemně rozumět z hlediska účinku i životnosti. |
Autor: | Romco911 [ 26 únor 2010 23:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Carisma vs. S/V40 |
Cena bola na Zimmermanny velmi dobra, zhanal mi to kamarat co odoberal uz viacej veci, tusim ze priamo od vyrobcu, co sa tyka praskania, tak kamarat jazdi snimi uz 3 sezony Rally, Vrchy a je snimi spojny, dosky mi chcel ktomu dat nejake Americke, ale tieto plany padali, lebo kotuce ma vysli s postovnym 127 € dosky by bolo okolo 100 € a trebalo by nato cakat .... ja ich potrebujem hned, tak som to obejdnal cez znameho, co ma servys, takze je to zhruba s 30% zlavou a za 130 € mam Brembo kotuce aj s FriTech doskami a kvapalinou Ferodo DOT 4 .... a dalsia vyhoda je vtom, ze dnes som ich objednal a zajtra ak bude cas, tak uz budu nahodene na aute Stare kotuce mali hrubku 21,4 mm co je 1mm pod limit v manuale, teda, ak som to spravne pochopil, platnicky boli tak 4az 6mm ale na dve mali uz zanesnu tu ,,odvodovu" drazku v strede .... ale nejakych 5000km by to iste vydrzalo, A co sa tyka rozmeru, teda hrubky kotucov, nieje prehnane len 2mm pripustne opotrebenie(zbrusenie) kotucov? Menite ich podla tolo, alebo len na sustruhu stiahnete hrany no kocutoch a este coto na nich pojazdite? |
Stránka 2 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |