Čaute. Mám Mitsubishi Carismu 1,8GDI, 1999 s novou maskou, kúpenú po dvoch majiteľoch z Nemecka pred rokom (11/2008), najazdené km 119 000km. Auto jazdí ako má, všetko bez problémov. Všimol som si možno len trochu slabšie brzdy, ako u ostatných áut, ale je to celkom zrovnateľné. Keď som doviezol auto, na emisnej mi povedal, že hodnoty uhlíka sú asi o 200% vyššie, ako by mali byť. Mám to teda rok, prevažne som tankoval Shell V-Power racing (vraj bezsírny benzín). To občasné trhnutie mi nevadilo, pár krát som pred kúpou jazdil na GDI Carisme 1997, takže vedel som, že to nieje vážne. Pol roka po kúpe (v lete) som si nechal vymeniť všetky kvapaliny, filtre, ale okrem palivového filtra (ktorý mi vo veľkosklade samozrejme našli a predali), no v servise mi ho nevedeli nájsť, keďže to bol servis inej značky a nechceli mi rozoberať nádrž. Klesanie otáčok pri voľnobehu som pokladal za samozrejmosť. Klesalo mi to až na nejakých 400-500ot./min.. Asi 3mesiace teraz (09/2009) som začal tankovať obyčajný N95 na Agipe. Je pravda, že sa aj ochladilo, prišli mrazy, no to trhanie sa stalo dosť intenzívne. Ak zohrejem motor, a idem trvale napr. 2500ot./min. tak mi začne potrhávať, a je to dosť nepríjemné. Sviečky som nemenil, ale asi ako prvé urobím to, len čo zoženiem tak úzky kľúč. Keď som vybral zapaľovacie moduly, na jednom chýbala tá pružinka na konci, ktorá má kontakt so sviečkou. Vymenil som ho s iným modulom, ktorý som zohnal už zo spomínanej Carismy 97. Keď som to vymenil, otáčky pri voľnobehu mi už nekolíšu, držia stále na nejakých 800-900ot./min.. Trhanie už nieje intenzívne, ale po nejakých 3km mi to stále tak nepríjemne trhne. Neviem, či je to ako písali v iných príspevkoch, tesnením, zanesením sacieho potrubia, sviečkami, kat., lambdou sondou, alebo niečím iným. No mechanik mi teraz našiel aj zhrdzavený pletenec výfukového potrubia, ktorý plánujem vymeniť, kedže mám aj obhorený blok motora. To trhanie je pocit, ako keby palivo nedochádzalo, alebo niečo blokovalo prísunu, no kedže to nemá klasický pal.filter, navrhli mi alternatívu, dať dole palivové potrubia, prefúknuť to vzduchom, vyčistiť nádrž, či sa v nej nenachádzajú nečistoty a voda. Začnem postupne a postupne tu budem informovať, lebo vidím, že pomôžu akékoľvek informácie, aj keď ich už tu možno niekto niekedy napísal.
Vďaka Vám všetkým za dosiaľ písané príspevky, mne osobne dosť pomohlo, keď som to začal čítať, lebo som sa o GDI dozvedel niečo viac, ako som doposiaľ vedel. Jedno je pravda, je to japonec, s drahými náhr. dielmi, ale ľudia si ho veľmi rýchlo obľúbia. (Kým neprídu starosti). No ja sa aj tak nechcem vzdať auta. Sadlo mi po každej stránke. Keď sadnem do iného, tak si neviem nájsť to svoje sedenie a pocit z jazdy. Možno je to len psychika. Ak by ste mali nejaké postrehy, k mojmu postupu pri riešení problému, rád si ich prečítam. Ďakujem a príjemné sviatky ešte
)))