mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 20:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 prosinec 2009 15:45 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
v zadu mam pakne...
moze byt iny v zadu a v predu akebono/lucas?
mate skusenosti s nejakymi znackami?
este som si vsimol, ze mi obcas nefunguju brzdy, spravidla po dlhsom statii, po 2-3 brzdeniach je to lepsie ale n ie ako predcasom , treba viacej sily ...
Diky


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 prosinec 2009 16:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kombinace provedení, značky a konkrétního dodavatele brzdového ústrojí vpředu a vzadu je věcí výrobce vozu a je pouze na něm, jak brzdy na obou nápravách sladí - tedy pokud zrovna celou brzdovou soustavu nenakoupí "jako celek". V zásadě se však obvykle ctí pravidlo, že elementy, které "se o sebe třou", tj. např. brzdové kotouče a desky, se všechny nakupují od jednoho výrobce: to proto, aby byla zajištěna kompatibilita materiálů a jejich povrchů z hlediska brzdného účinku a životnosti. A o tom, že nahozením desek od jednoho výrobce si lze zničit dobré kotouče od jiného výrobce (či z jiné řady téhož výrobce), se už přesvědčil nejeden motorista.

Proto v případě částečných oprav je dobré fyzicky ověřit, co tam výrobce vlastně namontoval. U vozů Mitsubishi z Japonska je to vždy jednoznačné, u evropských či amerických modelů už podstatně méně. Zásadní problém pak spočívá v tom, že z katalogu výrobce vozu se právě tohle často nevyčte a na samotných dílech to také nebývá napsáno. Proto je tzv. ránou jistoty vyměnit rovnou obojí: jak desky, tak kotouč, nebo pakny a zároveň s nimi buben. V aftermarketu je dnes slušný výběr, osobně jsem byl spokojen se značkami Brembo, Nipparts, Jurid a TRW.

Základem správné funkčnosti brzd je ovšem zejména jejich pravidelná údržba spočívající v čištění a mazání, a také pravidelné používání vozu, především pak pokud stojí venku. Popisované příznaky však mohou být specificky u TD i projevem problémů s vývěvou, která nedokáže poskytnout posilovači brzd dostatek podtlaku.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12 leden 2010 23:32 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
tak som si zavolal do MM v BB a akebono...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 23 březen 2010 22:27 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
dnes som prezuval na letne gumy a teda ze si pozriem ako sa maju v zadu brzdy a
jeden "polmesiac" vysku 2mm - dolny a druhy, horny 4mm na oboch stranach lava/prava rovnako
nove, ktore som uz kupil v january- neviem preco :?: maju vysku 4mm/ v katalogu pisu 4,5mm
ako je to mozne???? domnievam sa ze su prve/od vyroby /200 000 km ukazuje tacho
ta udzba je mi jasna ale takyto rozdiel ........

mate nejake skusenosti ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24 březen 2010 01:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To, že za 200 tis. km ubylo pouze 0,5 mm tloušťky obložení bubnové brzdy vzadu, možné je (byť málo pravděpodobné), ale že jedna pakna má tloušťku 2 mm, když zbývající tři 4,0 mm, to už v pořádku určitě není. Jednak to ukazuje na nesouměrný účinek tlaku obou stran prasátka (pístek na jedné straně - té "lepší" - vázne) v příslušném bubnu, ovšem může to znamenat i to, že buď je účinek zadních brzd schválně konstrukčně potlačen kvůli eliminaci blokování, nebo se jim nedostává tlaku, např. v důsledku závady na zátěžovém regulátoru (ten však Carisma, tuším, vůbec nemá) či hlavního brzdového válce. Příčina může být také mnohem prozaičtější: špatně seřízené či váznoucí lanovody ruční brzdy.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24 březen 2010 08:56 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
asi som to zle napisal
na jednej strane ma jeden polmesiac 2mm a druhy 4mm a rovnako tak na strane druhej
takze je to normalne taketo max. nesumerne opotrebovanie??
tie lanovdy su ok, nesumernost prasiatok som neskusal :oops:
este mi prosim Ta napis na co sluzi zatazovaci mechanizmus/okrem z nazvu vyplyvajuceho zatazovania/ a na co je dobry..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24 březen 2010 09:55 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No, to by pak mohlo být i nějakou drobnou chybou v konstrukčním, resp. geometrickém provedení zavěšení těch paken. Z principu bubnové brzdy sice vyplývá, že jedna pakna - ta tzv. na náběhu (vzhledem k otáčení bubnu), je sice vždy trochu jinak zatížená/namáhaná, než ta druhá, "na ..." (a teď fakt nevím, jak se tomu správně říká), ale ten rozdíl v opotřebení je citelný, přičemž mi ani tak nepřipadá divné to větší opotřebení (vzhledem k počtu najetých km), jako to menší (4 mm).

Zátěžový regulátor tlaku v okruhu zadních brzd je ventil, který reguluje tlak v hydraulickém okruhu ovládání zadních brzd v závislosti na zatížení vozu, přesněji řečeno v závislosti na velikosti "propérování" zadní nápravy (poklesu zadku auta v důsledku jeho zatížení): čím je větší, tím je i tlak větší, a tím pádem i brzdný účinek vzadu, a naopak.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27 březen 2010 14:37 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
tak co som sa rozpraval s dvomi automechanikmi tak vraveli ze sa dokonca predavaju pakne pri ktorych su dva kusy plnej a dva polovicnej hrubky , vraj tie lepsie znacky to maju vsetky , no a ze je to normalne ze jedna je viacej druha menej .....
no ale ja mam jednu ako novu .... skusim premazat príslušné plôšky :mrgreen: .....
chcem sa opytat ci mate niekto skusenost a hl. ktora ma byt ta menej opotrebovana ... ta na lanku rucnej brzdy????
Ď


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27 březen 2010 15:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Obecně je to vždy ta, která se při přiblížení k bubnu roztahováním prasátka díky otáčení bubnu stále v jednom směru při jízdě dopředu více "samovolně zakousává" zevnitř do toho bubnu (lépe to asi nepopíšu). Ale poněvadž vůbec nevím, jak je to tam konkrétně řešené, tak Ti k tomu více neřeknu.

Jinak silně pochybuji, že by na lanku ruční brzdy "visela" jenom jedna pakna - to by bylo příliš minimalistické řešení! Obvykle je tam totiž pákový mechanismus, mnohdy dokonce se "samostavem", který přenáší sílu ruční brzdy rovněž na obě pakny, tj. stejně, jako hydraulické prasátko.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 07:50 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
to s tym lankom som to myslel akoby na identifikaciu jedneho polmesiaca
preto sa pytam lebo mam pocit ze asi pred 2mi rokmi som si tu nesumernost vsimol a zamenil som ten hrubsi za tensi, ale neviem ci som to vtedy spravil.... :mad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 09:06 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
dik mitsi nasiel som nakres v manualy a podla toho co si napisal a teda aj logicky uz viem ktora je ta co sa "zakusuje" a teda je jasne ze som ich vtedy vymenil .....
pozriem tu nesumernost prasiatok... a poreferujem ....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 10:38 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vzájemné prohození paken (tedy pokud jsou stejné/stejného provedení) je vcelku běžný postup, jak prodloužit jejich život bez nutnosti výměny. Jistým problémem je ovšem potom déletrvající nižší účinnost, jelikož žádná z prohozených paken pak až do "zajetí" nemá tu správnou geometrii.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 duben 2010 21:20 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
tak ...na jednej strane sa potvrdilo nesumerne vysuvanie stran prasiatka
dal som jednu novu a jednu "staru"/ale hrubkou takmer nova/ novu som dal na stranu vacsieho opotrebenia, na oboch stranach
povolena rucna brzda, samonastavovace nastavene na zaciatok/uplne zasunute,zlahka/

previezol som sa najprv pedal az na podlahu ...asi 10 krat z 90km/h na nulu, trosku zmena na pedaly ..
mam pocit ze raz to brzdi lepsie a raz "vlazne" ked stupim na pedal nasledne - 2krat stlacit je tvrdy a brzdy nic....

po asi 5tich brzdeniach zacala hucat lava predna brzda/odtial to islo, iba pri brzdeni
ked som sa vratil vsetky boli viac ako teple

a ked som zacal dotahovat rucnu b. tak som ju odtrhol- tu srubu s ktorou sa nastavuje medzi sedackami, lebo sa mi zdalo ze to nieje ako predtym, tak som ju zvaril a odtrhol ju znovu ... zajtra zvarim znovu a nastavim na sedem zubov ....

v predu brzdy vyzeraju este ok ..... uz som premyslal ze aj tie vymenim ..... :mad:

napada niekoho preco tvrdy pedal ...
zajtra chcem odvzdusnit :lol: a "nejako" skusit podtlak do posilovaca ..... co a ako sa to tam ma :think:

inak v predu brzdovy system lucas vzadu akebono :mrgreen:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 duben 2010 00:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Specifikuj, co je podle Tebe "tvrdý pedál".

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 duben 2010 11:08 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
tvrdy pedal = nestlacitelny a to podstatne vyssie ako pri prvom brzdeni

vymenil som brzdovu kvap 0.5l a stale zo zadnych isla stara ....ale uz to o poznanie brzdi lepsie aj pedal neodchadza pod nohou , ako predtym


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz