mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 22:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nezávislé topení
PříspěvekNapsal: 06 únor 2010 16:59 
Offline

Registrován: 06 únor 2010 16:29
Příspěvky: 1
Automobil: Charisma 1.8 GDI
Typ motoru: Benzin
Rok výroby: 1998
Dobrý den,
v této zimě jsem pojal myšlenku na instalaci nezávislého teplovodního topení (asi Webasto)
s thermocallem máte s tím někdo zkušenosti?

Carisma 1,8 GDI benzin


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nezávislé topení
PříspěvekNapsal: 06 únor 2010 18:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Nezávislé kúrenie nie je zlá vec, ALE:

všetko teplo nahriate nez. kúrením ti unikne kým uviažeš decko do sedačky a nastúpi zvyšok rodiny. Preto by som uvažoval radšej o nejakom prihrievači MOTORA - motor vyhriaty na nejakých 60 °C začne kúriť okamžite, takže v aute máš teplo skoro hneď. Okrem toho sa ti motor poďakuje ak bude štartovať zohriaty na 60 °C a nie na -15 °C. A na predné sklo si daj fóliu, aby si nemusel škriabať...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nezávislé topení
PříspěvekNapsal: 06 únor 2010 23:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mazdy 6 s turbodieselem předchozí generace měly přídavné topení Webasto standadně, akorát to výrobce "úspěšně tajil". V seznamu příplatkové výbavy to Webasto totiž figurovalo a u Mazdy za něj chtěli nějakých 1200 EUR. Jenže v případě objednání příplatku pouze doplnili časovač, event. dálkové ovládání - to bylo ještě dražší, ale už si nepamatuji, o kolik. Důvodem takového řešení bylo extrémně málo odpadního tepla produkovaného samotným motorem, tudíž by to blbě topilo, tak tam výrobce už ve fabrice rovnou montoval "výpomoc" ve formě přídavného topení, které však standardně nefungovalo nezávisle.

Ale proč to všechno píšu: Ten systém ohřívá chlad. kapalinu, čímž pomáhá ohřevu motoru a k vyhřátí kabiny pak už využívá standardní instalace topení a ventilace vozu. Neznám nic lepšího, než ráno přijít k autu, které má vytopenou kabinu, odmrazená skla a víceméně prohřátý motor (kromě olejové náplně).

P.S.: V daném případě samozřejmě pouze na naftu. Navíc to vyžaduje podstatně větší akumulátor, ale u Mazdy 6 s turbodieselem to není problém, poněvadž tam je už dost kapacitní aku ve standardu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nezávislé topení
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 21:23 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
mitsi prosim ta ktory rocnik mazdy 6 to mas na mysli? vies mi napisat nieco viacej napr. kde by malo byt umiestnene . . .
D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nezávislé topení
PříspěvekNapsal: 31 březen 2010 23:42 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mazda 6 první generace, turbodiesel o výkonu 100 kW, při pohledu do motorového prostoru je to úplně vlevo v rohu nahoře, mezi hrncem McPhersonu a motorovou přepážkou, schováno pod krytem, v blízkosti palivového filtru. To Webasto je vybaveno samostatným elektrickým čerpadlem chladicí kapaliny v malém okruhu chlazení motoru, tj. stejného, v němž je i radiátorek topení v kabině - právě to čerpadlo běží ještě nějakou dobu po vypnutí motoru, přinejmenším v chladnějších dnech, a je zřetelně slyšet zvenčí vozu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nezávislé topení
PříspěvekNapsal: 01 duben 2010 20:30 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
dik


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz