mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Nezávislé topení
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1073
Stránka 1 z 1

Autor:  rain66 [ 06 únor 2010 16:59 ]
Předmět příspěvku:  Nezávislé topení

Dobrý den,
v této zimě jsem pojal myšlenku na instalaci nezávislého teplovodního topení (asi Webasto)
s thermocallem máte s tím někdo zkušenosti?

Carisma 1,8 GDI benzin

Autor:  Čičo [ 06 únor 2010 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nezávislé topení

Nezávislé kúrenie nie je zlá vec, ALE:

všetko teplo nahriate nez. kúrením ti unikne kým uviažeš decko do sedačky a nastúpi zvyšok rodiny. Preto by som uvažoval radšej o nejakom prihrievači MOTORA - motor vyhriaty na nejakých 60 °C začne kúriť okamžite, takže v aute máš teplo skoro hneď. Okrem toho sa ti motor poďakuje ak bude štartovať zohriaty na 60 °C a nie na -15 °C. A na predné sklo si daj fóliu, aby si nemusel škriabať...

Autor:  Mitsi [ 06 únor 2010 23:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nezávislé topení

Mazdy 6 s turbodieselem předchozí generace měly přídavné topení Webasto standadně, akorát to výrobce "úspěšně tajil". V seznamu příplatkové výbavy to Webasto totiž figurovalo a u Mazdy za něj chtěli nějakých 1200 EUR. Jenže v případě objednání příplatku pouze doplnili časovač, event. dálkové ovládání - to bylo ještě dražší, ale už si nepamatuji, o kolik. Důvodem takového řešení bylo extrémně málo odpadního tepla produkovaného samotným motorem, tudíž by to blbě topilo, tak tam výrobce už ve fabrice rovnou montoval "výpomoc" ve formě přídavného topení, které však standardně nefungovalo nezávisle.

Ale proč to všechno píšu: Ten systém ohřívá chlad. kapalinu, čímž pomáhá ohřevu motoru a k vyhřátí kabiny pak už využívá standardní instalace topení a ventilace vozu. Neznám nic lepšího, než ráno přijít k autu, které má vytopenou kabinu, odmrazená skla a víceméně prohřátý motor (kromě olejové náplně).

P.S.: V daném případě samozřejmě pouze na naftu. Navíc to vyžaduje podstatně větší akumulátor, ale u Mazdy 6 s turbodieselem to není problém, poněvadž tam je už dost kapacitní aku ve standardu.

Autor:  pajama [ 31 březen 2010 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nezávislé topení

mitsi prosim ta ktory rocnik mazdy 6 to mas na mysli? vies mi napisat nieco viacej napr. kde by malo byt umiestnene . . .
D

Autor:  Mitsi [ 31 březen 2010 23:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nezávislé topení

Mazda 6 první generace, turbodiesel o výkonu 100 kW, při pohledu do motorového prostoru je to úplně vlevo v rohu nahoře, mezi hrncem McPhersonu a motorovou přepážkou, schováno pod krytem, v blízkosti palivového filtru. To Webasto je vybaveno samostatným elektrickým čerpadlem chladicí kapaliny v malém okruhu chlazení motoru, tj. stejného, v němž je i radiátorek topení v kabině - právě to čerpadlo běží ještě nějakou dobu po vypnutí motoru, přinejmenším v chladnějších dnech, a je zřetelně slyšet zvenčí vozu.

Autor:  pajama [ 01 duben 2010 20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nezávislé topení

dik

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/