mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 15:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2018 16:26 
Offline

Registrován: 09 leden 2017 18:24
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Ok možná je to ignorantství, podle mě spíš zvědavost. Možná vím kulový, proto se ptám. Radu jsem už dostal, to uznávám. Ale když mi někdo řekne: "Uvař svíčkovou." Taky se nejdřív zeptám, jak na to, co se tam dává a proč. A když mi doma neteče teplá voda, taky nejdu po uzávěru vody, ale hledám příčinu u kotle. Hlavně v klidu, a neboj už nebudu otravovat :wink: Toť vše, ozvu se jak jsem dopadl.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2018 16:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Ale tú sviečkovú tiež nepôjdeš variť zo sviečok a pod hrncom na sporáku zapáliš oheň, že? Prečo chceš resetovať a robiť základné nastavenie na niečom čo v základnom stave (teda čisté) nie je?

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2018 17:30 
Offline

Registrován: 09 leden 2017 18:24
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Čičo píše:
Ale tú sviečkovú tiež nepôjdeš variť zo sviečok a pod hrncom na sporáku zapáliš oheň, že? Prečo chceš resetovať a robiť základné nastavenie na niečom čo v základnom stave (teda čisté) nie je?
Preto, lebo pred odpojenim akumulátora to fungovalo, což jsem psal už asi dvakrát. A to je to co je mi divný a proto jsem chtěl vysvětlení, jak je to možné. Auto jelo normálně, mírně škubalo při lehké noze (přepínání směsi), spotřeba stejná jak u tebe (podle toho co tu máš uvedeno 7,9 l/100km). A vím, bylo to blbý přirovnání. :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2018 17:35 
Offline

Registrován: 09 leden 2017 18:24
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
A pro doplnění a pro Mitsiho, ten "fígl" se mi taky zdá divný ale pokud pomohl...... proč ne. Zkusím a dám vědět.


Přílohy:
Nový rastrový obrázek.bmp
Nový rastrový obrázek.bmp [ 1.19 MiB | Zobrazeno 6416 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2018 10:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Snad jen abyste s bráchou věděli, že o tom nevíte ale zhola nic:


- Škrticí klapka se průběžně zasírá provozem, primárně kvůli EGR, druhotně odvětráním klikové skříně do sání.

- Jelikož úsady v traktu sání jsou v případě technologie GDI kvůli vysokému podílu EGR, navíc v kombinaci s přímým vstřikováním a zejména prací motoru s chudou směsí, extrémní co do množství i houževnatosti ulpívání na kovových površích, je nanejvýš vhodné klapku, přesněji difuzor kolem ní, čistit každých 15 tis. km.

- Pokud se to dělá pravidelně, stačí ji prostříknout (za běhu motoru) k tomu určeným sprejem. Pokud se to pravidelně nedělá, obvykle nastane problém po odpojení akumulátoru a musí nastoupit tvrdá práce s mechanickým vyčištěním, nejlépe po demontáži celého tělesa klapky z motoru. No a při naprostém zanedbávání této údržby dojde k poškození servomotoru na klapce (nejčastěji se odlepí magnet/y, který/které sice lze přilepit zpět, ovšem to jen v případě, že se nerozlomí, neboť jinak se to musí vyměnit celé), poněvadž servomotor již nedokáže řádně ovládat zcela zatuhlou klapku.

- Každé odpojení akumulátoru má za následek třeba i jen částečné vymazání původních hodnot základního nastavení klapky z ŘJ motoru. Aby si ŘJ mohla znovu načíst její základní nastavení, musí být ta dokonale čistá (tedy logicky i difuzor kolem ní) a volně pohyblivá. Základním nastavením je přitom "úplně zavřeno". Pokud jsou klapka a difuzor špinavé, ŘJ si načte špatné hodnoty, jelikož se klapka zcela nedovře. ŘJ tak dostane přes snímač její polohy mylnou informaci o tom, jak vypadá "úplně zavřeno". Od toho se pak odvíjejí všemožné problémy (nejen) s volnoběhem.

- Co se týče "správného resetu ŘJ", samozřejmě vždy po důkladném vyčištění klapky a difuzoru :!: , jde jen o to dostat z elektrolytických kondenzátorů v ŘJ náboj, aby přestaly udržovat dočasné paměti, kterých jinak ŘJ běžně využívá pro jízdu bez ohledu na stav špinavosti klapky (ostatně právě proto se problémy v praxi projeví až po odpojení aku). To lze zařídit několika způsoby, netřeba však přitom vymýšlet píč.viny, páchat harakiri anebo si hrát na kouzelníka, jenž zná nějaký tajuplný postup. Zda je přitom spínač kompresoru klimy na přístrojovce zapnutý či vypnutý, je zcela irelevantní.

- Startuje se vždy, skutečně úplně vždy, bez použití pedálu plynu!

- Po resetu ŘJ není třeba žádných dalších speciálních postupů, jako třeba nechat napřed ohřát, pak to prohnat do maxima apod. Jen je nutno počítat s tím, že ŘJ si musí načíst celou škálu nových údajů a ty nějak vtěsnat do matrice naprogramovaných datových map, podle kterých řídí chod motoru. Obvykle to trvá cca tři cykly studený start - jízda - vychladnutí.


Závěr:

Pokud nemáš v palici piliny, pochopils, neboť všechny vstupní informace pro ono pochopení jsem ti vypsal. A pokud ne, jdi se rovnou picnout, protože se s tím fakt nedá nic dělat!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2018 16:48 
Offline

Registrován: 09 leden 2017 18:24
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
No vidíš, jak se to dá krásně vysvětlit. Dá se říct, že "to jsem chtěl slyšet". :clap: Mohli jsme si celou diskuzi ušetřit :wink:
Nikdy jsem netvrdil, že o tom něco vím. Proto jsem se ptal, protože nevím. Kdybych věděl, neptám se.
Teď jen sehnat spray na čištění a zkusiit to nejprve bez demontáže a modlit se, že to není extra zahnojený. Mám najeto nějakých 196t km. A jestli klapku někdy někdo čistil, tak to fakt netuším a pochybuji.
Opravdu nejsem velký znalec. Vyměním si kapaliny, kotouče, destičky, filtry, občas drobná oprava (vypínač mlhovek, tlačítko na okno, teď jsem měnil světla a masku(docela porod)), ale v motoru jako takovém a jeho příslušenství jsem se nikdy nevrtal (radši). Takže ještě jednou dík za vysvětlení O:-) Jo, a s plynem jsem startoval naposled 120ku :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2018 19:01 
Offline

Registrován: 09 květen 2017 20:19
Příspěvky: 116
Automobil: Mitsubishi Lancer
Typ motoru: 2,0 benzín
Rok výroby: 2007
celkem výživná tahle diskuze, jak to tu čtu :D :D :D....možná jste se trošku nechali unést, ale aspoň jste se dobrali k nějakýmu závěru :D....ale být tebou, tak se rovnou na nějakej sprej vykašlu a rozeberu to a vyčistím to. Nebo aspoň já bych to určitě udělal, protože pak aspoň budeš vědět, na čem opravdu jsi :)...to je jen můj názor :)...když už ti to takhle blbne, tak si myslím, že ten sprej už bude stejně zbytečnej :D :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 23 srpen 2018 08:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Unést? Možná. Ale když někdo žádá o radu k něčemu, o čem nic neví, logicky může pokládat upřesňující dotazy, ovšem polemizovat o ráciu samotné podstaty toho, z čeho předmětná rada plyne a na čem stojí, to je přinejmenším nezdvořilé. Vždyť přece to, že někdo o něčem nikdy neslyšel, ještě neznamená, že to neexistuje.

Ale zpět k věci. Bez spreje se to vyčistit stejně nedá, neboť ten bordel je třeba něčím rozpustit. Pravda, v případě demontáže celého tělesa klapky z traktu sání lze použít i jiné spreje než ty určené přímo na klapky. Ty totiž musejí mít takové chemické složení účinných látek, aby je byl motor schopen za běhu bez problému strávit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 23 srpen 2018 12:03 
Offline

Registrován: 09 květen 2017 20:19
Příspěvky: 116
Automobil: Mitsubishi Lancer
Typ motoru: 2,0 benzín
Rok výroby: 2007
No to máš pravdu no :D :)....však jo, sprej použít, ale stejně bych to demontoval celý, když už bych v tom byl a vyčistlil to pořádně :) tak jsem to myslel :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 31 srpen 2018 18:15 
Offline

Registrován: 09 leden 2017 18:24
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Ahoj. Tak jsem koupil sprej, prostříkal klapku (pouze zepředu, bez demontáže) a provedl reset. Zatím volnoběh v pohodě a hlavně nechcípá :pray: O:-) :clap: Ale co jsem tak viděl, časem to bude chtít určitě sundat a vyčistit pořádně. Popravdě mi nepřišlo, že by ten sprej něco odstranil, ale asi trochu jo. Přikládám foto (nic moc, ale lépe to foťák nevzal). Nevím, jaký je rozdíl v účinosti. Chtěl jsem koupit ten od LIQUI MOLY (nejblíž u nás asi za 400,-), ale neměli ho skladem, tak jsem vzal od ZOLLEXu (asi za 160,-)...... Ještě bych prosil o radu, kde sehnat těsnění pod škrtící klapku? Na netu nemůžu najít, tak jestli má někdo tip... Děkuji za všechny předchozí i budoucí rady :wink:


Přílohy:
3klapka po.jpeg
3klapka po.jpeg [ 744.93 KiB | Zobrazeno 6380 krát ]
2klapka behem.jpeg
2klapka behem.jpeg [ 689.82 KiB | Zobrazeno 6380 krát ]
1klapka pred.jpeg
1klapka pred.jpeg [ 1.21 MiB | Zobrazeno 6380 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 31 srpen 2018 18:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
No tak na henten bordel je sprej ako zubná pasta na deravý zub... Demontuj to a riadne vyčisti, veď cez to ani motor nemôže poriadne dýchať! Ak nezoženieš tesnenie kúp si papier na tesnenia a vystrihni podľa starého, ja som moje tiež poškodil pri demontáži (aj keď už nebolo v najlepšom stave).

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 31 srpen 2018 19:21 
Offline

Registrován: 09 leden 2017 18:24
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Nemůže, ale dýchá :lol: Příští týden to zkusím pořešit, jen doufám, že u nás někde ten papír seženu. A náhodou nevíš, jaká je tloušťka toho těsnění, tady koukám na netu, že jsou různé. Sorry, že se pořád tak blbě ptám, ale nikdy jsem tohle řešit nemusel, tak nevím.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 31 srpen 2018 19:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
To nie je tesnenie pod hlavu, že tam záleží na stotine hrúbky. Ale ani v Mitsubishi to nemôže stáť majlant.

MD184046

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 01 září 2018 05:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jelikož ty hliníkové odlitky jsou v místě styku nahrubo broušené a přesně k sobě doléhají, stačí je z obou stran potřít velmi jemnou vrstvou vhodného tmelu, např. modrého Loctitu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Z bláta do kaluže
PříspěvekNapsal: 01 září 2018 06:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jinak podle fotek usuzuji, že ten motor už fakt nedýchá, ovšem hlavně na vstupech sacích kanálů do spalovacích prostorů. Jinak řečeno, zasloužil by si sundat hlavu, vyndat sací ventily a vše důkladně manuálně očistit. Dokonce odhaduji, že hodina dvanáctá již odbyla...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz