mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Z bláta do kaluže
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1078
Stránka 1 z 3

Autor:  D@VID [ 24 únor 2010 00:50 ]
Předmět příspěvku:  Z bláta do kaluže

Zdravím všechny mistry a mistrině vysokého učení.

Ahoj,
mám Carismu 1.8 GDi 16v 92kw, rv. 98.

Měl jsem před nějakým časem problém, pro mě neřešitelný s mým autí, ale dopadlo to, viz http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_p ... c_id=32052.
Ale pak to jelo jak pila :twisted: (po tak dlouhé době co to nejelo vůbec, tak možná hodně subjektivní pocit, ale znáte to...), ale musel jsem měnit baterii :cry: , původní už měla své nejlepší roky za sebou a tak jsem se rozhodl pro novou. Nečekal jsem ale takové problémy spojené s její výměnou, resp. byl jsem ubezpečen, že si RJ načte mapy zpět po pár desítkách km, což se nestalo, alespoň podle toho, co píše Mitsi o správném chodu motoru :think: . Zítra se na to vrhnu s tátou, dělal 12 let auta :clap: , takže jsem vděčný, každá rada drahá. Tak mi lidi držte palce, ať to dopadne dobře.Pokud ano, máš u mě, Mitsi, neutuchající obdiv, i když, jak píšeš, nevymyslel jsi to ty, jen ten postup interpretuješ. Ale kolik takových se tu našlo, že? Projevuje se to stejně, jak jsi napsal-po zapnutí kteréhokoliv důležitějšího spotřebiče otáčky nejdříve klesnou :shock: a pak dorovnávají :sad: , tj. špatně?(vim že je to špatně, ten otazník tam je jen z řečnického důvodu a pravopisu. :mrgreen: Jinak volnoběh stabilní, jen se mi OBČAS stane, když startuji studený motor, že v motorovém prostoru začne něco hučet, jak vysavač v místnosti za zavřenými dveřmi, a volnoběh tarokuje, (skáče z 500 na 1500), ale po sešlápnutí plynu to přestane, jak ten zvuk, tak i ty otáčky, a auto jede, (tak nějak) normálně. O cvakajících hydroštelích se ani nezmiňuji, musel bych se rozčílit. Jinak olej je doporučený Valvoline 10w40, olejový filtr, svíčky mám NGK IZFR6B, vzduchový filtr mám nový origo, teď přesně nevim název. Mám i ten lepší, "tuningový", ale nastal známý problém s přírubou, však to znáte, takže tam zůstal ten měněný originál. A teď poslední věc, mám tachometrových 161 tisíc, ale podle mě tam bude jednou tolik, ne li víc, tak pokud to má ZÁSADNÍ vliv na nastavení a potenciálně možné seřízení RJ, tak dejte vědět, nechám to tak a budu rád, že jezdím. Dost už slov, je čas na činy, takže příjmu i tu nejmenší radičku. Děkuji, Dejv.

Autor:  Mitsi [ 24 únor 2010 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

Ta rada je pořád stejná: důkladně vyčistit klapku a difuzor + přefuky a vzhledem k tomu, že baterka už byla odpojená, určitě udělat i reset ŘJ (jinak to u GDI spíše nedoporučuji, resp. mi to připadá zbytečné). Pokud se nikdo nehrabal v seřízení šroubků kolem klapky a jelo to předtím, pojede to i teď.

Jinak rozdíl mezi MPI a GDI z hlediska ŘJ spočívá mj. v tom (populárně řečeno), že její kapacita u MPI zdaleka přesahuje standadní potřeby řízení motoru, tak si konstruktéři MMC vyhráli s "bonusovými" funkcemi navíc (oproti jiným značkám), včetně onoho "chiptuningu za chodu", po celou dobu života vozu. Oproti tomu je ŘJ u GDI natolik zaměstnaná tím, aby vůbec udržela motor v chodu, že na některé fajnovější funkce už holt nezbyla kapacita. Proto se domnívám, že GDI jede jen na pevně uložené mapy v ŘJ a nenačítá si vlastní, adaptované, o něž se naopak hlavně opírá MPI.

Přesto stále platí, že ŘJ MMC je nepoměrně "inteligentnější", než ŘJ ostatních značek, pročež v případě vozů Mitsubishi selhávají jinde osvědčené postupy!


P.S.: Životnost podávacího čerpadla u GDI údajně leží nad hranicí 350 tis. km...

Autor:  D@VID [ 24 únor 2010 15:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

Tak už jsem se v tom povrtal...
Sundal jsem tu klapku celou, protože její zadní trakt byl jak okno do pekla, a za difuzorem v prostoru svodů sání je nános, co vypadá jak vchod do uhelné štoly, vyčistil jsem to jak jen to šlo. Ta klapka šla pěkně, teď by se z ní dalo i jíst, ale do těch svodů se bez jejich demontáže nedostanu, takže smůla.
A Mitsi, dík za rychlou reakci, jen si myslím, že GDi má alespoň tu funkci ŘJ, že si taky načítá mapy postupně v provozu, protože po resetování volnoběh vyletěl na 1500 a tam se držel, ale pořád to reaguje na zapnutí kteréhokoliv spotřebiče nejdříve znatelným poklesem otáček a pak velmi pomalu dorovnává. Tak jsem to vypnul a nastartoval znovu, volnobeh cca na 800, ale ta reakce na spotřebiče je stále špatná. Reset proběhl 2x, jednou za studena a pak při zahřátém motoru. Baterie byla odpojená vždy asi 5 minut, právě na to cigárko. Jen si teď nejsem jistý jestli tu baterku připojit zpět, když je klíček v zapalování na pozici off, nebo právě na té druhé, kdy svítí všechny kontrolky. Dík

Ps: To s tou reakcí na ty spotřebiče je hádám špatně i u GDi, že?

Ps2: Výměnu podávacího čerpadla v nádrži a vysokotlakého čerpadla u motoru mám již za sebou :cool:

Ps3: U mého GDi v motorovém prostoru JE palivový filtr(ten černý zvonkovitý), večer dodám foto celého mého dnešního snažení, včetně fotky toho filtru, ok?

Zatim

Autor:  Mitsi [ 24 únor 2010 16:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

Nejvíce toho "uhlí" je ovšem na ventilech a těsně před hranami vložených ventilových sedel, kam se stejně bez kompletní demontáže hlavy a její rozborky nedostaneš.

Pokud jde o to, co Ty nazýváš "načtením map", tak já bych to pojmenoval spíše "osaháním čidel", což je naprosto standardní funkce, kterou disponují ŘJ všech vozů.

Reset ŘJ se správně dělá při ohřátém motoru, a to tak, že zapneš zapalování (kontrolky svítí, MOTOR NEBĚŽÍ!!!), odpojíš mínus pól aku, počkáš tak 30 sekund, znovu připojíš (zajiskří to - proto je třeba předem vypnout všechny spotřebiče - a v klapce + EGR ventilu to "zahrká"), vypneš zapalování, utáhneš svorku na aku a můžeš startovat. To mnou zmíněné "osáhání" čidel se projeví zpočátku až přehnanou reakcí na otočení volantem, zapnutí klimy atd. (otáčky vždy vyletí strmě vzhůru a někdy následuje až několik zhoupnutí, než se "zklidní"), ovšem postupem času se tato přehnaná reakce zmírní, až se ustálí na určité rozumné hladině. Přesně takto to má fungovat! Pokud to ovšem nefunguje ani po důkladném vyčištění klapky a řádně provedeném resetu ŘJ, bylo to už předtím rozštelované na šroubcích kolem klapky...

Autor:  MP84 [ 17 srpen 2018 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

"Reset ŘJ se správně dělá při ohřátém motoru, a to tak, že zapneš zapalování (kontrolky svítí, MOTOR NEBĚŽÍ!!!), odpojíš mínus pól aku, počkáš tak 30 sekund, znovu připojíš (zajiskří to - proto je třeba předem vypnout všechny spotřebiče - a v klapce + EGR ventilu to "zahrká"), vypneš zapalování, utáhneš svorku na aku a můžeš startovat. To mnou zmíněné "osáhání" čidel se projeví zpočátku až přehnanou reakcí na otočení volantem, zapnutí klimy atd."


Provedeno po odpojení baterie a nic, stále chcípá :sad:

Autor:  Mitsi [ 18 srpen 2018 06:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

Někdo před tebou si prohrál s nastavením škrticí klapky, což se mohlo projevit až po odpojení akumulátoru. Vyčistil jsi ji a řádně zresetoval dle mých rad?

Autor:  MP84 [ 18 srpen 2018 22:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

S klapkou nikdo nic nedělal, pokud vím. Auto fungovalo normálně. Je pravda, že občas chcíplo při puštěné klimě + neutrál/vyšláplá spojka. Měl jsem venku baterku, protože jsem měnil světla. A od té doby mi to chcípá, hlavně než se ohřeje. Zkoušel jsem i jiný postup, než ten tvůj a taky nepomohl. Ještě mám "v záloze" jeden způsob, který naposled fungoval na tomhle konkrétním autě, tenkrát to brách řešil po výměně baterky.

Autor:  Mitsi [ 19 srpen 2018 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

Pokud je tomu tak, jak píšeš, pak to ani předtím nefungovalo správně. Tedy platí to, co jsem uvedl v předchozím příspěvku.

Autor:  MP84 [ 19 srpen 2018 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

Zkusím ještě, co mi poradil brácha a pak bych se holt pustil do čištění klapky.

Autor:  Mitsi [ 19 srpen 2018 20:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

MP84 píše:
... pak bych se holt pustil do čištění klapky.

A já blbec si myslel, že je ti jasné, že právě tím je třeba začít. Ostatně je vhodné to dělat při každé výměně oleje.

Autor:  MP84 [ 20 srpen 2018 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

Nic ve zlém, ale proč by mi mělo být jasné, že mám začít čištěním klapky, když se předtím taky nečistila a reset pomohl a fungovalo to normálně :wink: Hádat se nebudu, ale při každé výměně oleje čistit klapku? To slyším opravdu poprvé :shock: Když jsem teda u toho, vím, že se tady už toho napsalo mnoho, ale jaký bys tedy doporučil postup čištění? S demontáží nebo bez, mechanicky nebo chemicky, popřípadě jaký prostředek máš odzkoušený? Jinak díky za reakce a za rady.

Autor:  Čičo [ 20 srpen 2018 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

Ako sorry, ale vŕtať sa v niečom a robiť niečo o čom neviem prečo to vlastne robím... Prečo by ti malo byť jasné prečo začať čistením? To ako vážne?! :shock:

Autor:  Mitsi [ 20 srpen 2018 16:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

MP84 píše:
Nic ve zlém, ale proč by mi mělo být jasné, že mám začít čištěním klapky, když se předtím taky nečistila a reset pomohl a fungovalo to normálně :wink: Hádat se nebudu, ale při každé výměně oleje čistit klapku? To slyším opravdu poprvé :shock: Když jsem teda u toho, vím, že se tady už toho napsalo mnoho, ale jaký bys tedy doporučil postup čištění? S demontáží nebo bez, mechanicky nebo chemicky, popřípadě jaký prostředek máš odzkoušený? Jinak díky za reakce a za rady.

Nic ve zlém, ale já ti už fakt nic radit nehodlám. :mad:

Autor:  MP84 [ 20 srpen 2018 23:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

V pohodě, omlouvám se, že jsem chtěl s něčím poradit a něco vysvětlit. Myslel jsem, že od toho existuje tohle fórum. To by mě ani ve snu nenapadlo, že se odpojením baterie zasere škrtící klapka. :oops: :wink:

Autor:  Mitsi [ 20 srpen 2018 23:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z bláta do kaluže

Každým svým dalším příspěvkem jen vystavuješ na odiv své ignorantsví, tedy že o věci víš kulový. Ty nestojíš o radu, ty potřebuješ polemizovat. Ať ti tedy poradí brácha, když zná fígl, který my neznáme.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/