mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 18:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 13 březen 2010 21:40 
Ahoj všem,

rád bych se zeptal jak je to s těmi svíčkami a tím klíčem, už jsem hledal, ale Proxxon v blízkosti nikde koupit nelze, nevím asi jej mají všude jinde, ale ne u nás. Tak se chci poradit jestli by stačil tento od Tony 16mm je tam vnější průměr ořechu 21mm viz: http://www.naradi-bartak.cz/detail.asp? ... mage4.y=22

Dále bych rád při té příležitosti změřil komprese abych věděl jak je na tom, jenže je tu problém s těmi "chytrými" vozy. Jde mi o to, aby to řídící jednotka nevyhodnotila jako chybu a nemusel skrz kontrolku do Mitsu servisu a zaplatit tak nemalou částku za výmaz. Pokud vím postup je vypojit Halluv snímač otáček klikovky(zastaví vstřik), a odpojit cívky se všemi svíčkami. Jde to tedy tímto způsobem obejít? Nemá někdo zkušenost v případě špatného postupu to provést správně, tak aby mi kontrolka dala pokoj? Nejlépe někdo kdo Carismu GDI už měril. Kolik mají být hodnoty v manuálu tuším 14-17barů je to furt možné po 200 000Km?

Díky za postřehy! Stanley


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 březen 2010 22:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak jsem schválně šel do auta a onoho Proxxona vytáhl a odměřil: má v průměru 21,6 mm, na délku 65 mm, hmotnost 90,4 g a jedná se o šestihran (Tona je dvanáctihran) a nemá možnost prostrčení tyčky do kříže (na rozdíl od Tony), neboť jde jen o dlouhý ořech o stejném průměru v celé délce těla s gumovou výstelkou chránící a fixující izolátor svíčky uvnitř. Ten průměr 21 mm udávaný Tonou se mi ovšem poněkud nezdá, neboť jsem tam svého času zkoušel použít několik druhů ořechů na svíčky 16, které mám v různých Gola sadách, a žádný "neprošel". Pokud by těch 21 mm ovšem náhodou odpovídalo skutečnosti, jednalo by se o ideální rozměr. Bacha ještě na jednu věc: ten nástavec musí mít spolehlivé "záseky" na zacvaknutí kuličky prodlužováku - to aby nezůstal viset pevněji na svíčce, než na prodlužováku od Goly! Já vždy stejně raději před montáží izolátor svíčky důkladně nasliním, abych měl jistotu, že z něho po zašroubování svíčky ta gumová výstelka uvnitř ořechu snadno sklouzne... :wink:

Pokud jde o měření komprese, u Mitsubishi bych rozhodně nic neodpojoval! Snímače jsou tam totiž dva (jeden na klice u malého rozvoďáku, druhý na jedné z vaček) a raději bych ani nezkoušel, jak jejich odpojení vyhodnotí ŘJ motoru. Podle mne by stačilo prostě vymontovat zapalovací cívky a po demontáži je opět napojit na štekry a zasunout do nich svíčky - tohle by snad ŘJ nemělo rozhodit. Jenže nastávají další dva problémy, které vidím jako skoro neřešitelné: pokud se jedná o verzi GDI motoru už s "elektronickým plynem", nebude možno zajistit plné otevření škrticí klapky při startování, což je nezbytná podmínka pro korektní odměření komprese. No a konečně je tu i problém extrémní hloubky uložení svíček: žádná z testovacích sad pro měření komprese, které jsem až doposud viděl, totiž neměla dostatečně dlouhou "falešnou svíčku", do které se pak zašroubovává hadička s měřákem na konci.

No a kardinální otázka na úplný závěr: I kdyby se Ti nakrásně podařilo ty komprese odměřit, jak hodláš se získanými údaji naložit, resp. k čemu Ti vlastně budou dobré?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 březen 2010 23:06 
Díky za bleskovou reakci Mitsi...

No tu Tonu pudu ověřit hnedky v pondělí-mám doma několik golovek a bohužel žádná nesedí rozměry a upravovat se mi to nechce. Chci jen zkontrolovat ty svíčky. Každopádně dám vědět.

Co se jedná těch kompresí u každého auta jsem je vždycky měřil a je to jediný objektivní posouzení stavu opotřebení, dále jestli jsou ventily v poho a pod. Žádnej bazarista tě to nikdy nenechá proměřit pač jedinej on sám ví jestli točil tacháč nebo ne.

Víš já kolem toho hodně studoval, a vím, že se něco musí odpojit aby to nezničilo kat. Aspoň známej mi říkal, že stačí i relé vstřikování. Zas v origoš workshopu je to popsané jen tím, že stačí vypojit crank angle sensor což je ten snímač otáček klikovky, nikde nic víc dalšího nepíšou. Je teda nutno podotknout,že ten manual je rozdělen a dvě části a to na motory 4G6 a 4G9, jsou tam i dva obrázky o slově Carisma se nepíše, ale parametry motoru v úvodu snad sedí-kdyžtak ti to v PDF mohu poslat stačí říct kam. Jinak tady je postup co jsem okopíroval
11B-12 ENGINE <4G9> - On-vehicle Service
COMPRESSION PRESSURE CHECK
1. Before inspection, check that the engine oil, starter and
battery are normal. In addition, set the vehicle to the
pre-inspection condition.
2. Remove all of the ignition coils and spark plugs.
3. Disconnect the crank angle sensor connector.
NOTE
Doing this will prevent the engine-ECU from carrying out
ignition and fuel injection.
4. Cover the spark plug hole with a shop towel etc., and
after the engine has been cranked, check that no foreign
material is adhering to the shop towel.
Caution
(1) Keep away from the spark plug hole when
cranking.
(2) If compression is measured with water, oil, fuel,
etc., that has come from cracks inside the cylinder,
these materials will become heated and will gush
out from the spark plug hole, which is dangerous.
5. Set compression gauge to one of the spark plug holes.
6. Crank the engine with the throttle valve fully open and
measure the compression pressure.
Standard value (at engine speed of 300 r/min):
1,790 kPa
Limit (at engine speed of 300 r/min):
Min. 1,400 kPa
7. Measure the compression pressure for all the cylinders,
and check that the pressure differences of the cylinders are
below the limit.
Limit: Max. 100 kPa
8. If there is a cylinder with compression or a compression
difference that is outside the limit, pour a small amount
of engine oil through the spark plug hole, and repeat
the operations in steps 6 and 7.
(1) If the compression increases after oil is added, the
cause of the malfunction is a worn or damaged piston
ring and/or cylinder inner surface.
(2) If the compression does not rise after oil is added,
the cause is a burnt or defective valve seat, or pressure
is leaking from the gasket.
9. Connect the crank angle sensor connector.
10. Install the spark plugs and ignition coils.
11. Use the MUT-II to erase the diagnosis codes.
NOTE
This will erase the diagnosis code resulting from the crank
angle sensor connector being disconnected


Jde mi opravdu o to aby nedošlo k poškození katalyzátoru benzínem a abych nemusel zbytečně utratit cca 1000Kč za výmaz chyby. Na nějákejch jinejch vozech stačí na noc vypnout baterku a chyba je fuč. Potřeboval bych to jednoznačně objasnit-jsem zvyklej si vše na autech dělat sám. No s tou klapkou jsi mě moc nepotěšil-nevím nepátral jsem do jaké míry se to samo řídí. Fakt je, že bez otevřené klapky se to nedá měřit. Ale nějákým způsobem to musí jít obejít. Mám ročník 98. Ty jsi si komprese neměřil? Takovej odborník?

K tomu kompresiometru to vím, ale potřeboval bych aspoň před demontáží znát hloubku cele dutiny. Tušil jsem, že kompresiometr stačit bez úpravy nebude, ale už jsem nad tím přemýšlel jak jej nastavit. Potřeboval bych prosímtě jen tu hloubku.

Dík za každou radu!!!


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 březen 2010 23:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Stanley píše:
11. Use the MUT-II to erase the diagnosis codes.
NOTE
This will erase the diagnosis code resulting from the crank
angle sensor connector being disconnected


Jde mi opravdu o to aby nedošlo k poškození katalyzátoru benzínem a abych nemusel zbytečně utratit cca 1000Kč za výmaz chyby. Na nějákejch jinejch vozech stačí na noc vypnout baterku a chyba je fuč. Potřeboval bych to jednoznačně objasnit-jsem zvyklej si vše na autech dělat sám. No s tou klapkou jsi mě moc nepotěšil-nevím nepátral jsem do jaké míry se to samo řídí. Fakt je, že bez otevřené klapky se to nedá měřit. Ale nějákým způsobem to musí jít obejít. Mám ročník 98. Ty jsi si komprese neměřil? Takovej odborník?

K tomu kompresiometru to vím, ale potřeboval bych aspoň před demontáží znát hloubku cele dutiny. Tušil jsem, že kompresiometr stačit bez úpravy nebude, ale už jsem nad tím přemýšlel jak jej nastavit. Potřeboval bych prosímtě jen tu hloubku.

Dík za každou radu!!!


Jádro pudla vězí v bodu 11. Můžeš samozřejmě zkusit vymontovat ŘJ a šoupnout ji na noc do mrazáku, ale:
- to, co vidíš v motorovém prostoru nad hrncem levého McPhersonu, není ŘJ motoru, ale pouze její výkonová část vyžadující chlazení, přičemž ta hlavní část ŘJ je někde hluboko v přístrojovce (já ji u SW mám ve falešné podlaze před nohama spolujezdce);
- i tak pochybuji, že by došlo k "samovolnému výmazu" tohoto druhu načtené chyby (některé chyby lze tímto způsobem "vymazat", jiné ne...).

Jinak ročník 98 by měl mít ještě klasické ovládání škrt. klapky lankem plynu.

Osobně bych řešil měření komprese (sám jsem ji ale neměřil - některé věci je snad lepší ani nevědět...) právě tak, jak jsem napsal. Samozřejmě to chce opatrnost, aby to nepšouklo. Po měření bych nechal důkladně odvětrat spalovací prostory bez svíček a párkrát bych protočil motor (opět bez svíček) ručně, abych pomohl i odvětrání výfukového traktu: ty nejtěkavější složky benzínu by se měly odpařit, zbytek snad projde katem bez napáchání škody (motor bych pouze krátce nastartoval - to abych opět pomohl zbavit výfukový trakt benzínu).

Hloubku dutiny bych Ti sice také rád odměřil, ale nemám jak - s Carismou jsem jel naposledy počátkem r. 2005 a motor 2,4 GDI má jiné rozměry (ta díra je ještě hlubší :smile: ).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 březen 2010 00:10 
Já vím, že ten bod 11 není to co chci, ale podle mě tam asi udělali v překladu nebo někde jinde chybu.

Řešil jsem to s jedním kolegem a ten tvrdí že ten bod 11 měl patřit do té poslední části poznámky a poznámka zas do 11 Že když už vypínám ten halláč tak tím přeruším vstřik a tím i ŘJ, proto by se snad žádná chyba neměla objevit. Kdybych to nevypl tak bych musel použít ten MUT Není mi právě ten konec jasnej.

Když to budu točit jen tak jak říkaš je dost velké riziko, že ten benzín tím katem projde troufám si říct ze zcela určitě. Navíc ŘJ vše pozná a vyhodnotí jako chybu pač nedojde k zápalu.

Aspoň jsi mi pomohl s tím,že je tam škrtící klapka mechanického původu a něják to změřím.

Jinak nevíš jak napíchnout Carismu kabelem? ELM327 s tím komunikovat asi nebude,že kdyby došlo k chybě. Pracuje to s jiným protokolem co? Nebo nevíš jakej kabel v případě chyby na to a kde jej koupit?


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 březen 2010 00:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Na tyto otázky Ti neodpovím, neboť v počítačích se ani trochu nevyznám. Ale předpokládám, že ŘJ by to měla vzít "pouze" jako neúspěšný pokus o nastartování. Svého času jsem měl totiž problém se zalepenými jehlami v sedlech vstřikovačů kvůli natankování zřejmě špatného benzínu a nemohl jsem nastartovat, přičemž ŘJ nic přes kontrolku "Check engine" nesignalizovala. Pravda, nejednalo se o motor GDI, ale MPI poslední generace od MMC to už bylo.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 březen 2010 09:13 
Ahoj Mitsi

Tak jsem se vrátil nakonec pozdějc dom, ale Tonovku mám.
Jinak obrázek je pouze asi ilustrativní, zajímavé je, že přímo na stránkách Tony jej mají se stejným popisem, kodem i obrázkem, ale skutečnost je jiná. Je to klasika 6xhran, na 1/2 ráčnu, celý chromově lesklý, ale průměr má po celém obvodě mezi 21,4-21,5. Délka 64,43. Měřeno digitální šuplerou.

Tak se asi do těch tvých hodnot se v poho vejdu ne s tím prodloužením snad na Carismu také bez problémů


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz