Stanley píše:
11. Use the MUT-II to erase the diagnosis codes.
NOTE
This will erase the diagnosis code resulting from the crank
angle sensor connector being disconnected
Jde mi opravdu o to aby nedošlo k poškození katalyzátoru benzínem a abych nemusel zbytečně utratit cca 1000Kč za výmaz chyby. Na nějákejch jinejch vozech stačí na noc vypnout baterku a chyba je fuč. Potřeboval bych to jednoznačně objasnit-jsem zvyklej si vše na autech dělat sám. No s tou klapkou jsi mě moc nepotěšil-nevím nepátral jsem do jaké míry se to samo řídí. Fakt je, že bez otevřené klapky se to nedá měřit. Ale nějákým způsobem to musí jít obejít. Mám ročník 98. Ty jsi si komprese neměřil? Takovej odborník?
K tomu kompresiometru to vím, ale potřeboval bych aspoň před demontáží znát hloubku cele dutiny. Tušil jsem, že kompresiometr stačit bez úpravy nebude, ale už jsem nad tím přemýšlel jak jej nastavit. Potřeboval bych prosímtě jen tu hloubku.
Dík za každou radu!!!
Jádro pudla vězí v bodu 11. Můžeš samozřejmě zkusit vymontovat ŘJ a šoupnout ji na noc do mrazáku, ale:
- to, co vidíš v motorovém prostoru nad hrncem levého McPhersonu, není ŘJ motoru, ale pouze její výkonová část vyžadující chlazení, přičemž ta hlavní část ŘJ je někde hluboko v přístrojovce (já ji u SW mám ve falešné podlaze před nohama spolujezdce);
- i tak pochybuji, že by došlo k "samovolnému výmazu" tohoto druhu načtené chyby (některé chyby lze tímto způsobem "vymazat", jiné ne...).
Jinak ročník 98 by měl mít ještě klasické ovládání škrt. klapky lankem plynu.
Osobně bych řešil měření komprese (sám jsem ji ale neměřil - některé věci je snad lepší ani nevědět...) právě tak, jak jsem napsal. Samozřejmě to chce opatrnost, aby to nepšouklo. Po měření bych nechal důkladně odvětrat spalovací prostory bez svíček a párkrát bych protočil motor (opět bez svíček) ručně, abych pomohl i odvětrání výfukového traktu: ty nejtěkavější složky benzínu by se měly odpařit, zbytek snad projde katem bez napáchání škody (motor bych pouze krátce nastartoval - to abych opět pomohl zbavit výfukový trakt benzínu).
Hloubku dutiny bych Ti sice také rád odměřil, ale nemám jak - s Carismou jsem jel naposledy počátkem r. 2005 a motor 2,4 GDI má jiné rozměry (ta díra je ještě hlubší
).