mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 19:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: LPG a carisma 1,6
PříspěvekNapsal: 15 březen 2010 10:14 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Zdravím vespolek,
jsem skoro rozhodnutý dát do své carismy 1,6 lpg. Snažil jsem se najít tady na foru nějaké informace, nicméně jich nebylo dostatek a proto zakládám nové téma. Názory plyn akorát na sporák nepotřebuji slyšet, najezdil jsem na lpg již cca. 350000km se škodovkama bez jediného problému, carismu mám nevyužitou věčně stojící akorát v garáži tak jsem se rozhodl to změnit.
Jinak systém dám asi brc sequent 24 s toroidem.

1) Prosím o příspěvky těch z vás, kteří mají 1,6 na lpg a jak jste spokojeni - nejraději bych slyšel ty co mají sekvenční vstřikování.
2) Mají motory mitsubishi kované ventily ??? Ptám se , jestli používat přípravky flashlube kvůli podpalování ventilů ...

Díky za každý příspěvek pepik


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG a carisma 1,6
PříspěvekNapsal: 15 březen 2010 12:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepik píše:
2) Mají motory mitsubishi kované ventily ??? Ptám se , jestli používat přípravky flashlube kvůli podpalování ventilů ...


Sice nevím, co jsou "kované ventily", ale vím, že pokud dochází k podpalování ventilů (tedy pominu-li špatnou regulaci předstihu zážehu), tak problém nespočívá ve ventilech samotných, ale v jejich "ovládání" (váznoucí vodítko, prasklá/slabá pružina, nefunkční hydroštel, špatná vůle, blokace možnosti radiálního pohybu ventilu vahadlem...). Pokud jsi měl ovšem na mysli "ventilová sedla", tak všechny motory Mitsubishi s hliníkovou hlavou motoru samozřejmě mají vsazená ventilová sedla ze spékaných kovů, což je nejodolnější možné řešení.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG a carisma 1,6
PříspěvekNapsal: 16 březen 2010 11:06 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:
pepik píše:
2) Mají motory mitsubishi kované ventily ??? Ptám se , jestli používat přípravky flashlube kvůli podpalování ventilů ...


Sice nevím, co jsou "kované ventily", ale vím, že pokud dochází k podpalování ventilů (tedy pominu-li špatnou regulaci předstihu zážehu), tak problém nespočívá ve ventilech samotných, ale v jejich "ovládání" (váznoucí vodítko, prasklá/slabá pružina, nefunkční hydroštel, špatná vůle, blokace možnosti radiálního pohybu ventilu vahadlem...). Pokud jsi měl ovšem na mysli "ventilová sedla", tak všechny motory Mitsubishi s hliníkovou hlavou motoru samozřejmě mají vsazená ventilová sedla ze spékaných kovů, což je nejodolnější možné řešení.

Ano ano myslel jsem sedla ... Je to teda na 100% jisté ??? Slyšel jsem totiž, že subaru je kovaná neměly a to by mohl být problém s lpg, tak jsem vznesl obecný soud na všechny japonce ... Nicméně flashlube asi dám namontovat, pro sichr, ale působí to na mě jako placebo ... za nemalé peníze ...viz toto:
http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-o ... -fluid.php


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG a carisma 1,6
PříspěvekNapsal: 16 březen 2010 11:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, jedná se o naprosto dokonalé placebo těžící z nevědomosti zákazníků! Všechny (opakuji: ÚPLNĚ VŠECHNY) motory schopné pracovat s bezolovnatým benzínem MUSEJÍ být už z výroby uzpůsobeny tak, aby se obešly bez tetraetylolova, jehož hlavní funkcí svého času nebyla ani tak ochrana ventilových sedel, jako spíše antidetonační vlastnosti. Proto se používají "vsazená sedla" vyráběná povětšinou technologií práškové metalurgie/slinutých kovů, nikoli kováním.

Hlavním faktorem, který má zásadní vliv na "čistotu" dosedací plochy ventilu/sedla, a tím pádem i na odolnost proti podpalování, je samovolný radiální pohyb ventilu v rámci každého jeho zdvihu. Samozřejmě předpokládám, že ventil i sedlo mají správnou geometrii styčných ploch.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG a carisma 1,6
PříspěvekNapsal: 16 březen 2010 11:25 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Když porovnám tlouštku - sílu (nevím přesně jak to definovat) těch ventilů - všeho v hlavě co přichází do styku s lpg, dá se říct u aut felicia 1,3 / carisma 1,6 - dá se říct že bude ta carisma náchylnější ? ventily tenčí ? - snadněji dojde k opotřebení ?
moclidí to auto na lpg nemá a proto se ptám takto. Potřebuju aby ta carisma mi ještě tak 250000km ujela bez relativně vážnějších problémů


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG a carisma 1,6
PříspěvekNapsal: 16 březen 2010 11:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Takto postavená otázka je ovšem naprosto irelevantní! Nejde totiž vůbec o to, co v motoru přichází/nepřichází do styku s LPG (teď pochopitelně hovořím pouze o těch ventilech!), ale jak probíhá spalovací proces LPG ve srovnání se spalováním benzínu. LPG má samozřejmě odlišné fyzikálně-chemické vlastnosti od benzínu, z čehož vyplývají i rozdílné podmínky panující ve spalovacím prostoru. Klíčovým faktorem je přitom správná regulace předstihu zážehu, která by měla zajistit maximální využití tepelné energie "schované" v palivu (ať už je to benzín či LPG) a zároveň zajiostit ochranu motoru před detonačním spalováním.

Ale tady se už dostáváme do oblasti teorie a praxe spalování a spalovacích prostorů, což vychází daleko za rámec dodatečné přestavby na LPG. Můj názor je ovšem jednoznačný: Pokud požaduješ, aby ta Carisma "ještě tak 250000km ujela bez relativně vážnějších problémů", pak tu přestavbu nedělej! A to nikoli kvůli ventilům či jejich sedlům, kolem nichž se neustále točíš...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG a carisma 1,6
PříspěvekNapsal: 17 březen 2010 12:02 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
Mitsi píše:

Můj názor je ovšem jednoznačný: Pokud požaduješ, aby ta Carisma "ještě tak 250000km ujela bez relativně vážnějších problémů", pak tu přestavbu nedělej! A to nikoli kvůli ventilům či jejich sedlům, kolem nichž se neustále točíš...

Točím se kolem ventilů, protože se všude píše, že ventily jsou to hlavní, co při provozu na lpg odchází... Nicméně jsem se s tímto problémem nesetkal a tak mám pocit, že je to vždy jedna paní povídala ...
Já osobně bych 250000km na benzín finančně neutáhl( utáhl, ale znám lepší věci do kterých budu cpát peníze), proto koketuju s touto možností - v příštím kole si rozhodně koupím už naftu, abych toto nemusel řešit.

Ale k věci - co máš konkrétně na mysli že nevydrží ??? (myslím pohonné ústrojí, nikoliv závady např. podvozku,elektriky, atd.)

Když to vydržela felicie i favorit, vidím denně autoškoly s htp na lpg a ty auta jezdí netvrdším způsobem a věechno to najezdí cca 300000km, tak proč ne carisma ???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG a carisma 1,6
PříspěvekNapsal: 18 březen 2010 02:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepik píše:
Já osobně bych 250000km na benzín finančně neutáhl( utáhl, ale znám lepší věci do kterých budu cpát peníze), proto koketuju s touto možností - v příštím kole si rozhodně koupím už naftu, abych toto nemusel řešit.


To je úvaha ze stejného soudku, jako že "ušetřím korunu, i kdyby mě to mělo stát stovku".

Ekonomika provozu totiž není jen o nákladech na palivo :!: A poněvadž jsi nejspíše vděčným konzumentem oněch JPP, nezbývá mi, než ti popřát hodně zdaru při krmení prasátek "těch na druhé straně", kteří tvé vklady určitě rádi utratí za "lepší věci", samozřejmě pro sebe.


P.S.: Tuhle vyšlo v jednom francouzském motoristickém časopisu zajímavé hodnocení ekonomiky dieselů. Přestože ve Francii je z evropských zemí zřejmě největší rozdíl mezi cenou benzínu a nafty (ve prospěch nafty), Francie byla první evropskou zemí, kde diesely v osobních vozech doznaly největšího rozšíření, už dva roky tam platí systém ekologických bonusů/malusů dle hodnoty produkce CO2, což zvýhodňuje diesely při nákupu nového vozu, a z důvodu tamní tradiční oblíbenosti dieselů se drží vysoko i ceny ojetin s těmito motory, výsledek zkoumání napříč všemi kategoriemi byl jednoznačný: diesel se nevyplatí nikdy!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: LPG a carisma 1,6
PříspěvekNapsal: 18 březen 2010 12:42 
Offline

Registrován: 03 září 2008 14:52
Příspěvky: 47
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,6 16V 76kW
Rok výroby: 2004
:pray: promiň, chtěl jsem vědět něco jiného než naftu - co máš konkrétně na mysli že na carismě nevydrží onen nájezd ??? (myslím pohonné ústrojí, nikoliv závady např. podvozku,elektriky, atd.)
K naftě- to ještě dloouho potrvá, že si ji koupím (léta letoucí) a do té doby třeba změním názor - teď mě zajímá současnost a můj myšák věčně akorát stojící v garáži. (naftu nechme zatím spát)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz