mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1088 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | gold [ 25 březen 2010 00:36 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Dá se provést v domácích podmínkách? A s jakým postupem. Dík za rady. |
Autor: | Čičo [ 25 březen 2010 00:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Dá. Ak máš na to vybavenie. A postupom podobným ako u každého iného auta. Ale ak si to nikdy nerobil tak sa na to vykašli a na skúšanie svojich zručností si nájdi jednoduchší servisný úkon... |
Autor: | gold [ 25 březen 2010 04:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Výměnu jsem už prováděl , ale na jiné značce. Jakým způsobem povolit řemenici a jaké jsou utahovací momenty, popř. jestli nejsou nějaké zvláštnosti. |
Autor: | Mitsi [ 25 březen 2010 09:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Řemenici povolíš v amatérských podmínkách nejsnadněji tak, že použiješ dlouhou páku z Goly a tu zapřeš o nějakou pevnou část zavěšení kola či o část podvozku tak, aby se o ni ta páka blokla, až zastartuješ. Páku je vhodné natěsno zafixovat alespoň nějakou páskou vůči onomu zapření, aby se v momentě, kdy zabere starér, nevysmekla a nevylétla. Do startéru musíš pouze drbnout - potřebuješ ten šroub přece jen uvolnit, nikoli úplně vyšroubovat! Hlavním úskalím - ve srovnání s jinými vozy - je správné nastavení napínací kladky na hydraulickém napínáku: jeho plunžr musí být po utažení kladky a protočení motoru (aby si řemen sedl a srovnalo se jeho napětí mezi jednotlivými koly a kladkami) vysunutý o 3,8-4,5 mm. Dosáhnout toho není úplně snadné, neboť bez speciálního přípravku (dá se nouzově nahradit zahnutým kleštěmi na ségrovky) nemáš, jak si tu kladku přidržet (při utahování jejího fixačního šroubu se má tendenci pootáčet ve směru uvolňování řemenu), navíc po dotažení ještě zdaleka nevíš, zda se ti to povedlo, protože to zjistíš až po protočení motorem. V originál dílenském nářadí je také i dlouhý klíč na zablokování onoho hydraulického napínáku, ale ten už vůbec nevím, čím nahradit, takže používám malou truhlářskou svorku, kterou tam nasadím JEŠTĚ PŘEDTÍM, než uvolním starou napínací kladku. S utahovacími momenty Ti neporadím: přiznám se, že to dělám od oka, byť vlastním dokonce dva momentové klíče různé konstrukce... |
Autor: | Mitsi [ 25 březen 2010 21:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Ještě jsem zapomněl na jednu důležitou věc: než povolíš tu napínací kladku, stlač (třeba onou truhlářskou svorkou) plunžr napínáku a zajisti ho např. kovovou sponkou do vlasů proti vysunutí! Je tam za daným účelem příslušná dírka skrz tělo napínáku i plunžru, jen ten plunžr musíš stlačit přesně tak, aby se ty dírky kryly. |
Autor: | gold [ 25 březen 2010 22:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Dík za rady, asi se do toho dám. Jakého výrobce doporučujete a mám měnit také vodící kladku? Není "šetrnější" způsob povolení řemenice a jak ji potom utáhnu na 180Nm ? |
Autor: | Mitsi [ 25 březen 2010 22:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Vyměnit samozřejmě musíš i tu vodicí kladku. Jako "přebalovače" doporučuji Ruville: v jejich krabičkách jsou na Mitsubishi originály za třetinu ceny! Šetrnější způsob samozřejmě existuje: speciální přípravek na zablokování setrvačníku motoru a pneumatické nářadí nebo speciální povolovací převodový klíč. S tím utažením je samozřejmě problém: já to řeším za asistence pomocníka, který zařadí za 1 a šlápne na brzdu, a já to potom "nějak" dotáhnu (180 Nm to ale určitě není...). |
Autor: | Romco911 [ 25 březen 2010 23:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Povolenie aj dotiahnutie sme riesili paisrom, na zotrvacniku su sruby, tak sme ho zapreli o srubu, pootocili kusok nech sa sprieci a potom uz povolenie nebol problem. |
Autor: | gold [ 26 březen 2010 19:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Kudy se dostanu k setrvačníku? Co je to pajsr. Dá se nějak zamezit nastartování např. odpojit nějakou pojistku? |
Autor: | Mitsi [ 26 březen 2010 20:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Mám takový pocit, že by ses do toho opravdu raději neměl sám pouštět... |
Autor: | gold [ 26 březen 2010 21:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Dík za názor, zatím jsem na tomto voze nic nedělal, proto ty dotazy. |
Autor: | Mitsi [ 26 březen 2010 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
gold píše: Kudy se dostanu k setrvačníku? Co je to pajsr. Dá se nějak zamezit nastartování např. odpojit nějakou pojistku? Já jsem takto reagoval až na citované dotazy. A ty s daným konkrétním typem motoru příliš nesouvisejí... |
Autor: | Romco911 [ 26 březen 2010 21:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Dostanes sa k nemu zospodu, je na lavej strane auta.... je tam deklik, stvorcovy plech drziaci na 4 srubkach, tie vykrutis das dole a uvidis zotvracnik, Paiser ??? neviem ako sa to povie u Vas.... je to pačidlo .... alebo dlhy sekač .... kovovy material podlhovasty tvar, obznikovy profil, pevny..... kuurnik aky problem vysvetlit jedno slovo ..... a tusim ze v manuali je pisane ze treba odpojit baterku .... popis pozri na tomto fore : http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_p ... c_id=23690 |
Autor: | Mitsi [ 26 březen 2010 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000 |
Romco911 píše: a tusim ze v manuali je pisane ze treba odpojit baterku .... popis pozri na tomto fore : http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_p ... c_id=23690 To je sice pravda, ale nezbytně nutné to není a hlavně se tím předejde následným problémům s volnoběhem. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |