mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Měl už někdo stejný problém?
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=1090
Stránka 1 z 1

Autor:  tomto [ 27 březen 2010 15:28 ]
Předmět příspěvku:  Měl už někdo stejný problém?

Všechny vás tu zdravim, mám carismu a už nějaký čas mám problém se startem za tepla. 4ili jakmile se motor trochu ohřeje tak nejde natočit. Měl jste už někdo stejný problém? Prosím o radu jak to odstranit. Diagnostika hodila "vysoké teploty na ŘJ" čím to je

Autor:  Mitsi [ 27 březen 2010 16:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

Zatím jsem se tím nesetkal, ale výkonová část ŘJ motoru je právě z důvodu lepšího chlazení umístěna na hrnci levého předního podběhu v motorovém prostoru, zatímco ta hlavní je někde v přístrojovce. Nemáš tu v motorovém prostoru něčím zakrytou?

Autor:  Romco911 [ 27 březen 2010 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

Raz sa to stalo aj mne .... na 4 pokusy sa mi nepodarilo nastartovat, ale ked som vypol klucik a dal polohy rozviestenych kontroliek, pockal pokial pozhasinaju a nastaroval az potom tak naskocil ..... tiez som nevedel cim to bolo, ale zatial sa to chvalabohu nezopakovalo :smile:


S podobnym problemom som sa stretol na otcovom Renaulte Espace, tam v zime pri zohriatom motore nesla nastartovat pokial, sa neochladil...... neskor me zistili ze na ked sa odpoji jedno cidlo na sani tak naskoci hned bez ochladenia. (A svyskytlo sa nam to na viacerych Espacoh)

Autor:  tomto [ 27 březen 2010 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

V motorovém prostoru nemám nic navíc, co by tuto část ŘJ mohlo zakrývat, nicméně se po tom podívám. Díky za tip

Autor:  tomto [ 27 březen 2010 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

Nevím ale na sání je co vím jen " průtokoměr" a pak je až škrtící klapka tak nevím které čidlo máš na mysli.

Autor:  Mitsi [ 27 březen 2010 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

Já mám na mysli tu kovovou krabici velikosti autorádia, co do ní vede jeden štekr s obrovským množstvím drátů, tedy žádné "čidlo". A mimochodem: Když otočíš klíčkem, aby se rozsvítily kontrolky, cvaká Ti EGR ventil? Necháš ho vždy "odcvakat", a pak teprve startuješ?

Autor:  tomto [ 27 březen 2010 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

Mitsi píše:
Já mám na mysli tu kovovou krabici velikosti autorádia, co do ní vede jeden štekr s obrovským množstvím drátů, tedy žádné "čidlo". A mimochodem: Když otočíš klíčkem, aby se rozsvítily kontrolky, cvaká Ti EGR ventil? Necháš ho vždy "odcvakat", a pak teprve startuješ?



nevím kde presně bych měl hledat někde poblíž pal.filtru? Egr ventil cvaká jen někdy dyž je auto studené a po rvním nastartování jde jen někdy. samozřejmě nechávám zhasnout všechny kontrolky než začnu startovat.

Autor:  Mitsi [ 27 březen 2010 21:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

EGR ventil si musí zacvakat při každém startování! Výjimkou je jediná situace, totiž když motor vypneš a ihned startuješ znovu. Ta "krabice" je nad horním upevněním levého McPhersonu a vede do ní bezkonkurenčně největší štekr, který se v motorovém prostoru nachází.

Autor:  tomto [ 28 březen 2010 10:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

Mitsi píše:
EGR ventil si musí zacvakat při každém startování! Výjimkou je jediná situace, totiž když motor vypneš a ihned startuješ znovu. Ta "krabice" je nad horním upevněním levého McPhersonu a vede do ní bezkonkurenčně největší štekr, který se v motorovém prostoru nachází.



Tak funkce EGR ventilu se zdá v pořádku. Stejně přemýšlím že ho asi zaslepím. Myslíš že ten EGR ventil může mít takový vliv na start za tepla? Nemohlo by to být třeba špatnou funkcí teplotního čidla? Zdá se mi, že se motor při opakovaném pokusu o start přesycuje. Jakmile pak chytne je cítit zápach paliva ale takový zvláštní ne přímo benzínový. Zkoušel jsem už i odpojit výfuk hned za svodama jestli není náhodou ucpaný kat., ale bez výsledku. Vyměnil jsem palivový filtr, vzduchový filtr, škrtící klapku jsem čistil, ale nebyla nějak extrémě zakarbonovaná. Ta "krabice" , není ničím zakrytá. Napadá tě něco?

Autor:  Mitsi [ 28 březen 2010 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

Napadá mě, že pokud Ti EGR necvaká za tepla (což v každém případě dělat musí), tak zřejmě zůstává viset (a teď Ti neřeknu, proč - třeba k tomu nedostává impuls z výkonové části ŘJ motoru...). No a pokud zůstane viset v (po)otevřené poloze, tak logicky nenastartuješ. :idea:

Autor:  tomto [ 28 březen 2010 14:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

To je možné a tím zaslepením by se to mohlo teoreticky odstranit?

Autor:  Mitsi [ 28 březen 2010 15:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Měl už někdo stejný problém?

Pro začátek by možná stačilo odpojit (za studena, kdy je předpoklad, že EGR zůstal zavřený) jeho štekr a vyzkoušet, jak se to bude chovat za tepla.

Zaslepení EGR samozřejmě řeší otázku čistoty sacího traktu, na druhou stranu do značné míry eliminuje důvody, proč byl ten motor vlastně konstruován tak, jak byl konstruován: rozptyl min. a max. průměrné spotřeby se zmenší, průměr půjde nahoru, stejně tak produkce NOx, a tím pádem i potřeba častější regenerace de-NOx katalyzátoru...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/