mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 13:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 69 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 18 duben 2010 21:40 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
no tak som to nastavil - ten krok pedalu na max. max este v praci na parkovisku a po ceste domov sa ozyval uz len kovovy zvuk myslim ze uz spojka napresmykuje ...myslim
cez vikend som si chcel "nasilu" naplanovat cestu hocikam, na carisme ale marne ...
v praci mavame zvycajne aspon jeden fibroskop ale najblizsie asi 2 mesiace ani jeden nebude nablizku, tak ked sa dari tak sa dari .....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 28 duben 2010 11:25 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
tak a po asi 25km mi auto do kopca zacalo vydavat piskave zvuky, nemoznost vyradit prev.st. po zajdeni na krajnicu a naozaj dost silnom trhnuti som ju vyradil do neutralu a "nejako" sa vratil po zvysok rodiny a pocas celej cesty naspat asi 25 km na 4prev.st. a to s doprovodom obcasneho piskania a hucania
ak to podari v cez vikend skusim zhodit prevodovku a pozriet ci je to spojkou alebo..

v prevodovke je oleja dost, po nastartovani a pusteni pedalla spojky sa prida hadzavy zvuk
stale mi to nejde do hlavy , lebo predchadzajuci majitel mi stale tvrdi ze menil celu sadu pred asi 40 000km :???:
kolko asi treba vysunut prevodovku/od motora/ aby som ju mohol spustit ??
BTW kolko ma prevodovka kilogramov?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 28 duben 2010 14:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Renault převodovky mívají vypínací ložisko spojky tzv. ve stálém záběru. Pokud se nepříjemný zvuk neozývá při sešlápnutém pedálu spojky, ale naopak při vyšlápnutém (nedotýkáš se pedálu), tak by mi to sedělo spíše na vysypaná ložiska na předlohové hřídeli převodovky.

Obecně platí, že převodovku musíš vysunout o nějakých 15 cm, abys uvolnil prodloužení předlohy z traktu spojky. Pozor, nesmí tam při vysouvání dojít k pokud možno žádné axiální výchylce, jinak hrozí poškození (ohnutí) toho prodložení nebo rovnou předlohové hřídele!

Hmotnost běžných 5 st. mechanických převodovek se pohybuje mezi 20 - 35 kg.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 28 duben 2010 21:02 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
dik


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 29 duben 2010 10:06 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
mate niekto skusenost s tymto tesnenim:
http://www.e-cat.cz/p-1227130/mitsubish ... 11_3966814
predpokladam, ze silikon mi tam netreba ??
kolko to treba asi stlacit? na polovicnu hrubku? pri dotahovani myslim


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 29 duben 2010 11:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Febi je osvědčená značka. Silikon se u nového těsnění zásadně nepoužívá a utahovat je třeba dle schématu stanoveného výrobcem vozu (já dílenský manuál nemám, takže Ti k tomu více neřeknu) postupně a s přidáváním utahovacího momentu až k předepsané hodnotě.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 02 květen 2010 10:14 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
kolko je materialu na vysku na novej lamele od blizsieho nitu? ja som na mojej nameral 1mm, vsimol som si ze sa obrusuje od vrchu a aj pritlacny kotuc je tak nahnuty ako tanier doslova, su na nom vidiet pravidelne drazky-kruznice, na pritlacnych elementoch v miestach dotyku loziska je vidiet vydrety-odtlaceny material- zasekavalo sa lozisko?
lozisko malo odtrhnutu jednu nozicku a ma dost vôlu
na zotrvacniku su vidno trhlinky, ma zmysel pomerat na nom hadzavost na pritlacnom ?
napiste prosim co si o tomto myslite...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 02 květen 2010 18:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pajama píše:
kolko je materialu na vysku na novej lamele od blizsieho nitu? ja som na mojej nameral 1mm, vsimol som si ze sa obrusuje od vrchu a aj pritlacny kotuc je tak nahnuty ako tanier doslova, su na nom vidiet pravidelne drazky-kruznice, na pritlacnych elementoch v miestach dotyku loziska je vidiet vydrety-odtlaceny material- zasekavalo sa lozisko?
lozisko malo odtrhnutu jednu nozicku a ma dost vôlu
na zotrvacniku su vidno trhlinky, ma zmysel pomerat na nom hadzavost na pritlacnom ?
napiste prosim co si o tomto myslite...


Na první otázku Ti neodpovím. Přítlačný kotouč ovšem musí být naprosto rovný a nesmí radiálně ani axiálně házet! Pokud jsou na něm drážky, je zřejmě poškozený od nýtů opotřebované lamely a je třeba ho přinejmenším přebrousit, ne-li vyměnit. Totéž platí pro činnou plochu setrvačníku. Jestli jsou na něm vidět trhliny, určitě bude nezbytná výměna! Mírný úbytek materiálu na "packách" talířové pružiny a na dosedací ploše vypínacího ložiska spojky proti těm packám je vcelku normální, podobně ta na první pohmat patrná vůle. Samozřejmě nesmí být nikde nic "utržené", odbroušené apod.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 02 květen 2010 19:20 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
mitsi tak s tym vypadanym loziskom si mal pravdu, zdeformovany vnutorny kruzok povylamovane zuby ... :???: :?:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 07 květen 2010 21:51 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
najprv hucala na 5-ke potom uz aj na 3-ke a nakoniec toto


Přílohy:
olejove_kanaliky.JPG
olejove_kanaliky.JPG [ 3.15 MiB | Zobrazeno 9029 krát ]
polamane_zuby_loziskove_lozko.JPG
polamane_zuby_loziskove_lozko.JPG [ 2.84 MiB | Zobrazeno 9020 krát ]
lozisko_a_vnutorny_kruzok.JPG
lozisko_a_vnutorny_kruzok.JPG [ 3.66 MiB | Zobrazeno 9017 krát ]
Poznámka: tie ostrovceky su preliaciny, co myslite z coho?
pritlacny_tanier.JPG
pritlacny_tanier.JPG [ 3.45 MiB | Zobrazeno 9038 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 08 květen 2010 09:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak to je úplně "našrot"! A ty důlky na přítlačáku tipuji na stopy po nýtech lamely.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 14 květen 2010 11:04 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
tak tie preliaciny su neviem z coho lebo na lamele nechyba a ani uvolneny nieje ani jeden nit a ma este 1mm ku nitu

a tiez som si vsimol/meranim ze plocha pritlacneho taniera / na ktorej su tie preliaciny/ je SIKMA - smerom ku stredu sa naklana - tak ako tanier je to normalne??? ak nie cim to moze byt

je ta lamela s vyskou 1mm uz na vymenu? v manualy je min 0,3mm. aka je hruba nova lamela :smile: merali ste to niekto?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 14 květen 2010 22:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak jsem vyštrachal starou originální spojkovou sadu, která má za sebou cca 75 tis. km "krutého zacházení", ale jinak jí nic není (měnila se za sportovní sadu). Přítlačák je naprosto rovný, resp. "rovinný", a navíc na něm nejsou patrné ty kruhové drážky z výroby, jako na tom Tvém (je prostě "hladký"). Zato na činné ploše přítlačáku je vidět "zrcadlovější", ale také tmavší plochy (tzv. "pecky"), tedy vypadá to naprosto stejně, jako při pohledu na originální brzdové kotouče s originálními brzdrovými deskami u Mitsubishi made in Japan po ostré jízdě. Packy talířové pružiny z vnitřní strany (tedy ze stejné, z jaké je to zabráno na Tvé fotce shora), jsou i po těch 75 tis. km naprosto čisté, aniž by je někdo utíral či jinak čistil. Tloušťka lamely není relevantní, jelikož jde o spojku z motoru 2,4 GDI, ale ty k povrchu lamely bližší hlavy nýtů (nýtováno vždy na střídačku z jedné a z druhé strany) jsou v hloubce 1,50 - 1,55 mm.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 15 květen 2010 11:19 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
Mitsi DIK


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 16 květen 2010 10:40 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nemáš zač. A dej vědět, jak jsi naložil s tou převodovkou.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 69 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz